https://www.rijnmond.nl/n(...)-kwijt-door-vuurwerkquote:'Jongen in 's-Gravendeel raakt negen vingers kwijt door vuurwerk'
Op de Vlasakker in 's-Gravendeel is vanmiddag een jongen ernstig gewond geraakt bij het afsteken van vuurwerk. Volgens ooggetuigen is het slachtoffer ongeveer 17 jaar en heeft hij negen vingers verloren.
De politie kent die verhalen, maar kan ze niet bevestigen. De traumahelikopter landde in 's-Gravendeel om eerste hulp te verlenen. Het toestel heeft de jongen daarna naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht.
Agenten waren in het dorpje in de Hoeksche Waard bezig met het afhandelen van een klein brandje. Iemand sprak ze aan en vertelde van het gewonde slachtoffer.
Burgemeester Erik van Heijningen van Hoeksche Waard - waar 's-Gravendeel onder valt - had vooraf opgeroepen om het rustig te houden met de jaarwisseling.
Of ze gaan door de groepsdruk toch overstag want je wil toch geen mietje zijn?quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat heeft allemaal geen effect. De meeste jongeren hebben toch de houding van: 'rot voor hem maar mij overkomt dat niet'
Cobras zijn statusverhogend. Die deel je echt niet zomaar uit. Samen een vuurwerkbom knutselen zou dan meer voor de hand liggen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:13 schreef Repentless het volgende: [..] Ik heb geen kinderen. Maar is het echt zo onvoorstelbaar dat binnen een groepje vrienden, waarvan er een cobra's blijkt te hebben die ze samen aan het afsteken zijn, ze elkaar er een laten afsteken?
Aan de andere kant komen die slachtoffertjes vaak niet uit Wassenaar, Aerdenhout of Bussum meen ik.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je.Maar volgens sommigen hier kun je altijd, op elk moment vab de dag, volledig sturen wat je 13-jarige zoon doet. En als hij dan een domme fout begaat met dit soort vreselijke gevolgen, dan is direct jouw opvoeding helemaal kut en zul je daarvoor bloeden!
Plus dat veel vuurwerk dat minder gevaarlijk is verboden is. Dat is wel jammer.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Cobras zijn statusverhogend. Die deel je echt niet zomaar uit. Samen een vuurwerkbom knutselen zou dan meer voor de hand liggen.
Nou, ook uit dorpjes in het land.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de andere kant komen die slachtoffertjes vaak niet uit Wassenaar, Aerdenhout of Bussum meen ik.
Mijn zoon informeert mij net dat hij weleens nitraatjes aangeboden kreeg toen hij nog afstak. Tot een jaartje of drie geleden was dat denk ik.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Cobras zijn statusverhogend. Die deel je echt niet zomaar uit. Samen een vuurwerkbom knutselen zou dan meer voor de hand liggen.
Net nog een uit Nijverdalquote:Op dinsdag 31 december 2024 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, ook uit dorpjes in het land.
quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:22 schreef summer2bird het volgende:
Hey, voor een leek, wat is nu het zwaarste vuurwerk wat af gaat rond deze dagen?
Ik ken Cobras, shells, maar is er nog zwaardere shit?
Of word het op dat punt vooral veel zooi zelf maken door dingen aan elkaar te binden en diy met buskruit van diverse Cobras enzo
Nukes zijn de zwaarste categoriequote:Op dinsdag 31 december 2024 22:22 schreef summer2bird het volgende:
Hey, voor een leek, wat is nu het zwaarste vuurwerk wat af gaat rond deze dagen?
Ik ken Cobras, shells, maar is er nog zwaardere shit?
Of word het op dat punt vooral veel zooi zelf maken door dingen aan elkaar te binden en diy met buskruit van diverse Cobras enzo
Nee, daar komt dan bijvoorbeeld weer het groepje jongens vandaan dat Carlo Heuvelman op Mallorca doodtrapte.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de andere kant komen die slachtoffertjes vaak niet uit Wassenaar, Aerdenhout of Bussum meen ik.
Cobras kosten al gauw 5 euro per stuk. Die geef je echt niet zomaar gratis weg. Anyway offtopic, zie ze eerder een bom maken.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn zoon informeert mij net dat hij weleens nitraatjes aangeboden kreeg toen hij nog afstak. Tot een jaartje of drie geleden was dat denk ik.
Er zijn hier (Laren, Blaricum) een heleboel jochies van uiterst goede komaf die het stoer vinden om zich een Marokkaans accentje aan te meten, een capuchon over hun hersenpan te doen, en ook met vuurwerk aan de gang te gaan. Dat er hier niet meer slachtoffers vallen is eerder geluk dan wijsheid.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, ook uit dorpjes in het land.
Cobra 6 is nog relatief licht…quote:
Ik zie de jonge Einsteins al aan de slag gaan.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:23 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Nukes zijn de zwaarste categorie
Zonder die capuchon en verdere culturele verwarring zorgen 13-jarige jongetjes al decennia lang voor dergelijke gevaarlijke situaties. En ja, ook in Blaricum kan er ineens iemand zijn gezicht eraf blazen tijdens een domme acties met kirrende vrindjes eromheen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er zijn hier (Laren, Blaricum) een heleboel jochies van uiterst goede komaf die het stoer vinden om zich een Marokkaans accentje aan te meten, een capuchon over hun hersenpan te doen, en ook met vuurwerk aan de gang te gaan. Dat er hier niet meer slachtoffers vallen is eerder geluk dan wijsheid.
Maar daar loopt niet jan en alleman mee. Cobra 6 loopt iedereen mee te klooien.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Cobra 6 is nog relatief licht…
Grotere shells (zeker de cylindrische saluteshells) zijn zoveel krachtiger, ook een Cobra 8 is veel krachtiger dan de Cobra 6.
Ik heb het ook niet over uitdelen. Ik heb het over in een groepje, gezamenlijk, dit soort vuurwerk afsteken. In plaats van als enige de aansteker of aansteeklont te hanteren, laat je dat een vriendje ook eens doen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toch maar weer die voorlichtingscampagne van sire laten zien, hoe dat er uitziet.quote:Op dinsdag 31 december 2024 22:28 schreef Harvest89 het volgende:
Heel triest van die overleden jongen.
En afgeknalde vingers horen helaas ook bij de jaarlijkse traditie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |