Is dat niet aan te leggen dan? Dan kan je ook gelijk een DC-model kiezen, lekker zuinig en met afstandsbediening te regelen.quote:Op maandag 6 januari 2025 14:44 schreef techcom het volgende:
Nee helaas.
De woning is van 1991 en hier zit alleen een ventilator in het plafond die via het dak eruit blaast.
Die constructie wordt altijd afgeraden omdat de kans heel groot is dat je lucht van de ene ruimte de andere inblaast. Dus is het slimmer om een ventilator dichter bij de uitgang te plaatsen zodat beide ruimtes door een enkele ventilator afgezogen worden.quote:Op maandag 6 januari 2025 14:04 schreef techcom het volgende:
Beste Fokkers!
We zijn bezig met het verbouwen van onze woning, hierbij gaan we ook de badkamer beneden verkleinen waardoor we een los toilet naast de badkamer krijgen.
Omdat dit toilet dan in het midden van de woning komt, lijkt het me logisch om iets te gaan doen met de afzuiging/ventilatie.
Mijn idee is om het bestaande kanaal in de badkamer te gebruiken en 2 lossen ventilatoren te plaatsen in elke ruimte en het bestaande kanaal richting de zolder te handhaven.
Gaat dit zo werken en/of heeft iemand dit al eerder zo gemaakt?
[ afbeelding ]
Wat al eerder is gemeld: je blaast de lucht uit de WC de badkamer i.quote:Op maandag 6 januari 2025 14:04 schreef techcom het volgende:
Mijn idee is om het bestaande kanaal in de badkamer te gebruiken en 2 lossen ventilatoren te plaatsen in elke ruimte en het bestaande kanaal richting de zolder te handhaven.
Gaat dit zo werken en/of heeft iemand dit al eerder zo gemaakt?
[ afbeelding ]
TS heeft geen centrale afzuiging. Laat onverlet dat je wel gelijk hebt over de gevolgen van twee ventilatoren.quote:Op maandag 6 januari 2025 15:19 schreef mvdejong het volgende:
Als zowel sanitair als keuken aangesloten zijn op een centrale afzuiging en je plaatst extra ventilatoren dan loop je het risico dat je de geurtjes van je toilet de keuken inblaast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |