Bron.quote:Deze maand zijn Mars, Jupiter, Saturnus én Venus tegelijkertijd te bewonderen.
Jazeker, die zijn zo radioactief dat ze gloeien.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zag gisteren een lichtgevend stipje een paar meter onder de maan, maar dacht dat het een vliegtuig was.
Kwartier later nog steeds op hetzelfde punt. Is dat dan een planeet geweest? Geven die licht?
Dat was waarschijnlijk Jupiter. Planeten geven geen licht maar reflecteren zonlicht waardoor je ze kan zien. Dat is heel duidelijk bij de rode planeet Mars die je als een oranjeachtige stip kan zien. Gisteren waren ook Venus (extreem helder) en zwakjes Saturnus met het blote oog te zien.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zag gisteren een lichtgevend stipje een paar meter onder de maan, maar dacht dat het een vliegtuig was.
Kwartier later nog steeds op hetzelfde punt. Is dat dan een planeet geweest? Geven die licht?
Dat was voor 99% zeker Jupiterquote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:57 schreef Hyaenidae het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |