hou op !quote:
Hoorde je dan niet op de"stille momenten" de originele opname erdoorheen? Ik was om die reden nooit fan van hergebruikquote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:16 schreef Eightyone het volgende:
Ik kocht in de 90's bandjes bij de kringloop, en spoelde er eigen muziek overheen. Nieuwe lege waren voor mezelf wat duur.
Wel moesten ze er niet te nadrukkelijk gebruikt uit zien. Dat vergrootte de kans dat de tape nog goed was.
Ik heb er weinig last van gehad.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:25 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Hoorde je dan niet op de"stille momenten" de originele opname erdoorheen? Ik was om die reden nooit fan van hergebruik
Bij een goed cassettedeck had je daar geen last van, de wiskop zou keurig moeten wissen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:25 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Hoorde je dan niet op de"stille momenten" de originele opname erdoorheen? Ik was om die reden nooit fan van hergebruik
Kijk hier eens:quote:Op zaterdag 4 januari 2025 23:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Deed ook Count Down opnemen op video. Ik was vaak bij de opnames aanwezig en heb zo veel artiesten voorbij zien komen. Dan zat ik later klaar om het op te nemen.
Zonde wel, alles is inmiddels foetsie.
De (euro)house draaiende piraat in de buurt, die ontelbaar veel namen heeft gehad. Die heb ik destijds weleens gebeld.quote:Er was ook een radiostation waar je verzoeknummers kon opgeven dus dat deed ik dan als ik weer es een nummer gemist had/doorheen gekakeld was.
Ooh, gaafquote:Op zondag 5 januari 2025 11:35 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Kijk hier eens:
https://www.youtube.com/@:CountDownEU
Geinige video, de twee die in compleet verschillende universa hun ding lijken te doen. Zij geilt de camera op (leuke styling btw, en ik meen het ook nog), hij springt elders wat rond.
Bekijk deze YouTube-video
Stoïcijns publiek (weliswaar niet bewust meegemaakt, is iets te lang geleden):
Bekijk deze YouTube-video
[..]
De (euro)house draaiende piraat in de buurt, die ontelbaar veel namen heeft gehad. Die heb ik destijds weleens gebeld.
Soms lieten ze gewoon de nieuwste Mega Dance/Now Dance/enz-verzamelaar lopen, dan waren ze aan het eten oid.
We hadden bij de lokale omroep (Skyline) zelfs een programma waarin je een heel uur met je verzoekplaten moest vullen. "De 11 van jezelf" (met ene Hugo van Wansum. Ik zal eens moeten opzoeken of 'ie nog leeft, hij klonk destijds al als 60+).quote:Op zondag 5 januari 2025 14:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Leuk was dat he, bellen om je verzoeknummer door te geven![]()
Nostalgie...
Juist die nummers die niet dagelijks werden uitgezonden vroeg ik aanquote:Op zondag 5 januari 2025 15:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
We hadden bij de lokale omroep (Skyline) zelfs een programma waarin je een heel uur met je verzoekplaten moest vullen. "De 11 van jezelf" (met ene Hugo van Wansum. Ik zal eens moeten opzoeken of 'ie nog leeft, hij klonk destijds al als 60+).
Bij de lokale platenzaken lagen van die velletjes met op de voorkant Skyline's eigen hitlijst, en op de achterkant een invulformulier voor dat programma.
Heb ik eind jaren 90 een aantal keren gedaan, soms kwam er weleens de opmerking dat het íets minder heftig mocht.
Tja, deze lijsten met vroeger luistergedrag geven een idee. Ik mikte er in die verzoekprogramma's weleens wat minder dansbare b-keus doorheen om het voor de luisteraars wat beter behapbaar te maken. Nummers die je hieronder niet ziet, maar waarvan ik het prima vond als ze op de radio kwamen.
1991-1993
1993-2000
Maar ik kwam er dus wel steeds door. Ze zullen vast niet zoveel aanmeldingen gehad hebben.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
----------------------
Maar goed, cassettebandjes dus.
[ link | afbeelding ]
Dat heb ik met Queen, I want to break free en daarachteraan meteen: tanana tanana, the reflex flex flex flex flex flex, van Duran Duranquote:Op zondag 5 januari 2025 15:52 schreef Kanaroe het volgende:
Eindeloos veel bandjes opgenomen in de jaren '80, van de radio, samen met mijn broertje.
Play en rec. Tegeliik indrukken
Als ik nu Kim Wilde-Cambodia hoor, hoor ik daar nu nog steeds de intro van Mike Oldfield-Tubular Bells achteraan, zo stond het op een grijs gedraaid bandje![]()
Later leende ik platen en cd's van vrienden, en van de bieb.
Ik heb mijn cassettes nog steeds niet weg kunnen doen
Oh, en zelf mooie hoesjes maken hoorde er ook bij
haha ja ook! Maar schreef ook wel veel de nummers gewoon uit die er op stonden (kant A en B).quote:Op zondag 5 januari 2025 15:52 schreef Kanaroe het volgende:
Oh, en zelf mooie hoesjes maken hoorde er ook bij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |