nogal kortaf hoorquote:Op donderdag 9 januari 2025 09:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Fire Service Programs Cut by President Trump’s FY 2019 Budget
En weer door.
Weinig normale huizen in de omgeving waar die brand is.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:43 schreef Zoddie het volgende:
NOS: "Huizen Hollywoodacteurs bedreigd door grote natuurbranden in Los Angeles"
Denk ook wel van andere bewoners, niet alleen de 'belangrijke'![]()
Prima dat je dat in de tekst zet maar alleen als kop vind ik een beetje minachtend naar de gewone mens alsof die niet tellen.
Die verspreidt de onzin vooral, ik denk dat hij slim genoeg is om al die bullshit zelf ook niet te geloven.quote:
Musk heeft daar toch ook een paar villa's?quote:
Alles voor de stemmen he. California moet bij de volgende verkiezingen ook rood.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die verspreidt de onzin vooral, ik denk dat hij slim genoeg is om al die bullshit zelf ook niet te geloven.
Volgens de Nederlandse radio is dit de duurste natuurramp allertijden voor de VS met 50 miljard euro (51,5 miljard dollar) schade. Vooralsnog is dat natuurlijk onzin want Katrina alleen al was 190 miljard dollar en Harvey zo'n 150 miljard. Maar ze brengen het alsof het de duurste natuurramp ooit is. Maar dat is het by far nog niet.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:04 schreef Perrin het volgende:
Geschatte schade nu al meer dan 50 miljard. Verzeker dat maar eens.
Het woord communistisch heeft ook al zijn betekenis verloren he?quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ja als je de prijs niet mag verhogen van een communistische overheid.
Het systeem vernietigd zijn eigen bevolking. Dat zie je in USA, in NL in Londen in Parijs..quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Alles voor de stemmen he. California moet bij de volgende verkiezingen ook rood.
Nee, denk het niet. Op de helicopter streams zag je het ook.quote:
De brand woedt dan natuurlijk ook wel in de omgeving van enkele van de duurste wijken van de USA.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:04 schreef Perrin het volgende:
Geschatte schade nu al meer dan 50 miljard. Verzeker dat maar eens.
Treurig dat ze niet bedachten dat het verstandig zou zijn om een deel van dat geld in te zetten voor goede brandweer.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De brand woedt dan natuurlijk ook wel in de omgeving van enkele van de duurste wijken van de USA.
is vast aangestokenquote:Op woensdag 8 januari 2025 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
De rook en de hitte halen toch alle zuurstof weg? Je stikt in je eigen huis. Maar hé, je verbrandt niet!
En aan de andere kant van de vs in florida worden de verzekeringen voor stormschade en overstroming erg duur.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het schijnt dat de dekking voor brand bij diverse huiseigenaren recent is ingetrokken… Gelukkig zijn de huizenprijzen in Cali niet zo ho… laat maar.
Yes, meer fossiele brandstoffen verbranden is de oplossing.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En aan de andere kant van de vs in florida worden de verzekeringen voor stormschade en overstroming erg duur.![]()
But drill baby drill gaat het natuurlijk allemaal oplossen.
Wat sowieso wel klopt is dat Cali al langere tijd kampt met een gebrek aan water en dat bekend is dat ze daardoor zeer kwetsbaar zijn voor branden. Dus in ieder geval is daar niet adequaat op gereageerd.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:18 schreef Loverboii het volgende:
Schuld van de democraten, volgens hem, wegens besparingen en geld bestemd voor de brandweer dat gaat naar illegale immigranten en Oekraïne.
[ x ]
en in Nederland kan je fatbikes niet meer verzekeren.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En aan de andere kant van de vs in florida worden de verzekeringen voor stormschade en overstroming erg duur.![]()
But drill baby drill gaat het natuurlijk allemaal oplossen.
Hoe kan dat nu nog van invloed zijn?quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:20 schreef Momo het volgende:
[..]
En weer door.
Dat is landelijk en heeft heel weinig te maken met de daadwerkelijke brandweer.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:20 schreef Momo het volgende:
[..]
En weer door.
Politiescanner, mannen met bivakmutsen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn echter vooral twitter geruchten. Ik zou ze niet te serieus nemen totdat er serieus onderzoek is gedaan.
Je merkt dat er veel haat is richting LA (al die comments op youtube lol). Dus volgens mij zitten veel mensen ook te trollen/haat te zaaien.
Musk heeft exact 0 villa's. Tenminste, een tijdje terug was dat nieuws dat hij al zijn huizen verkocht had (op een tiny house na) en hij schijnt te wonen in een woning van een vriend (die dan weer wel aardig wat vastgoed heeft en een 'huisje' over had).quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Musk heeft daar toch ook een paar villa's?
Tegen bosbranden zelf, zeker in deze extreme, vorm kun je denk ik ook niet zo heel veel beginnen. Denk dat je, naast voorkomen, voornamelijk moet zorgen dat deze branden zich zo min mogelijk uit kunnen breiden d.m.v. kale bufferstroken ofzo (ik noem maar iets). Heb er (gelukkig) geen ervaring mee of verstand van.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Treurig dat ze niet bedachten dat het verstandig zou zijn om een deel van dat geld in te zetten voor goede brandweer.
YOLO en samenwerken is communisme! Ieder voor z'n eigen.
Kan me voorstellen dat je voor laten we zeggen 1% van het ontstane schadebedrag van deze branden behoorlijk toereikende maatregelen kunt treffen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Tegen bosbranden zelf, zeker in deze extreme, vorm kun je denk ik ook niet zo heel veel beginnen. Denk dat je, naast voorkomen, voornamelijk moet zorgen dat deze branden zich zo min mogelijk uit kunnen breiden d.m.v. kale bufferstroken ofzo (ik noem maar iets). Heb er (gelukkig) geen ervaring mee of verstand van.
In feite is LA ook een grote betonnen bufferstrookquote:Op donderdag 9 januari 2025 10:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Tegen bosbranden zelf, zeker in deze extreme, vorm kun je denk ik ook niet zo heel veel beginnen. Denk dat je, naast voorkomen, voornamelijk moet zorgen dat deze branden zich zo min mogelijk uit kunnen breiden d.m.v. kale bufferstroken ofzo (ik noem maar iets). Heb er (gelukkig) geen ervaring mee of verstand van.
Ze zouden eerst eens hun infrastructuur van kabels boven de grond kunnen vervangen want dat is in de VS heel vaak de oorzaak van natuurbranden.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Politiescanner:quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Politiescanner, mannen met bivakmutsen.
[ x ]
Unconfirmed, dus het is waar !!!!!!!!quote:A 911 caller has reported an unconfirmed incident at 3506 Berry Dr.
Zorgen voor bluswaterreservoirs, goede toegangswegen en voldoende materieel en mankracht bij de brandweer. Je kunt genoeg bedenken dat hier ontbrak. Terwijl er bergen geld aanwezig is.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze zouden eerst eens hun infrastructuur van kabels boven de grond kunnen vervangen want dat is in de VS heel vaak de oorzaak van natuurbranden.
Zoals we hier ook xjes zien van deze palen die in Californië omwaaien en in de fik gaan.
De Maui brand waar 102 mensen omgekomen zijn was ook daardoor veroorzaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |