abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8605813
Onze afwasmachine is dus stuk: hij pompt geen water meer weg. Erg fijn; het vieze water uit de machine scheppen is een erg leuk karweitje.

Nou hoop ik dat hier wit-goedreparateurs/-reparatrices en/of ervaringsdeskundigen rondlopen:

Weet iemand wat het kost om een pomp van een afwasmachine te vervangen? Lijkt me handig om te weten als de reparateur van Bosch op bezoek komt.

pi_8605903
Ik heb hetzelfde probleem vorig jaar gehad, en toen lag het niet aan de pomp, maar was het ding gewoon verstopt. Die pomp stopt er dan gewoon mee, dat is een beveiliging in het apparaat. Er zit ergens onderin zo'n soort zeefje dat je regelmatig moet legen, en daaronder zit weer een grotere zeef (tenminste bij de mijne). Als je die weghaalt kom je bij de afvoer, en daar zaten dus allemaal kleine viezigheidjes tussen. Die monteur heeft dat voor 80 euro er allemaal uit zitten peuteren met een mesje, toen het een paar weken terug weer gebeurde heb ik de truc zelf herhaald, met succes! Dus kijk eerst eens even of het niet zoiets is. Ik was ook bang dat we een nieuwe pomp moesten, maar dat viel dus gelukkig enorm mee.
mooi he, alles
pi_8605985
Wij hebben ook een Bosch en die heeft dat ook wel eens gedaan. Het ligt niet aan de pomp maar aan de klok, die is blijven hangen. Mijn man heeft hem toen zelf gemaakt, als je geduld hebt zal ik hem straks even bellen op het werk en vragen hoe.
pi_8605996
Dank je Phileine. Ik heb alle zeven enzo eruit gehaald (eerst draaiding, dan rooster en dan zeefje), tot op het punt dat ik een schroevendraaier moet gaan gebruiken om "verder te komen". Dat heb ik maar niet gedaan, want dat leek me niet iets wat de "consument" zou moeten doen.
Heb jij wel een schroevendraaier gebruikt om het probleem op te lossen?

-edit- ook bedankt Ibo, voor je reactie. Bij ons valt er weinig aan de klok te repareren - althans, dat zie ik ons zelf niet doen - want dat is allemaal elektronisch. Er zit dus niet zo'n draaiklok in. Maar wel bedankt voor het meedenken!

pi_8606041
Nee dat niet (edit: die schroevendraaier dus). Ik kwam toen ook bij een raar uiziend afvoertje. Het is even een weetje dat daar ook dingetjes in kunnen verstoppen, hij ging peuteren tussen allerlei vreemde randjes (waarvan ik nooit had verwacht dat dat het probleem kon zijn) en op een gegeven moment was het probleem weg. Dus da's nog even lastig, kan het ook niet zo goed uitleggen vanaf hier. Je woont niet toevallig in Amsterdam he?
mooi he, alles
pi_8606074
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:19 schreef phileine het volgende:
Je woont niet toevallig in Amsterdam he?
Nee, dat niet, jammer, was wel gezellig geweest om even langs te komen!
pi_8606235
Nausica, sinds wanneer is ie kapot?
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:31:34 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8606310
Je zou ook kunnen proberen hem een keertje leeg te laten draaien met een berg soda erin. Wil ook nog wel eens helpen met verstoppingen.
Toen die van ons laatst kapot was ging de plaatselijke witgoedboer daar ook eerst naar kijken en verklaarde hem toen voor gefikst. Niet dus, uiteindelijk Bosch meneer erbij gehaald en die heeft een onderdeeltje vernieuwd.

had overigens niet met uitpompen te maken, maar met inpompen, maar dat kon volgens de plaatselijke gek ook te maken hebben met verstoppingen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')