FOK!s Populairste Darter 2024 (topic van onze enige echte eigen Scorp) Het spelletje is simpel: we gaan op zoek naar de populairste darter aller tijden volgens Fok! Daarvoor heb ik een longlist van 128 darters gemaakt die tegen elkaar gaan spelen in een knock-outtoernooi. Eerst een laatste 64, daarna 32 tot de finale. Voor de longlist heb ik allereerst de beste darters aller tijden genomen en die aangevuld met publieksfavorieten en darters die tv-finales hebben gespeeld. De lijst is niet uitputtend. Er zullen ongetwijfeld darters ontbreken en darters wel aanwezig zijn waarover sommigen de schouders ophalen. It be so. Gewoon een leuk spelletje om de WK-tijd door te komen.
Hoe? Hoe gaan we dat doen? Hieronder staan 64 battles. Die gaan we een voor een afwerken. Beginnend met battle 1. Die gaan tot de 5 in de eerste ronde. De eerste battle wordt gepost, de eerste poster deelt een punt uit.
Bijv: Van Barneveld - Van Gerwen 1-0
Dan komt de volgende, die kan er of 1-1 of 2-0 van maken. De volgende deelt ook weer een punt uit etc. Net zolang tot een van de twee darters 5 punten heeft. Bijv Van Barneveld: 5-2. Dan gaan we verder met battle 2, die gaat ook tot de 5, daarna battle 3 etc. Dus 1 battle tegelijk steeds. Degene die een battle beslist plaats ook de volgende. Na ronde 1 zal ik de loting doen voor de laatste 64 etc.
Hoop dat er een beetje animo is. Zo niet dan sluiten we het topic weer. En het gaat dus nadrukkelijk om de populairste darter, niet de beste. Al zal dat deels ook met elkaar samenhangen
De deelnemers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ronde 1:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ronde 2 - Laatste 64
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ronde 3 - Laatste 32
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ronde 4 - Achtste finales
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ronde 5 - Kwartfinale Tot de 7, met 2 verschil.
1. Ted Hankey - Wayne Mardle 2-7 2. Steve Beaton - Mervyn King 5-7 3. Phil Taylor - Ronnie Baxter 5-7 4. Andy Fordham - Raymond van Barneveld 6-8
[ Bericht 1% gewijzigd door franklop op 03-01-2025 14:22:06 ]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden" FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Dit had wmb de finale kunnen zijn. Het was legendarisch toen Fordham in 2004 toch WK werd! (Daarna nooit meer een ronde gewonnen overigens.) Maar ik ga toch voor Barney, want dankzij hem zat ik als kind voor de buis. Ik denk niet dat darten in NL zo populair als nu zou zijn geweest zonder de successen van Raymond.
Nou dat ging rapidomundo. De finalisten zijn bekend. Ik heb een idee waar dit op gaat uitdraaien maar ik ben benieuwd.
Finale
Aan de ene kant de eerste Nederlandse wereldkampioen op echte WK's: Raymond van Barneveld. De nationale knuffel- en jammerbeer. Aan de andere kant Wayne Mardle. De man die nooit een grote titel bij de PDC won, maar toch de finale haalde. De man die iedereen blockt op sociale media die ook maar een kleine wanklank bij hem durft te plaatsen: Wayne Mardle.
We gaan de finale spelen en we gaan tot de 12, want we hebben nog de hele avond.