Groenland zat tot 1981 bij de EG.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Tjsa... ik weet ook niet of Groenland bij de EU kan aansluiten omdat het niet in Europa ligt. Cyprus ligt geografisch ook niet in Europa.
Dat is stom. Hadden ze veel voordeel uit kunnen halen en nu is het "Denemarken geeft niks om ons"-geneuzel.quote:
Ze waren vooral bezorgd over de nadelen.quote:Op maandag 13 januari 2025 07:39 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is stom. Hadden ze veel voordeel uit kunnen halen en nu is het "Denemarken geeft niks om ons"-geneuzel.
Welke nadelen dan?quote:Op maandag 13 januari 2025 07:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze waren vooral bezorgd over de nadelen.
Dat zal met de VS niet anders zijn lijkt mij.
Controle over het viswater rond Groenland bijvoorbeeld.quote:
Irrelevant. Het gaat erom dat wij als Europa dat hebben laten gebeuren. Want dat een keer andere geluiden zouden klinken in Amerika, was te verwachten.quote:Op zondag 12 januari 2025 16:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zolang de dollar de reserve currency is blijft die deal.
Als we morgen volledig voor onze eigen defensie mogen opdraaien dan is overmorgen de euro ineens hoe je betaalt voor vaten met olie. Dan verliest de VS alle voordeeltjes die daar in meekomen. Want dat is nagenoeg de enige reden dat de VS consistent een hoger GDP heeft dan europa.
Prima deal verder maar ik gok dat trump daar niet over na zit te denken. Sterker nog. God mag weten waar die man zijn ideeenkoker heeft gekocht. Ik denk bij de feestwinkel.
Dan hebben we toch mooi al die jaren geprofiteerd.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Irrelevant. Het gaat erom dat wij als Europa dat hebben laten gebeuren. Want dat een keer andere geluiden zouden klinken in Amerika, was te verwachten.
Dat laatste denk ik ook niet. Maar laten we tegelijkertijd die afhankelijkheid van Europa niet overdrijven.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan hebben we toch mooi al die jaren geprofiteerd.
Verder is de VS ook afhankelijk van Europa..
Die laat uiteindelijk de soep niet zo heet eten als hij wordt opgediend.
Logisch. Die willen weer een Molotov-Ribbentrop doen. Dit keer met de VS.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:54 schreef Momo het volgende:
Alle klootzakken willen Groenland
[ x ]
Spitsbergen schijnt ook leuk te zijn.
quote:Donald Trump would have been convicted over bid to overturn 2020 election, special counsel report says
‘Evidence was sufficient to obtain and sustain a conviction’ of Trump had he not been elected in 2024, newly released report states
Donald Trump would have been convicted of crimes over his failed attempt to cling to power in 2020 if he had not won the presidential election in 2024, according to the special counsel who investigated him.
Jack Smith’s report detailing his team’s findings about Mr Trump’s efforts to subvert democracy was released by the justice department early on Tuesday.
Following the insurrection on January 6th, 2021, Mr Smith was appointed as special counsel to investigate Mr Trump’s efforts to overturn the 2020 election. His investigation culminated in a detailed report, submitted to the attorney general, Merrick Garland.
Volume one of the report meticulously outlines Mr Trump’s actions, including his efforts to pressure state officials, assemble alternate electors and encourage supporters to protest against the election results.
Mr Smith asserts that he believed the evidence was sufficient to convict Mr Trump in a trial if his success in the 2024 election had not made it impossible for the prosecution to continue.
“The department’s view that the constitution prohibits the continued indictment and prosecution of a president is categorical and does not turn on the gravity of the crimes charged, the strength of the government’s proof or the merits of the prosecution, which the office stands fully behind,” Mr Smith wrote.
“Indeed, but for Mr Trump’s election and imminent return to the presidency, the office assessed that the admissible evidence was sufficient to obtain and sustain a conviction at trial.”
Volume two of the report, dealing with Mr Trump’s alleged mishandling of classified documents, is under seal due to ongoing legal proceedings against Mr Trump’s co-defendants. A hearing is scheduled for Thursday to determine whether it will be released to Congress or kept under seal.
Mr Trump and his legal team have characterised the report as a “political hit job” aimed at disrupting the presidential transition. – Guardian
Handig, dat ze met een zo zwaar gehandicapte demografie zitten, dat nu zelfs Noord Koreanen in de vleesmolen gaan en daarbij andere veroveringsballetjes opgooien. Beetje het destijds imploderende IS dat de wereld zou veroveren en nog geen zandkorrel kon managen.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:54 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Rusland zit al op Spitsbergen middels het Spitsbergenverdrag. Ze hebben er 1 dorpje (Barentsburg)dat nog in gebruik is vanwege de kolenmijnen en nog een spookstadje genaamd Pyramiden.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:54 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Jij leeft ook beetje in droomland volgens mij.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:31 schreef Ulx het volgende:
Overigens wordt Canada wel helemaal omsingeld door de VS als ze Groenland pakken. Dan mogen ze toch gaan vechten?
Maar ik heb van Poetinisten geleerd dat je mag gaan vechten als je wordt omsingeld.quote:Op woensdag 15 januari 2025 11:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij leeft ook beetje in droomland volgens mij.
Je mag van alles. Maar of het slim isquote:Op woensdag 15 januari 2025 11:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ik heb van Poetinisten geleerd dat je mag gaan vechten als je wordt omsingeld.
Die paar mensen die je op beeld ziet. Hoeveel % wil nou echt bij de VS aansluiten?quote:
54/40 and fight!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 01:31 schreef Ulx het volgende:
Overigens wordt Canada wel helemaal omsingeld door de VS als ze Groenland pakken. Dan mogen ze toch gaan vechten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |