abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216262552
Beste allemaal,

Mijn dienstverband eindigt 28 Februari en ik ga daarna een WW uikering aanvragen.

Echter ga ik in de maand maart ongeveer 3.5 week op vakantie om bij te komen.

Ik vroeg me af wanneer ik het eerste gesprek met een jobcoach kan verwachten want ik wil mijn recht op ww uitkering hierdoor niet verliezen.

Heeft een van jullie een idee wanneer ik een eerste gesprek zou kunnen verwachten?

Alvast bedankt!
pi_216262561
quote:
4s.gif Op zondag 12 januari 2025 02:32 schreef MeesG34 het volgende:
Beste allemaal,

Mijn dienstverband eindigt 28 Februari en ik ga daarna een WW uikering aanvragen.

Ik vroeg me af wanneer ik het eerste gesprek met een jobcoach kan verwachten want ik wil mijn recht op ww uitkering hierdoor niet verliezen.

Heeft een van jullie een idee wanneer ik een eerste gesprek zou kunnen verwachten?

Alvast bedankt!
21 februari ww aanvragen + direct mutatieformulier invullen over vakantie. Je hebt 16 dagen vakantie in 2025. Je hangt van exacte periode af of je hiermee uit komt. Mogelijk krijgt je een paar dagen van je vakantie niet doorbetaald.

Hiermee kan je m.i. moeilijk in de problemen komen.
pi_216262607
quote:

Reken maar dat dat wel gaat gebeuren (want niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt). Met een beetje mazzel krijg je per 1-4 wel WW. Met een beetje pech wijzen ze je WW helemaal af.
pi_216262626
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 04:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Reken maar dat dat wel gaat gebeuren (want niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt). Met een beetje mazzel krijg je per 1-4 wel WW. Met een beetje pech wijzen ze je WW helemaal af.
Wat een onzin, je krijgt een keer een gesprek aan de telefoon ala je gewoon laat zien dat je je best doet om werk te zoeken.

Kan je niet dan verplaats je de afspraak.

Dus als jij gewoon netjes aangeeft dat je al een vakantie had geboekt is er niks aan de hand (in die tijd krijg je ook gewoon vrijstelling voor solicitatie)

Mij is iig jaren terug verteld dat die gesprekken evht zijn voor mensen die er een zooitje van maken en hulp ook echt nodig hebben.
pi_216262628
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 04:44 schreef 111210 het volgende:

[..]
Wat een onzin, je krijgt een keer een gesprek aan de telefoon ala je gewoon laat zien dat je je best doet om werk te zoeken.

Kan je niet dan verplaats je de afspraak.

Dus als jij gewoon netjes aangeeft dat je al een vakantie had geboekt is er niks aan de hand (in die tijd krijg je ook gewoon vrijstelling voor solicitatie)

Mij is iig jaren terug verteld dat die gesprekken evht zijn voor mensen die er een zooitje van maken en hulp ook echt nodig hebben.
Oke jonguh, we gaan het zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 12-01-2025 05:00:11 ]
pi_216262786
Ik zou UWV bellen. Die kunnen je vast antwoord op je vraag geven.
pi_216264666
Een maand tot zes weken zoiets. Zou me er niet druk om maken. Ze doen niet moeilijk en je hebt helemaal geen drol aan die gesprekken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216264689
Er is overal personeelstekort. Waarom zoek jij niet meteen naar nieuw werk?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_216264701
quote:
Beste allemaal,

Alvast bedankt!
Geen enkel probleem.
Bij mij duurde het 6 weken afgelopen jaar, maar het varieert per gemeente.

Het is heel normaal om op vakantie te gaan, en je kan als je de oproep tijdens je vakantie ontvangt ook even zeggen dat je op vakantie bent.

Niet vergeten je sollicatie activiteiten in te vullen, dat is wel heel belangerijk.
Hell To The Liars
pi_216264720
Niets aan de hand, er zijn zat mensen die na een dienstverband even tijd voor zichzelf nemen... dus gewoon invullen bij het UWV en eventueel een telefoontje er aan wijden... komt helemaal goed!

Goede vakantie alvast! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_216264756
Je kunt gewoon vakantie aanvragen al zal je denk ik net geen recht hebben op de hele periode.

Ik dacht dat er ook iets was als je vakantie op de 1e dag van je ww begint, ik dacht dat dan je ww werd opgeschort tot je terug bent. Maar ik weet het niet meer zeker, is alweer aantal jaar terug dat ik er werkte.
Als je vakantie begint op je 1e ww dag zou ik wel ff bellen met uwv voor de zekerheid.
No bitch to me
pi_216265255
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 04:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Pure bullshit. Je maakt iemand ongefundeerd bang. Vind je dat grappig?
pi_216265348
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:58 schreef Droopie het volgende:

[..]
Geen enkel probleem.
Bij mij duurde het 6 weken afgelopen jaar, maar het varieert per gemeente.

Het is heel normaal om op vakantie te gaan, en je kan als je de oproep tijdens je vakantie ontvangt ook even zeggen dat je op vakantie bent.

Niet vergeten je sollicatie activiteiten in te vullen, dat is wel heel belangerijk.
Ook dat valt wel mee, als je netjes aangeeft waarom je het niet gehaald hebt dan is het ook geen groot probleem.

Maar je moet wel echt een ontzettende oellewapper zijn als 4x solliciteren per maand niet wil lukken
pi_216265955
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Pure bullshit. Je maakt iemand ongefundeerd bang. Vind je dat grappig?
Het is geen bullshit, het is ook niet grappig.

Je kunt een WW-uitkering nou eenmaal niet starten met eerst 3,5 weken vakantie, dan voldoe je niet aan de voorwaarden op grond waarvan je recht hebt op WW (en kun je hooguit hopen op een slapende of schappelijke beoordelaar die wat door de vingers ziet).

Later zou geen probleem zijn (mits voldoende vakantiedagen opgebouwd).
pi_216265964
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 02:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
21 februari ww aanvragen + direct mutatieformulier invullen over vakantie. Je hebt 16 dagen vakantie in 2025. Je hangt van exacte periode af of je hiermee uit komt. Mogelijk krijgt je een paar dagen van je vakantie niet doorbetaald.

Hiermee kan je m.i. moeilijk in de problemen komen.
correct ; vanaf 21feb25 (< 1 wk voor werkeloos) en voor 6 mrt 2025 (< 1wk na werkeloos) moet je WW aanvraag, vergeet ook de inschrijving en verdere activiteiten (CV & sollicitatieactiv.) op WERK.nl niet. Normaal gesproken krijg je binnen <1 mnd na aanvraag een gesprek met een arbeidscoach.
Doe wat je moet en kunt doen om een baan te vinden (ook als je op vak bent kun je solli activiteiten doen (webinars - netwerkgespreken - CV wegzetten, etc hierbij beetje breed en communiceer helder, duidelijk & eerlijk naar het UWV, dan heb / krijg je geen problemen.
  zondag 12 januari 2025 @ 14:10:57 #17
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216266017
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:56 schreef HSG het volgende:
Er is overal personeelstekort. Waarom zoek jij niet meteen naar nieuw werk?
Omdat hij op vakantie gaat
pi_216266416
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:10 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Omdat hij op vakantie gaat
Vakantiewerk
pi_216266509
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:07 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is geen bullshit, het is ook niet grappig.

Je kunt een WW-uitkering nou eenmaal niet starten met eerst 3,5 weken vakantie, dan voldoe je niet aan de voorwaarden op grond waarvan je recht hebt op WW (en kun je hooguit hopen op een slapende of schappelijke beoordelaar die wat door de vingers ziet).

Later zou geen probleem zijn (mits voldoende vakantiedagen opgebouwd).
Je kan prima op vakantie gaan, want je kan ook in het buitenland sollicteren en een baan zoeken.

Slim is het niet om zonder het te melden na 3 maanden een periode te vertrekken, maar net na het einde van je dienstverband is het best logisch.

Kan het mssn te maken hebben dat jouw ervaringen bij het UWV anders zijn geweest vergeleken met anderen. Het is ook maar net wie je coach is.
Hell To The Liars
pi_216266696
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:45 schreef Droopie het volgende:

[..]
Je kan prima op vakantie gaan, want je kan ook in het buitenland sollicteren en een baan zoeken.
Kan zijn maar je moet (bij start WW) direct beschikbaar zijn voor betaald werk. En dat ben je niet op het strand van Zakynthos.
quote:
Slim is het niet om zonder het te melden na 3 maanden een periode te vertrekken, maar net na het einde van je dienstverband is het best logisch.
Je mag na het einde van (direct aansluitend aan) je dienstverband gerust op vakantie maar niet op kosten van het UWV.
quote:
Kan het mssn te maken hebben dat jouw ervaringen bij het UWV anders zijn geweest vergeleken met anderen. Het is ook maar net wie je coach is.
Ik praat vanuit de rechtspraktijk.

Nogmaals, ik kan alleen op het (formele) risico wijzen, voor hetzelfde geld loopt het met een sisser af.
pi_216266751
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:55 schreef r_one het volgende:

[..]
Kan zijn maar je moet (bij start WW) direct beschikbaar zijn voor betaald werk. En dat ben je niet op het strand van Zakynthos.
[..]
Je mag na het einde van (direct aansluitend aan) je dienstverband gerust op vakantie maar niet op kosten van het UWV.
[..]

Nogmaals, ik kan alleen op het (formele) risico wijzen, voor hetzelfde geld loopt het met een sisser af.
Bedankt voor je heldere kijk en uitleg :)
Die van mij kwam uit mijn eigen ervaring.
Hell To The Liars
pi_216267359
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:45 schreef Droopie het volgende:

[..]

In de praktijk zal het uwv het totaal niet merken als je op vakantie gaat zonder het te melden. Sterker nog ik denk dat je gerust een half jaar kan backpacken zolang je aan je verplichting voldoet :D

Maar in dit subforum is het niet toegestaan om advies te geven om te helpen frauderen ;)
No bitch to me
  zondag 12 januari 2025 @ 16:24:59 #23
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216268413
quote:

[..]
[..]
[..]

What are the odds?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216268582
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
What are the odds?
Too risky to simply neglect.
pi_216269095
quote:

[..]
[..]
Hoe kom je hierbij? Je moet je aan je sollicitatie verplichtingen houden, dat zijn er 4 per maand. Dit kunnen workshops, online trainingen, telefonisch of via mail werkzoeken en solliciteren.

Dus dat kan prima waar je je ook bevind.

Daarnaast kan je gewoon aangeven dat je op vakantie gaat (daar heb je bij het uwv ook gewoon recht op)zodat je tijdens je vakantie niet hoeft te solliciteren.

Maar goed, ts kan dit het beste overleggen met zijn coach, want die krijg je vanaf dag 1 Toegewezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')