21 februari ww aanvragen + direct mutatieformulier invullen over vakantie. Je hebt 16 dagen vakantie in 2025. Je hangt van exacte periode af of je hiermee uit komt. Mogelijk krijgt je een paar dagen van je vakantie niet doorbetaald.quote:Op zondag 12 januari 2025 02:32 schreef MeesG34 het volgende:
Beste allemaal,
Mijn dienstverband eindigt 28 Februari en ik ga daarna een WW uikering aanvragen.
Echter ga ik in de maand maart ongeveer 3.5 week op vakantie om bij te komen.
Ik vroeg me af wanneer ik het eerste gesprek met een jobcoach kan verwachten want ik wil mijn recht op ww uitkering hierdoor niet verliezen.
Heeft een van jullie een idee wanneer ik een eerste gesprek zou kunnen verwachten?
Alvast bedankt!
Reken maar dat dat wel gaat gebeuren (want niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt). Met een beetje mazzel krijg je per 1-4 wel WW. Met een beetje pech wijzen ze je WW helemaal af.quote:Op zondag 12 januari 2025 02:32 schreef MeesG34 het volgende:
Ik vroeg me af wanneer ik het eerste gesprek met een jobcoach kan verwachten want ik wil mijn recht op ww uitkering hierdoor niet verliezen.
Wat een onzin, je krijgt een keer een gesprek aan de telefoon ala je gewoon laat zien dat je je best doet om werk te zoeken.quote:Op zondag 12 januari 2025 04:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Reken maar dat dat wel gaat gebeuren (want niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt). Met een beetje mazzel krijg je per 1-4 wel WW. Met een beetje pech wijzen ze je WW helemaal af.
Oke jonguh, we gaan het zien.quote:Op zondag 12 januari 2025 04:44 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat een onzin, je krijgt een keer een gesprek aan de telefoon ala je gewoon laat zien dat je je best doet om werk te zoeken.
Kan je niet dan verplaats je de afspraak.
Dus als jij gewoon netjes aangeeft dat je al een vakantie had geboekt is er niks aan de hand (in die tijd krijg je ook gewoon vrijstelling voor solicitatie)
Mij is iig jaren terug verteld dat die gesprekken evht zijn voor mensen die er een zooitje van maken en hulp ook echt nodig hebben.
Geen enkel probleem.quote:Op zondag 12 januari 2025 02:32 schreef MeesG34 het volgende:
Beste allemaal,
Mijn dienstverband eindigt 28 Februari en ik ga daarna een WW uikering aanvragen.
Heeft een van jullie een idee wanneer ik een eerste gesprek zou kunnen verwachten?
Alvast bedankt!
Pure bullshit. Je maakt iemand ongefundeerd bang. Vind je dat grappig?quote:Op zondag 12 januari 2025 04:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Reken maar dat dat wel gaat gebeuren (want niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt). Met een beetje mazzel krijg je per 1-4 wel WW. Met een beetje pech wijzen ze je WW helemaal af.
Ook dat valt wel mee, als je netjes aangeeft waarom je het niet gehaald hebt dan is het ook geen groot probleem.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:58 schreef Droopie het volgende:
[..]
Geen enkel probleem.
Bij mij duurde het 6 weken afgelopen jaar, maar het varieert per gemeente.
Het is heel normaal om op vakantie te gaan, en je kan als je de oproep tijdens je vakantie ontvangt ook even zeggen dat je op vakantie bent.
Niet vergeten je sollicatie activiteiten in te vullen, dat is wel heel belangerijk.
Het is geen bullshit, het is ook niet grappig.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Pure bullshit. Je maakt iemand ongefundeerd bang. Vind je dat grappig?
correct ; vanaf 21feb25 (< 1 wk voor werkeloos) en voor 6 mrt 2025 (< 1wk na werkeloos) moet je WW aanvraag, vergeet ook de inschrijving en verdere activiteiten (CV & sollicitatieactiv.) op WERK.nl niet. Normaal gesproken krijg je binnen <1 mnd na aanvraag een gesprek met een arbeidscoach.quote:Op zondag 12 januari 2025 02:43 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
21 februari ww aanvragen + direct mutatieformulier invullen over vakantie. Je hebt 16 dagen vakantie in 2025. Je hangt van exacte periode af of je hiermee uit komt. Mogelijk krijgt je een paar dagen van je vakantie niet doorbetaald.
Hiermee kan je m.i. moeilijk in de problemen komen.
Omdat hij op vakantie gaatquote:Op zondag 12 januari 2025 11:56 schreef HSG het volgende:
Er is overal personeelstekort. Waarom zoek jij niet meteen naar nieuw werk?
Je kan prima op vakantie gaan, want je kan ook in het buitenland sollicteren en een baan zoeken.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is geen bullshit, het is ook niet grappig.
Je kunt een WW-uitkering nou eenmaal niet starten met eerst 3,5 weken vakantie, dan voldoe je niet aan de voorwaarden op grond waarvan je recht hebt op WW (en kun je hooguit hopen op een slapende of schappelijke beoordelaar die wat door de vingers ziet).
Later zou geen probleem zijn (mits voldoende vakantiedagen opgebouwd).
Kan zijn maar je moet (bij start WW) direct beschikbaar zijn voor betaald werk. En dat ben je niet op het strand van Zakynthos.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:45 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je kan prima op vakantie gaan, want je kan ook in het buitenland sollicteren en een baan zoeken.
Je mag na het einde van (direct aansluitend aan) je dienstverband gerust op vakantie maar niet op kosten van het UWV.quote:Slim is het niet om zonder het te melden na 3 maanden een periode te vertrekken, maar net na het einde van je dienstverband is het best logisch.
Ik praat vanuit de rechtspraktijk.quote:Kan het mssn te maken hebben dat jouw ervaringen bij het UWV anders zijn geweest vergeleken met anderen. Het is ook maar net wie je coach is.
Bedankt voor je heldere kijk en uitlegquote:Op zondag 12 januari 2025 14:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Kan zijn maar je moet (bij start WW) direct beschikbaar zijn voor betaald werk. En dat ben je niet op het strand van Zakynthos.
[..]
Je mag na het einde van (direct aansluitend aan) je dienstverband gerust op vakantie maar niet op kosten van het UWV.
[..]
Ik praat vanuit de rechtspraktijk.
Nogmaals, ik kan alleen op het (formele) risico wijzen, voor hetzelfde geld loopt het met een sisser af.
In de praktijk zal het uwv het totaal niet merken als je op vakantie gaat zonder het te melden. Sterker nog ik denk dat je gerust een half jaar kan backpacken zolang je aan je verplichting voldoetquote:Op zondag 12 januari 2025 14:45 schreef Droopie het volgende:
[..]
Je kan prima op vakantie gaan, want je kan ook in het buitenland sollicteren en een baan zoeken.
Slim is het niet om zonder het te melden na 3 maanden een periode te vertrekken, maar net na het einde van je dienstverband is het best logisch.
Kan het mssn te maken hebben dat jouw ervaringen bij het UWV anders zijn geweest vergeleken met anderen. Het is ook maar net wie je coach is.
What are the odds?quote:Op zondag 12 januari 2025 14:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Kan zijn maar je moet (bij start WW) direct beschikbaar zijn voor betaald werk. En dat ben je niet op het strand van Zakynthos.
[..]
Je mag na het einde van (direct aansluitend aan) je dienstverband gerust op vakantie maar niet op kosten van het UWV.
[..]
Ik praat vanuit de rechtspraktijk.
Nogmaals, ik kan alleen op het (formele) risico wijzen, voor hetzelfde geld loopt het met een sisser af.
Hoe kom je hierbij? Je moet je aan je sollicitatie verplichtingen houden, dat zijn er 4 per maand. Dit kunnen workshops, online trainingen, telefonisch of via mail werkzoeken en solliciteren.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:55 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |