abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216936951
OM op zoek naar identiteit van negen Maccabi-supporters voor geweld rond wedstrijd
https://www.at5.nl/artike(...)eweld-rond-wedstrijd
Het Openbaar Ministerie heeft een onderzoek lopen naar negen supporters van Maccabi Tel Aviv. De supporters, die nog niet zijn geïdentificeerd, worden verdacht van het plegen van openlijk in de stad rondom de wedstrijd tegen Ajax destijds. Het gaat vooral om mishandelingen en vernielingen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 5 maart 2025 @ 17:37:58 #27
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216937070
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 17:26 schreef egayalS het volgende:
OM op zoek naar identiteit van negen Maccabi-supporters voor geweld rond wedstrijd
https://www.at5.nl/artike(...)eweld-rond-wedstrijd
Het Openbaar Ministerie heeft een onderzoek lopen naar negen supporters van Maccabi Tel Aviv. De supporters, die nog niet zijn geïdentificeerd, worden verdacht van het plegen van openlijk in de stad rondom de wedstrijd tegen Ajax destijds. Het gaat vooral om mishandelingen en vernielingen.
Ah, wat een hilarisch staaltje victim blaming weer. En als zulke Israëliërs dan naar Nederland zouden komen zeker meteen de 'Hind Rajab Foundation' er weer op afsturen vanwege zogenaamde "oorlogsmisdaden". Dit kun je uiteraard vergeten, Israël zal daar nooit aan gaan meewerken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216948420
Palestijnse verdachte ’Jodenjacht’ wil nog asiel: ’Nederland was altijd mijn droom’

quote:
Amsterdam - Diverse pro-Palestinabetogers waren donderdagochtend naar de Amsterdamse rechtbank getrokken om hun steun te betuigen aan Mahmoud A., een 22-jarige man die uit de Gazastrook komt. Hij wordt verdacht van een van de ernstigste feiten uit de nacht van 7 op 8 november in Amsterdam, namelijk poging doodslag door iemand herhaaldelijk hard tegen het hoofd te schoppen.

A. kreeg applaus van de met Palestinasjaals en andere symbolen gevulde tribune toen hij de rechtszaal werd binnengebracht.

De twintiger stond in december ook al voor de rechter, maar er werd besloten dat hij eerst door een psycholoog onderzocht moest worden. Mogelijk is de asielzoeker uit Gaza getraumatiseerd en daarom minder toerekeningsvatbaar.

Tegen hoofd getrapt
Het Openbaar Ministerie (OM) verwijt A. twee feiten. Zo heeft hij op het Damrak vier keer met kracht geschopt tegen het hoofd of gezicht van een Israëlische man. Dat was een poging tot doodslag, en anders een poging tot zware mishandeling, stelt de officier van justitie. Het slachtoffer heeft in Israël aangifte tegen hem gedaan. Die is pas recent in Amsterdam terechtgekomen, en moest worden vertaald uit het Hebreeuws.

Ook vindt het OM bewezen dat de asielzoeker op de Dam een Israëlische bezoeker ten val heeft gebracht en hem vervolgens heeft geschopt. Dit geldt als openlijk geweld. Zelf erkent A. Israëlische voetbalsupporters te hebben geslagen, maar ontkent hij het schoppen. Hij heeft zichzelf aangegeven bij de politie.

De advocaat van A. stelt dat de man zijn hele leven al in oorlog leeft, en dingen heeft meegemaakt die wij ons niet voor kunnen stellen. Toen de Palestijn Israëlische voetbalfans leuzen over de oorlog hoorde roepen en hen Palestijnse vlaggen van gebouwen af zag trekken, ’knapte er iets in hem’. Zijn oorlogsverleden kan niet los worden gezien van wat er is gebeurd, vindt zijn advocate.

Gevlucht via Griekenland
A. is na de inval van Israël in 2023 uit Gaza naar Egypte gevlucht. Hij bracht een tijdje in Turkije door voor hij in een gammel bootje naar Griekenland werd gesmokkeld. Uiteindelijk kwam hij in Nederland aan. Het is altijd zijn droom geweest om hier een toekomst op te bouwen, stelt hij. Voor de gebeurtenissen zat hij in een asielzoekerscentrum in Son en Breugel in Brabant. Door andere asielzoekers te knippen en statiegeld te verzamelen verdiende hij geld, dat hij naar eigen zeggen naar zijn familie in Gaza stuurde.

De inhoudelijke behandeling van zijn zaak volgt later. Dat omdat het onderzoek naar de persoonlijkheid van de man pas net is afgemaakt. Ook is de aangifte vanuit Israël nog maar net binnen, en komt er nog een verzoek om schadevergoeding aan. De Palestijn mag dit vanaf vrijdag in vrijheid afwachten, ondanks dat de rechter wel vindt dat er gevaar is op recidive. Hij heeft aangegeven bij een vriend te kunnen verblijven.

https://www.telegraaf.nl/(...)as-altijd-mijn-droom
pi_216948577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:36 schreef Nober het volgende:
Palestijnse verdachte ’Jodenjacht’ wil nog asiel: ’Nederland was altijd mijn droom’
[..]

Gaza is weer veilig dus hup terug met dit stuk verdriet.
pi_216948948
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
"gaza is een openlucht gevangenis"

Intussen reizen opportunisten gewoon helemaal naar landen als Nederland. Doen ze gewoon.

Plus, Amsterdam gaat zich toch extra inspannen om woningen aan statushouders met voorrang te geven. Deze Palestijn zal daar ook wel op azen.

Wat een zelfhaat in dit land dat je criminele imbecielen uit verre landen nog eerder een woning geeft, dan iemand die hier geboren en getogen is en netjes belasting betaalt. Waar anders in de wereld zie je dit?
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:36:07 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216949018
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:36 schreef Nober het volgende:
Voor de gebeurtenissen zat hij in een asielzoekerscentrum in Son en Breugel in Brabant.
Wat een toeval toch weer, dat iemand precies die dag afreist naar Amsterdam om geheel spontaan in emotie te ontsteken over Israëlische supporters.
pi_216963162
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 9 maart 2025 @ 13:18:37 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_216985439
Mensen die een buitenlands (niet-EU) paspoort bezitten die zich schuldig maken aan een geweldsmisdrijf gewoon paspoort afpakken en deporteren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_217020320
Jodenjacht Smoelenboek: herkenbare beelden van geweldplegers 'Maccabi-rellen'
https://www.geenstijl.nl/5181962/zoekzoek-habibi-jodenjagers

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217020388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:25 schreef Aether het volgende:
Jodenjacht Smoelenboek: herkenbare beelden van geweldplegers 'Maccabi-rellen'
https://www.geenstijl.nl/5181962/zoekzoek-habibi-jodenjagers

[ afbeelding ]
Zowaar. :o

pi_217101933
Hmm, slechts 10 Israëlische supporters die hun boekje te buiten zijn gegaan. Dit terwijl de 'both sidesisms' niet aan waren te slepen in bepaalde media. Sterker nog, het overgrote merendeel van de daders waren zogenaamd allemaal Joodse Israëliërs, de 'Nederlanders' in deze kwestie (lees: Nederlanders met een migratieachtergrond uit Islamtische landen) waren zelfs de slachtoffers, zo wilde sommigen zelfs beweren. Dat strookt allemaal niet met deze bevindingen van de politie.
quote:
Ruim 120 verdachten van Maccabi-rellen, naam vaak nog onbekend

Het Openbaar Ministerie heeft inmiddels 122 verdachten in beeld voor de ongeregeldheden rond de wedstrijd Ajax-Maccabi Tel Aviv, afgelopen november. Dat meldt het OM na vragen van de NOS.

Het gaat om veel meer verdachten dan tot nu toe bekend was. Van het grootste deel van de verdachten is nog niet duidelijk wie zij zijn. Onder de verdachten zijn ongeveer tien vermoedelijke Maccabi-aanhangers, de rest lijkt te bestaan uit Palestina-sympathisanten en relschoppers.

"Het onderzoek loopt nog steeds, maar we gaan ervan uit dat we nu alle personen die de zwaarste geweldsincidenten hebben gepleegd in beeld hebben", zegt Mara van den Berg, persofficier van justitie bij het OM in Amsterdam.

Identificeren

Eerder spraken de opsporingsdiensten van enkele tientallen verdachten, inmiddels blijkt het totaal aantal dus aanzienlijk hoger te liggen.

De 122 verdachten zijn volgens justitie betrokken geweest bij gewelddadige incidenten op 6, 7 en 8 november, dus zowel voorafgaand als na afloop van de voetbalwedstrijd. Toen werden meerdere mensen op straat aangevallen en mishandeld. Ook zijn er spullen kapotgemaakt en discriminerende teksten geuit.

Tot nu toe zijn 36 van de 122 mensen geïdentificeerd. Op dit moment focust de politie op het achterhalen van de identiteit van de mensen die het zwaarste geweld hebben gebruikt.

Hulp van Israël

Van de Maccabi-aanhangers is zeer recent één iemand met hulp van Israël geïdentificeerd. "We hebben een naam gekregen van de politie daar", zegt Van den Berg. "Die naam wordt op dit moment geverifieerd."

Volgens het OM is er intensief contact tussen de Nederlandse en Israëlische politie. Zo zijn er 250 getuigenverklaringen en aangiften opgenomen in Israël, die gaan over openlijk geweld en discriminatie. Het vertalen van de stukken uit het Hebreeuws is bijna klaar, zodat de verklaringen in Nederland gebruikt kunnen worden.

In Nederland zijn ongeveer vijftig aangiften gedaan, zowel gericht tegen Palestina-sympathisanten als tegen aanhangers van Maccabi-Tel Aviv. Acht aangiften gaan over discriminerende teksten van de Israëlische supporters, de rest heeft vooral te maken met het vernielen van spullen.

Vandaag uitspraak

Van de geïdentificeerde verdachten zijn tot nu toe tien mensen voor de rechter gebracht. Vijf van hen kregen straffen, variërend van honderd uur taakstraf tot zes maanden cel.

Vandaag doet de rechtbank in Amsterdam uitspraak in nog eens vier zaken. Naast het oproepen tot geweld wordt een van de verdachten ook het vergoelijken van de Holocaust ten laste gelegd. Dit is een vrij nieuw wetsartikel, dat nog maar één keer eerder is toegepast.

Binnenkort worden nog eens twee meerderjarige en twee minderjarige verdachten voor de rechter gebracht. In de toekomst volgen mogelijk nog meer zaken. Een aantal anderen krijgt een OM-strafbeschikking. Dit kan een geldboete of een taakstraf zijn, die door het Openbaar Ministerie zelf mag worden opgelegd.

Tienduizenden uren beeld

Het politieonderzoek naar de rellen in Amsterdam gaat nog lange tijd duren, zegt het OM. "We hebben tienduizenden uren beeldmateriaal vanuit meer dan honderd cameraposities", legt persofficier Van den Berg uit. "We moeten al die beelden met elkaar vergelijken."

In de enorme hoeveelheid beelden gaat de politie na welke verdachte welke strafbare feiten pleegt. "We moeten precies in kaart brengen of verdachten bijvoorbeeld dezelfde schoenen of dezelfde jas dragen en dan opschrijven wat voor handelingen ze verrichten. Dat kost ongelooflijk veel politiewerk."

Vorige week maakte het Openbaar Ministerie beelden van ruim twintig relschoppers openbaar, onder wie ook enkele vermoedelijke Maccabi-supporters. Dat heeft een aantal anonieme tips opgeleverd, maar nog geen nieuwe aanhoudingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:32:03 #37
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217102166
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2025 07:42 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, slechts 10 Israëlische supporters die hun boekje te buiten zijn gegaan. Dit terwijl de 'both sidesisms' niet aan waren te slepen in bepaalde media. Sterker nog, het overgrote merendeel van de daders waren zogenaamd allemaal Joodse Israëliërs, de 'Nederlanders' in deze kwestie (lees: Nederlanders met een migratieachtergrond uit Islamtische landen) waren zelfs de slachtoffers, zo wilde sommigen zelfs beweren. Dat strookt allemaal niet met deze bevindingen van de politie.
[..]

Om maar niet te spreken van het lulverhaaltje van "Amsterdammers die hun stad spontaan verdedigden". Het is tot nu toe een uitzondering als ze niet elders vandaan kwamen speciaal hiervoor, inclusief uitgebreid appverkeer erover de dagen in de aanloop ernaar.

We gaan nog een hoop jankverhalen meemaken van "dit is zo erg voor mijn moeder", "ik kwam alleen een hapje eten" en "ik heb helemaal geen haat tegen Joden en snap niet waarom ik het zelf een Jodenjacht noemde".
  woensdag 19 maart 2025 @ 08:49:52 #38
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217102259
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het kan me niet schelen of Gaza veilig is, dit stuk vuil moet sowieso terug omdat zijn gedrag hier niet past. Of hij dezelfde dag in Gaza nog een bom kopt of door hamas als verrader doodgeschoten wordt interesseert me niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_217102319
quote:
[..]

Volgens mij is dat zelfs vrij weinig vergeleken met andere voetbalclubs die een land bezoeken.
Voetbalfans zijn nou eenmaal niet het meest vriendelijke volk wat in jouw stad komt.

Normaal haalt dat het nieuws niet eens.

De term jodenjacht is ook al vaak verwijderd uit nieuws items van bepaalde nieuwsbronnen, ze zetten nu meer de toon dat het gewoon voetbal geweld was en meer niet.
pi_217102728
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Om maar niet te spreken van het lulverhaaltje van "Amsterdammers die hun stad spontaan verdedigden". Het is tot nu toe een uitzondering als ze niet elders vandaan kwamen speciaal hiervoor, inclusief uitgebreid appverkeer erover de dagen in de aanloop ernaar.

We gaan nog een hoop jankverhalen meemaken van "dit is zo erg voor mijn moeder", "ik kwam alleen een hapje eten" en "ik heb helemaal geen haat tegen Joden en snap niet waarom ik het zelf een Jodenjacht noemde".
Correct. En we weten ook allemaal dat dit met de achtergrond van de daders te maken heeft.

Immers, als dit niet Mahmoud en Cenk waren geweest, maar de roomblanke Teun en Roderick uit Elst en Nijkerk die JA21 en SGP stemmen, hadden dezelfde mensen die het geweld nu driftig aan het bagatelliseren waren, schuimbekkend over elkaar gerold om te te schreeuwen dat we ons weer in de jaren 1930 bevinden.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:59 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Volgens mij is dat zelfs vrij weinig vergeleken met andere voetbalclubs die een land bezoeken.
Voetbalfans zijn nou eenmaal niet het meest vriendelijke volk wat in jouw stad komt.

Normaal haalt dat het nieuws niet eens.

De term jodenjacht is ook al vaak verwijderd uit nieuws items van bepaalde nieuwsbronnen, ze zetten nu meer de toon dat het gewoon voetbal geweld was en meer niet.
Ook hier correct. Tja, wederom: de Islamitsiche achtergrond van de daders zorgt ervoor dat menig journalist zich genoodzaakt voelde het geweld te negeren en in de bres te springen voor de daders. Het blijft bijzonder hoe dit werkt.
pi_217102793
Wat is er eigenlijk veranderd sindsdien?

Iedereen sprong meteen op dat dit niet kon, en nooit meer mocht gebeuren.
We haalden wereldnieuws en iedereen sprak er schande van.

En zoals altijd, veranderd er verder niets. :O
pi_217102823
quote:
[..]
quote:
Eerder spraken de opsporingsdiensten van enkele tientallen verdachten, inmiddels blijkt het totaal aantal dus aanzienlijk hoger te liggen.
not-surprised-pikachu.jpg
  woensdag 19 maart 2025 @ 10:06:55 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217102910
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 08:49 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het kan me niet schelen of Gaza veilig is, dit stuk vuil moet sowieso terug omdat zijn gedrag hier niet past. Of hij dezelfde dag in Gaza nog een bom kopt of door hamas als verrader doodgeschoten wordt interesseert me niet.
Dit is een serieus probleem met bepaalde groepen vluchtelingen, zo ook een deel van de Syriërs bijvoorbeeld. Ik heb jaren met nieuwkomers gewerkt, en juist een hoop van de "goudzoekers" waren ontzettend prettig in de omgang, leerden snel de taal, gingen vrijwilligerswerk (toen ze nog niet mochten werken) doen en bouwden een netwerk op.

De mensen die je als echte vluchtelingen mocht beschouwen, daar zaten hele vaten aan ellende in soms. Dit waren vaak niet de initiatiefrijke mensen die hier naartoe kwamen om een nieuw leven op te willen bouwen maar de mensen die tegen hun zin en buiten hun controle ineens in een land zaten waar ze helemaal niet wilden zijn, inclusief oorlogstrauma's, actieve lidmaatschappen van politieke oppositie, onthechting en ontheemding. Dat waren de mensen die de conflicten van thuis niet los konden of wilden laten, die helemaal niks op hadden met dat hun dochters leerplichtig waren, hun kinderen in aanraking kwamen met dingen buiten hun eigen zuil, dat hun vrouw hier rechten had.

Maar goed, onderaan de streep hadden deze mensen 1000x meer recht op politiek asiel dan de eerste groep, ondanks dat ze veel vaker (en natuurlijk niet altijd) problematiek met zich meebrachten.

Dus tja, schop je zo iemand terug naar onmenselijke omstandigheden of hou je dat kutgedrag hier? Het eerste moet je niet willen en het tweede wil je niet. Ik heb het antwoord niet.
pi_217103035
Celstraffen voor viertal voor ongeregeldheden rond duel Ajax-Maccabi Tel Aviv

quote:
Amsterdam, 19 maart 2025
Vier mannen - van 22, 26, 27 en 32 jaar oud - zijn veroordeeld voor de strafbare feiten die zij pleegden zowel voorafgaand als na afloop van de voetbalwedstrijd Ajax-Maccabi Tel Aviv FC uit Israël. De rechtbank Amsterdam legt de 27-jarige man 12 weken gevangenisstraf op voor hulp bij geweldpleging en groepsbelediging. Twee mannen van 32 en 22 jaar krijgen respectievelijk 6 weken en 1 maand gevangenisstraf opgelegd voor hulp bij geweldpleging. De 26-jarige man is veroordeeld tot 30 dagen gevangenisstraf waarvan 19 dagen voorwaardelijk en een proeftijd van twee jaar voor openlijke geweldpleging.

De rechtbank heeft bij de beoordeling van de verdenkingen oog voor de context waarin de feiten zich hebben afgespeeld. De rechtbank benadrukt evenwel dat deze context geen enkele rechtvaardiging biedt voor het oproepen tot en gebruiken van fysiek geweld tegen de Israëlische supporters die voor een voetbalwedstrijd te gast waren in Amsterdam. Evenmin rechtvaardigt het de beledigingen die zijn geuit. De rechtbank overweegt dat voor de gepleegde feiten doorgaans taakstraffen worden opgelegd. Maar gelet op de ernst van de feiten en de context waarin deze zich hebben afgespeeld is de rechtbank van oordeel dat een gevangenisstraf de enige passende straf is voor de vier mannen.

Vier strafzaken
De rechtbank oordeelt op basis van bewijs en de bekennende verklaring van de 27-jarige man dat hij zich samen met anderen schuldig maakte aan hulp bij geweldpleging. Hij nam deel aan een WhatsAppgroep genaamd ‘Buurthuis 2’, waarin hij inlichtingen verschafte tot het plegen van geweld. Hij gaf in die WhatsAppgroep locaties door waar ‘die Joden’ zich bevonden, terwijl hij wist dat leden uit de groep geweld tegen hen wilden gebruiken. Ook gaf hij een tijd en locatie door waar men zich moest verzamelen. De rechtbank neemt hem kwalijk dat hij met zijn berichten bewust bijdroeg aan de toename van (mogelijk) gewelddadig gedrag tegen supporters van Maccabi Tel Aviv en/of personen van Joodse komaf. Daarnaast maakte hij zich met berichten in de WhatsAppgroep schuldig aan groepsbelediging van Joden. De rechtbank rekent het hem zwaar aan dat hij zich uiterst kwetsend en beledigend uitliet over Joden met specifieke verwijzingen naar de Holocaust. De Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog is één van de schokkendste gebeurtenissen geweest in de geschiedenis en heeft onnoemelijk veel leed veroorzaakt, dat tot op de dag van vandaag doorwerkt in de levens van slachtoffers, nabestaanden en nakomelingen. De vergoelijking en bagatellisering van de Holocaust brengen niet alleen persoonlijk leed teweeg bij Joden, maar kunnen daarnaast bijdragen aan gevoelens van onveiligheid en onrust in de maatschappij.De rechtbank legt de man een gevangenisstraf van 12 weken op.

Een 32-jarige man maakte zich samen met anderen schuldig aan hulp bij geweldpleging. Hij was een van de beheerders van de Whatsappgroep ‘Buurthuis 2’ waarin door hem en anderen inlichtingen werden verschaft tot het plegen van geweld. Net als bij de 27-jarige man neemt de rechtbank hem kwalijk dat hij met zijn berichten bewust bijdroeg aan de toename van (mogelijk) gewelddadig gedrag tegen supporters van Maccabi Tel Aviv en/of personen van Joodse komaf. De rechtbank vindt ook bewezen dat de man zich schuldig heeft gemaakt aan groepsbelediging van Joden, maar kan hem daarvoor niet veroordelen omdat de door hem gedane uitlating valt onder de bijzondere strafbepaling van artikel 137c lid 2 Sr (het vergoelijken, ontkennen en/of verregaand bagatelliseren van de Holocaust), die niet is tenlastegelegd. De rechtbank legt de man een gevangenisstraf van 6 weken op.

De rechtbank veroordeelt een 22-jarige man voor hulp bij geweldpleging en legt hem een gevangenisstraf van een maand op. Hij nam deel aan de WhatsAppgroep ‘Buurthuis 2’ waarin hij inlichtingen verschafte tot het plegen van geweld. Zo deelde hij locaties van supporters van Maccabi Tel Aviv en van ME-voertuigen en hij riep op om naar verschillende locaties in de stad te gaan. Ook hem neemt de rechtbank kwalijk dat hij met zijn berichten bewust bijdroeg aan de toename van (mogelijk) gewelddadig gedrag tegen supporters van Maccabi Tel Aviv en/of personen van Joodse komaf. De rechtbank spreekt de man vrij van openlijke geweldpleging. Er kan namelijk niet worden vastgesteld dat hij degene was die de vier incidenten filmde en dus betrokken was bij de geweldsplegingen.

Tot slot veroordeelt de rechtbank de 26-jarige man voor openlijke geweldpleging. Zijn straf is 30 dagen gevangenisstraf waarvan 19 dagen voorwaardelijk en een proeftijd van twee jaar. Omdat het onvoorwaardelijke deel gelijk is aan zijn voorarrest hoeft hij nu niet de gevangenis in. Samen met anderen achtervolgde hij een supporter van Maccabi Tel Aviv en maakte daarbij een slaande beweging met een riem. Een andere persoon schopte het slachtoffer vervolgens tegen zijn been. Hierdoor droeg de 26-jarige man bij aan het geweld tegen het slachtoffer. Zowel in binnen- als buitenland is geschokt gereageerd op het buitensporige geweld tegen de Maccabi-supporters. De rechtbank rekent het de man aan dat hij aan dit geweld bijdroeg.

Lees ook het persbericht over de veroordeling van de eerste mannen in december 2024 Vijf mannen veroordeeld voor ongeregeldheden rondom wedstrijd Ajax-Maccabi Tel Aviv.

https://www.rechtspraak.n(...)ccabi-Tel-Aviv-.aspx
pi_217103197
quote:
Cenk: twaalf weken cel.
Kamal: een maand cel (eis was een jaar)
Mohammed: dertig dagen cel
Mounir: zes weken cel

https://www.geenstijl.nl/5182152/pom-pom
  woensdag 19 maart 2025 @ 11:02:12 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217103397
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 10:41 schreef Aether het volgende:

[..]

Wat een fopstrafjes voor georganiseerd racistisch geweld.

Kaalscheren op de dam die gasten en daarna het land uit trappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217103523
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 10:41 schreef Aether het volgende:

[..]

En kwamen gevangenen i.v.m. cellen/cipierstekort niet allemaal 2 weken eerder vrij?
  woensdag 19 maart 2025 @ 11:15:23 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217103577
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 10:19 schreef Nober het volgende:
De rechtbank rekent het hem zwaar aan dat hij zich uiterst kwetsend en beledigend uitliet over Joden met specifieke verwijzingen naar de Holocaust. De Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog is één van de schokkendste gebeurtenissen geweest in de geschiedenis en heeft onnoemelijk veel leed veroorzaakt, dat tot op de dag van vandaag doorwerkt in de levens van slachtoffers, nabestaanden en nakomelingen. De vergoelijking en bagatellisering van de Holocaust brengen niet alleen persoonlijk leed teweeg bij Joden, maar kunnen daarnaast bijdragen aan gevoelens van onveiligheid en onrust in de maatschappij. De rechtbank legt de man een gevangenisstraf van 12 weken op.
Nou, zwaar hoor. Volgens mij is dit belachelijk mild voor een haatmisdrijf. Maar ja,

quote:
pi_217131944
twitter
pi_217131983
quote:
81s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 17:31 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Tering zeg :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')