Ondergronds is voor ons heel normaal, tjah wij hebben gewoon zachte bodem, ik kan me voorstellen dat dat in berggebied vrij lastig voor elkaar te krijgen is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:00 schreef Basp1 het volgende:
Many of California’s Most Destructive Fires Were Caused by Power Lines
Since 1992, more than 3,600 wildfires in California have been related to power generation, transmission and distribution, according to data from the U.S. Forest Service.
Ruim 100 branden in Californië per jaar omdat men niet investeert in ondergrondse electriciteits leidingen. In het elkaar dood procederende amerika zou je toch verwachten dat deze veroorzakers failliet gegaan zouden zijn vanwege mega vergoedingen.
Er ligt daar wel meer infrastructuur ondergronds. Het is deels ook gewoon een kostenoverweging.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ondergronds is voor ons heel normaal, tjah wij hebben gewoon zachte bodem, ik kan me voorstellen dat dat in berggebied vrij lastig voor elkaar te krijgen is.
Ik kan me niet voorstellen dat lastig een goede redenen blijft om 100 branden per jaar te laten veroorzaken. Verder is de water infra daar meestal wel ondergronds dan kunnen kabels ook ondergronds.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ondergronds is voor ons heel normaal, tjah wij hebben gewoon zachte bodem, ik kan me voorstellen dat dat in berggebied vrij lastig voor elkaar te krijgen is.
Jawel,maar ik bedoel het is makkelijk praten vanuit ons perspectief, het is daar gewoon een heel stuk duurder om dat ondergronds te doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Er ligt daar wel meer infrastructuur ondergronds. Het is deels ook gewoon een kostenoverweging.
Water via Palen verplaatsen lijkt me dan ook weer lastigquote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat lastig een goede redenen blijft om 100 branden per jaar te laten veroorzaken. Verder is de water infra daar meestal wel ondergronds dan kunnen kabels ook ondergronds.
Aquaduct...quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Water via Palen verplaatsen lijkt me dan ook weer lastig
Met stenen palen die niet kunnen branden wat een uitvinding, zijn de patenten te duur voor onze Amerikaanse vrienden?quote:
Moet ook aarbevingbestendig zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met stenen palen die niet kunnen branden wat een uitvinding, zijn de patenten te duur voor onze Amerikaanse vrienden?
In de hele wereld kunnen we aardbevingsbestendige gebouwen van beton en staal maken maar in de VS niet?quote:
Kunnen ze prima. De Disney parken zijn bijvoorbeeld heel veilig in dat opzicht. Dus ja als ze echt willen kunnen ze het prima.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de hele wereld kunnen we aardbevingsbestendige gebouwen van beton en staal maken maar in de VS niet?
Veel van de redenen in de VS waarom dingen zogenaamd niet kunnen zijn objectief beschouwd lul smoesjes maar maken het bouwen van huis en aanleggen van infra zonder eisen natuurlijk wel goedkoper.
Over drie jaar vermoedelijk een nieuwe film/serie op Netflixquote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:27 schreef Nober het volgende:
Het heeft nog niet genoeg gebrand.
[ afbeelding ]
Eerst de musical!!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Over drie jaar vermoedelijk een nieuwe film/serie op Netflix
Die herhalingen mag YouTube van mij direct bestraffen. Die channels genereren views over de ruggen van getroffen burgers.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:17 schreef D. het volgende:
Op Google maps is er al 3 dagen geen enkele uitbreiding van het vuur meer te zien, en alle 'live' beelden op YT zijn herhalingen. Begint bijna op Fake news te lijken
La Brea seizoen 2, episode 1.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Over drie jaar vermoedelijk een nieuwe film/serie op Netflix
Precies, water en zeker riolering gaat altijd ondergronds. In dezelfde sleuf kan ook andere infrastructuur worden aangelegd.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jawel,maar ik bedoel het is makkelijk praten vanuit ons perspectief, het is daar gewoon een heel stuk duurder om dat ondergronds te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |