“Springplank naar job in modewereld”: Jolien hoopt op haar verjaardag kroontje van Miss Fashion te winnen
Sint-Maria-LatemOp haar 24ste verjaardag het kroontje van Miss Fashion winnen. Het zou zomaar kunnen voor Jolien Pede uit Sint-Maria-Latem, want op 28 augustus staat de Zwalmse in theater Elckerlyc in de finale van deze missverkiezing. “Hopelijk mag ik die dag dubbel feest vieren", blikt Jolien al even vooruit.
Frank Eeckhout 26-07-21, 11:00 Laatste update: 26-07-21, 11:16
Jolien Pede volmaakte haar middelbare studies in de richting LO en Sport. Ondertussen werkt ze al meer dan twee jaar als commercieel adviseur bij BNP Paribas Fortis in Gent. “Ik ben één van de 22 finalistes voor Miss Fashion 2022. Ik heb gekozen voor Miss Fashion omdat je voor deze verkiezingen geen ervaring nodig hebt: je wordt echt gecoacht en begeleid door de organisatie. En dat merk ik nu al, want zowel professioneel als persoonlijk heb ik heel wat stappen gezet. De organisatie hecht ook veel belang aan het groepsgevoel en stimuleert ons om elkaar te helpen in plaats van elkaar te bekampen", steekt Jolien van wal.
Springplank naar modewereld
Momenteel voeren de finalistes volop campagne. “Het beloven nog heel drukke weken te worden. Naast het ronselen van stemmen, volgen we ook danslessen. Die danspasjes oefen ik thuis elke dag, zodat ik de perfecte show kan neerzetten. Daarnaast hebben we ook al enkele fotoshoots achter de rug", gaat de Zwalmse verder. Haar deelname aan Miss Fashion ziet Jolien als springplank naar verdere opdrachten in de modewereld. “Ik ben een sociaal en spontaan iemand en hou ervan om mensen te ontmoeten en te ontvangen. Hostessenwerk lijkt me dus heel leuk om te doen en ik hoop ook model te kunnen staan voor bepaalde merken of producten.”
Internationale verkiezingen
Als finaliste van Miss Fashion werd Jolien ook al geselecteerd voor twee internationale verkiezingen: Miss Multiverse en Miss Tourism. “Dat wordt een ongelooflijke ervaring. Wie weet mag ik ons land wel gaan vertegenwoordigen op buitenlandse evenementen. Maar eerst concentreer ik mij op de finale van Miss Fashion. De jury houdt met heel wat zaken rekening bij het geven van punten. Het is dus zeker niet het meisje met het mooiste gezicht dat wint. Tijdens onze hele campagne worden we beoordeeld en kunnen we punten verdienen. Eén onderdeel hiervan is het behalen van stemmen. Als ik jullie favoriet ben, kan je op mij stemmen via de officiële website van Miss Fashion. Dit kan mij enorm helpen in de strijd om het kroontje", besluit Jolien.
https://www.hln.be/zwalm/(...)-te-winnen~afc08bef/
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.