abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216253272
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Is dat familielid van jou een junk dan ? Wat maakt hem een junk ?
Haar.

Ze gebruikt en ze kan er niet mee stoppen. Simpel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_216253383
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Beter lezen. Ik had het niet over "een dag".
Het percentage van de volwassen bevolking dat geen alcohol drinkt of niet meer dan één glas per dag, is gestegen van 37,4% in 2014 naar 41,5% in 2019 en nam in 2020 verder toe naar 44,4%. Sindsdien is het gestabiliseerd rond de 44%.
Bron : Trimbos instituut

Dus ten eerste wordt één glas alcohol per dag al gelijkgesteld met geheelonthouding, en ten tweede houdt slechts 44% van de Nederlandse bevolking zich daaraan. Dus volgens jou is 56% van de bevolking sowieso een junk, en van de 44% waarschijnlijk ook nog een flink deel.

:')

[ Bericht 0% gewijzigd door SwJ op 11-01-2025 13:04:49 ]
pi_216253387
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Haar.

Ze gebruikt en ze kan er niet mee stoppen. Simpel.
En wat gebruikt ze ?
pi_216253402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
En wat gebruikt ze ?
Het gaat niet om mij, dus dat gaat je geen flikker aan.
pi_216253425
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:49 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Het gaat niet om mij, dus dat gaat je geen flikker aan.
Jij kwam toch met dit voorbeeld aanzetten, niet ik.
.
pi_216253438
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het percentage van de volwassen bevolking dat geen alcohol drinkt of niet meer dan één glas per dag, is gestegen van 37,4% in 2014 naar 41,5% in 2019 en nam in 2020 verder toe naar 44,4%. Sindsdien is het gestabiliseerd rond de 44%.
Bron : Trimbos instituut

Dus ten eerste wordt één glas alcohol per dag al gelijkgesteld met geheelonthouding, en ten tweede houdt slechts 44% van de Nederlandse bevolking zich daaraan. Dus volgens jou is 56% van de bevolking sowieso een junk, en van de 44% waarschijnlijk ook nog een flink deel.

:')
Je blowt, en stoppen gaat je schijnbaar ook moeilijk af. Dan plaats ik je inderdaad in het hokje junk. Vind je waarschijnlijk ook niet leuk, maar daar geef ik ook geen bal om.
pi_216253451
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Jij kwam toch met dit voorbeeld aanzetten, niet ik.
.
En ik trek een lijn. Hier dus.
pi_216253466
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Je blowt, en stoppen gaat je schijnbaar ook moeilijk af. Dan plaats ik je inderdaad in het hokje junk. Vind je waarschijnlijk ook niet leuk, maar daar geef ik ook geen bal om.
En wat als je sigaretten rookt ?
pi_216253486
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]
En ik trek een lijn. Hier dus.
Als je lijntjes snuift ben je pas een junk.
pi_216253751
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als je lijntjes snuift ben je pas een junk.
Jeetje, wat scherpzinnig van jou.
pi_216253787
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
En wat als je sigaretten rookt ?
Formeel gezien ben je een junk als je het roken niet kunt laten. Het probleem is dat roken (net als alcohol drinken) als sociaal geaccepteerd wordt gezien.
pi_216257831
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Formeel gezien ben je een junk als je het roken niet kunt laten. Het probleem is dat roken (net als alcohol drinken) als sociaal geaccepteerd wordt gezien.
Formeel gezien? Bron?

En waarom is dat een probleem? Je kan natuurlijk ook naar Saudi-Arabië verhuizen, daar wordt roken en alcohol drinken niet als sociaal geaccepteerd gezien. Misschien voel je je daar wel beter thuis dan in Nederland :W
pi_216257900
Wat is junkiegedrag? Typische kenmerken van junkiegedrag zijn: manipuleren, liegen en bedriegen, sociale contacten verwaarlozen en weinig oog hebben voor de eigen gezondheid. Ook het ontkennen van de verslaving komt vaak voor.

Succes met stoppen met alcohol, TS. Gaat je vast makkelijk lukken. ^O^
pi_216258070
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:47 schreef Black_Baron het volgende:
Wat is junkiegedrag? Typische kenmerken van junkiegedrag zijn: manipuleren, liegen en bedriegen, sociale contacten verwaarlozen en weinig oog hebben voor de eigen gezondheid. Ook het ontkennen van de verslaving komt vaak voor.

Succes met stoppen met alcohol, TS. Gaat je vast makkelijk lukken. ^O^
Ik ben al sinds 1 januari niet aan het drinken hoor. Dus succes wensen hoeft niet, wel succes met het slaapgebrek en het chagrijn dat gepaard gaat met niet drinken.

Binnenkort zet ik de biertjes koud en stop ik met dry january, hebben we die 2 weken ook weer gehad *O*
pi_216258522
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Formeel gezien? Bron?

En waarom is dat een probleem?
Omdat de verslavingsgevoeligheid wordt onderschat. Stel dat roken en/of drinken morgen verboden wordt, wat zal de algemene reactie zijn, denk je?
Let wel, hypothetische vraagstelling van mij. Dat wil dus niet zeggen dat ik roken en drinken verboden wil zien.
quote:
Je kan natuurlijk ook naar Saudi-Arabië verhuizen, daar wordt roken en alcohol drinken niet als sociaal geaccepteerd gezien. Misschien voel je je daar wel beter thuis dan in Nederland :W
Beter lezen. Ik heb nergens gezegd dat iedereen maar moet stoppen met roken en drinken. Ik denk wel dat er een hoop verborgen verslaving is. Meestal van die thuiszitters die alleen maar halve liters drinken als limonade en een flink deel van hun inkomen uitgeven aan shag. Maar je hebt ook genoeg volk dat dagelijks blowt om maar rustig te worden/blijven en anders niet kan slapen.
pi_216258603
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik ben al sinds 1 januari niet aan het drinken hoor.
Knap hoor...
quote:
Dus succes wensen hoeft niet, wel succes met het slaapgebrek en het chagrijn dat gepaard gaat met niet drinken.
Maar gelukkig heb je geen laat van ontwenningsverschijnselen.
quote:
Binnenkort zet ik de biertjes koud en stop ik met dry january, hebben we die 2 weken ook weer gehad *O*
Ja, net op tijd voor je rijexamen. Dat gaat vast helemaal goed komen... Zeker als je je rijbewijs hebt gehaald...
pi_216258632
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Omdat de verslavingsgevoeligheid wordt onderschat. Stel dat roken en/of drinken morgen verboden wordt, wat zal de algemene reactie zijn, denk je?
Let wel, hypothetische vraagstelling van mij. Dat wil dus niet zeggen dat ik roken en drinken verboden wil zien.
De moslimgemeenschap zal daar heel blij mee zijn.

quote:
[..]
Beter lezen. Ik heb nergens gezegd dat iedereen maar moet stoppen met roken en drinken. Ik denk wel dat er een hoop verborgen verslaving is. Meestal van die thuiszitters die alleen maar halve liters drinken als limonade en een flink deel van hun inkomen uitgeven aan shag. Maar je hebt ook genoeg volk dat dagelijks blowt om maar rustig te worden/blijven en anders niet kan slapen.
En waarom vind je dit zo een groot probleem dan?
pi_216258647
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Knap hoor...
[..]
Maar gelukkig heb je geen laat van ontwenningsverschijnselen.
[..]
Ja, net op tijd voor je rijexamen. Dat gaat vast helemaal goed komen... Zeker als je je rijbewijs hebt gehaald...
Het overgrote merendeel van de Nederlanders drinkt alcohol en heeft ook een rijbewijs.

Alleen binnen de moslimgemeenschap is geheelonthouding van alcohol veelvoorkomend (en ook lang niet alle moslims laten altijd de alcohol staan hoor), dat is toch echt maar een kleine minderheid van de Nederlanders.
pi_216258702
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Beetje kortzichtig en racistisch, maar dat bedoelde ik ook niet.
quote:
En waarom vind je dit zo een groot probleem dan?
Had ik al gezegd: Omdat de verslavingsgevoeligheid wordt onderschat.
Beter lezen.
pi_216258721
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Beetje kortzichtig en racistisch, maar dat bedoelde ik ook niet.
Wat is daar racistisch aan? Binnen de Islam is alcoholgebruik verboden, en binnen veel stromingen binnen de islam is ook roken verboden.

Al kan ik je vertellen dat ze in Marokko gewoon roken als ketters, en toen ik ergens bier had gevonden (beetje moeilijk te vinden maar het bestaat wel) riep iedereen me na dat ze graag een biertje van me wilden. Want moslims mogen dat daar niet kopen, de weinige alcoholwinkeltjes zijn er voor toeristen. :')

quote:
[..]
Had ik al gezegd: Omdat de verslavingsgevoeligheid wordt onderschat.
Beter lezen.
En wat is daar dan zo erg aan, als je 's avonds even een jointje rookt om de scherpe randjes ervan af te halen?
pi_216259548
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:27 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Hoeveel ga je me daarvoor betalen ?

Niets ? Dan bepaal jij dat niet en is mijn antwoord daarop "geen sprake van".
Mij maakt het niets uit hoor, dus ik ga je ook niet betalen voor iets waar ik geen invloed op heb.

Je doet het voor jezelf uiteindelijk. Maar dit geeft wel degelijk aan dat je er niet zomaar mee kunt stoppen. Het zou toch mooi zijn als je er niet van afhankelijk bent? Zoals je nu zegt dat je chagrijnig en moe bent. Iets om over na te denken.

Ook worden de risico's steeds groter hoe langer je gebruikt: hart- en vaat ziekten, leverziekten, (diverse soorten) kanker, COPD, hersenschade etc. En ja, ook bij matig gebruik zijn de risico's al hoger.
pi_216259689
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 19:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
[..]
Wat heeft de moslimgemeenschap nou te maken met jouw verslavingsgedrag? :?
pi_216259731
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:47 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat heeft de moslimgemeenschap nou te maken met jouw verslavingsgedrag? :?
Een manier om zijn frustraties te projecteren op een doelgroep waarbij bekend is dat ze geheelonthouders zijn. Je proeft direct de frustratie in zijn antwoorden.
pi_216259748
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:50 schreef Feola het volgende:

[..]
Een manier om zijn frustraties te projecteren op een doelgroep waarbij bekend is dat ze geheelonthouders zijn. Je proeft direct de frustratie in zijn antwoorden.
Typische kenmerken van junken-gedrag dus: manipuleren, en het ontkennen van zijn verslaving.
pi_216259908
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:40 schreef Feola het volgende:

[..]
Mij maakt het niets uit hoor, dus ik ga je ook niet betalen voor iets waar ik geen invloed op heb.

Je doet het voor jezelf uiteindelijk. Maar dit geeft wel degelijk aan dat je er niet zomaar mee kunt stoppen. Het zou toch mooi zijn als je er niet van afhankelijk bent? Zoals je nu zegt dat je chagrijnig en moe bent. Iets om over na te denken.

Ook worden de risico's steeds groter hoe langer je gebruikt: hart- en vaat ziekten, leverziekten, (diverse soorten) kanker, COPD, hersenschade etc. En ja, ook bij matig gebruik zijn de risico's al hoger.
Dat kan wezen, maar uiteindelijk gaan ook geheelonthouders gewoon morsdood. En ook geheelonthouders kunnen kanker en dergelijke krijgen. Ik ken een meisje dat kerngezond leefde en heel braaf was. Op haar 20e zeer zware vorm van kanker. Zo veel voorbeelden daarvan.

Als geheelonthouding zo gezond zou zijn, waarom worden mensen in moslimlanden dan niet veel ouder dan wij? Die drinken immers niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')