Heel normaal dat dit steeds vaker gebeurd. Gewoon blijven wegkijkenquote:Straten en huizen lopen onder water door zware regenval in Engeland
Door zware regelval zijn delen van Engeland overstroomd. In de regio Greater Manchester staan wegen en huizen onder water nadat er in twee dagen evenveel regen was gevallen als normaal in een maand tijd.
Reddingswerkers en brandweerlieden zijn opgeroepen om te helpen met de evacuatie van inwoners van het gebied die gevaar lopen. Volgens een gemeenteraadslid doet Manchester er alles aan om mensen te helpen en lijkt het erop dat het waterpeil al begint te dalen.
De regen zorgde in korte tijd voor een snelle stijging van het water. Een inwoner van Manchester vertelt aan de BBC dat ze op oudjaarsavond in de stad was en toen ze om 03.00 uur terugkeerde naar Stockport, ten zuiden van Manchester, ze "door kniediep water moest waden".
Parkeerplaats onder water
Toen ze wakker werd stond haar hele parkeerplaats en de eerste verdieping van het appartementencomplex onder water. "Ik kan er niet in of uit tot de brandweer er is", zegt ze. "Niemand heeft stromend water of elektriciteit."
Meteorologen verwachten dat er nog meer overstromingen aan komen. "Het wordt eerst erger voordat het beter wordt."
Slechte afwatering
Het grootste deel van het Verenigd Koninkrijk heeft een verouderd rioleringssysteem dat dateert uit de 19e eeuw. Regen en afvalwater wordt in dezelfde leidingen afgevoerd naar zuiveringsinstallaties.
Bij zware regenval raken die snel overbelast. Dat is de reden dat er in het VK veel afvalwater wordt geloosd in rivieren en de zee.
Door klimaatverandering valt er steeds vaker steeds meer regen in een keer, wat extra belastend is voor het Britse afwateringssysteem.
Hangt er precies vanaf welke onderdelen onderwater hebben gestaan en of het zout water of zoet water is. Je kunt naar grondige droging dan de smeermiddelen en vloeistoffen vervangen met de hoop dat de electrische systemen het overleeft hebben.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:49 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb een hele domme vraag maar start je auto eigenijk nog als hij half onder water heeft gestaan? Zeg maar een oude dan, niet een EV.
Als er Toyota op staat wel...quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:49 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb een hele domme vraag maar start je auto eigenijk nog als hij half onder water heeft gestaan? Zeg maar een oude dan, niet een EV.
Ah ja ook wel logisch eigenlijk. Thanksquote:Op woensdag 1 januari 2025 18:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hangt er precies vanaf welke onderdelen onderwater hebben gestaan en of het zout water of zoet water is. Je kunt naar grondige droging dan de smeermiddelen en vloeistoffen vervangen met de hoop dat de electrische systemen het overleeft hebben.
Meestal worden auto's die onderwater hebben gestaan gewoon total loss verklaard omdat de risico's op problemen naderhand groot zijn.
En modernere auto's zijn door de toenomen hoeveelheid electrische systemen natuurlijk een stuk gevoeliger voor waterschade.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:03 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ah ja ook wel logisch eigenlijk. Thanks
Prima post en grotendeels mee eens, al zullen er andere zaken aan ten grondslag hebben gelegen. Ik kan het prima duiden en naast me neer leggen, maar in de kern ben ik gewoon nog woest. Ze zullen dus moeten accepteren dat ik niet van plan ben de toenadering te zoeken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ben misschien teveel beïnvloed door de Andere Krant, Gezond Verstand en FvD - helaas na covid en nu met de oorlogshitserij en de Russofobie waar velen aan lijden, kom ik bij De Andere Krant en Forum uit - maar eigenlijk begin ik ook te twijfelen aan het opwarming van de aarde-verhaal.
Als links gewoon normaal was blijven doen en niet mee was gegaan destijds in de covid-leugen en nu niet extreem aan het oorlogshitsen was en haat richting alle Russen aan het aanwakkeren was en gewoon ronduit racistisch richting Russen aan het doen was, was ik nu nog gewoon de oude Boomknuffelaar geweest.
What has been seen, cannot been unseen.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Ik vind het verschrikkelijk voor de mensen in het VK wat er gebeurd is, maar ik sluit andere zaken die weinig met opwarming en klimaatverandering van doen hebben, niet (meer) uit.
Helaas, kameraad.
Desondanks vind ik je een toffe gast en ik wens je een heel fijn 2025.
Jij bent tenminste links zoals links vroeger was en je bent niet meegegaan in de Russofobie. Waarvoor mijn oprechte waardering.
En ik ben nog altijd ziedend, woest over covid-maatregelen en het politiegeweld destijds. Dat vergeet ik niet. Nooit. Die rekening ligt nog.
Ze hebben van het verleden niets geleerd, verstandige mensen bouwen hun steden en infrastructuur op een terp of berg.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:46 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)regenval-in-engeland
[..]
Heel normaal dat dit steeds vaker gebeurd. Gewoon blijven wegkijken
Dat jij ben blijven steken in de Ban de Bom, Kruisraketten Weg, Kernenergie nee Bedankt en ga zo maar door met die naieve linkradicale clubjes uit de 70/80 er jaren weten we inmiddels.quote:
Dit soort buien is te groot voor de riolering. Maatregelen zitten in de buitenruimte en verder het optimum voor maatregelen vs schade met de nieuwe neerslagstatistiek te herzien.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:49 schreef R_Nest het volgende:
Idd, tijd dat ze de riolering aanpakken daar.
Ik kom zelf ook niet van rechts en heb sinds begin jaren 90 MMGW als een gegeven aanvaard. Daar ben ik nog niet op teruggekomen, maar het is sowieso een scam of een verzameling scams onder de noemer klimaatbeleid, met of zonder MMGW. Er is aldoor klimaatpropaganda, klimaatleugens ook, klimaatonzin, pseudo wetenschap en een heleboel machtsgreepjses, grote machtsgrepen en veel, heel veel geldverplaatsing. En dan komen de slaplinkse kneuterscammertjes van groen er ook nog even bij om veganistische agenda's enzo, ook dat is een scam.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik ben misschien teveel beïnvloed door de Andere Krant, Gezond Verstand en FvD - helaas na covid en nu met de oorlogshitserij en de Russofobie waar velen aan lijden, kom ik bij De Andere Krant en Forum uit - maar eigenlijk begin ik ook te twijfelen aan het opwarming van de aarde-verhaal.
Als links gewoon normaal was blijven doen en niet mee was gegaan destijds in de covid-leugen en nu niet extreem aan het oorlogshitsen was en haat richting alle Russen aan het aanwakkeren was en gewoon ronduit racistisch richting Russen aan het doen was, was ik nu nog gewoon de oude Boomknuffelaar geweest.
What has been seen, cannot been unseen.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Ik vind het verschrikkelijk voor de mensen in het VK wat er gebeurd is, maar ik sluit andere zaken die weinig met opwarming en klimaatverandering van doen hebben, niet (meer) uit.
Helaas, kameraad.
Desondanks vind ik je een toffe gast en ik wens je een heel fijn 2025.
Jij bent tenminste links zoals links vroeger was en je bent niet meegegaan in de Russofobie. Waarvoor mijn oprechte waardering.
En ik ben nog altijd ziedend, woest over covid-maatregelen en het politiegeweld destijds. Dat vergeet ik niet. Nooit. Die rekening ligt nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |