Heeft iemand dat al eens gehad en smaakt het?quote:Pepsi Electric heeft een pittige citrussmaak en een opvallende, levendige blauwe kleur.
En in Japan Coca-Cola Crystal.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:38 schreef Discombobulate het volgende:
Je had in de VS ook Pepsi Crystal
E129 is carmine, een volgens Europese voorschriften goedgekeurde rode kleurstof op basis van een soort rode kevers die al sinds 300 voor Chr. voor de kleurstof werden vermalen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:36 schreef Bocaj het volgende:
Loop ik langs 'die Grenze' zie ik een hele pallet met Pepsi Electric...
Ik vragen wat dat is en ze hadden geen idee... Blijkt het toch cola te zijn. Blauwe Cola.
https://www.vrumona.nl/ni(...)e-electric-blue-cola
[..]
Heeft iemand dat al eens gehad en smaakt het?
Heb gezien dat er 2 kleurstoffen inzitten. (Die rode kleur is zelfs verboden in bepaalde landen.)
Blauw = E133
Rood = E129
Dat is dan E120... E129 is synthetisch.quote:Op donderdag 2 januari 2025 20:10 schreef Beathoven het volgende:
E129 is carmine, een volgens Europese voorschriften goedgekeurde rode kleurstof op basis van een soort rode kevers die al sinds 300 voor Chr. voor de kleurstof werden vermalen.
Je hebt gelijk. Gat in m’n e-nummers.quote:Op donderdag 2 januari 2025 20:23 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat is dan E120... E129 is synthetisch.
In de VS staan hele schappen vol met frisdrank in alle neon kleuren die je kan bedenken.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:10 schreef Farenji het volgende:
Blauwe kleurstof in voeding is nooit echt succesvol, mensen associëren dat niet met eetbaar of drinkbaar. Als er azo-kleurstoffen in zitten zou ik het sowieso links laten liggen.
Reden om blij te zijn met de EU en de strikte regels voor E-nummersquote:Op zondag 9 februari 2025 03:50 schreef 111210 het volgende:
[..]
In de VS staan hele schappen vol met frisdrank in alle neon kleuren die je kan bedenken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |