quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is precies wat ik aan het doen benquote:Op woensdag 19 maart 2025 09:26 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Zo van 11:00 tot 15:00 stroomprijs zero
Lekker mijn Cybertruck inpluggen dus
Misschien wel, misschien niet. We hebben (helaas) geen glazen bol.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaan die stroom- en gasprijzen nog een keertje dalen? Ik heb nog even om over te stappen, maar word niet vrolijk van wat ik nu zie op gaslicht.com
Money talks. Waarschijnlijk krijgen ze daar meer commissie over omdat de marge van energieleveranciers op vaste contracten groter is en voor een langere periode de inkomsten vastliggen bij een vast contract.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 22:00 schreef Jeo_Boden het volgende:
Independer.nl en gaslicht.com lijken beiden vaste tarieven aan te bevelen.
Ik heb wel een bol anders:quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. We hebben (helaas) geen glazen bol.
https://www.knmi.nl/over-(...)aling-de-bilt-trend/quote:Zonnigste start van het jaar in 60 jaar
19 maart 2025
Aan het einde van de herfst en het begin van de winter mopperden we nog vaak over het grijze weer. De energieprijzen schoten op sommige dagen de lucht in door gebrek aan zowel wind als zon. Daar is weinig van over, de laatste weken zijn juist zonovergoten. Het is zelfs de zonnigste start van het jaar sinds 1965, het begin van de metingen.
Maar hier heb je toch helemaal geen zin in?quote:Op woensdag 19 maart 2025 14:11 schreef zakjapannertje het volgende:
Morgen vroeg aan de patatten hier. [ afbeelding ]
Gelukkig is de zomertijd niet ver weg meer
Ik ben niet aan het vastenquote:Op woensdag 19 maart 2025 14:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar hier heb je toch helemaal geen zin in?
Klopt, daarom gewoon leven. De patatboer is duurderquote:Op woensdag 19 maart 2025 14:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar hier heb je toch helemaal geen zin in?
En gebruikt misschien geen groene stroom. Dat heb ik ook liever niet.quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:05 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Klopt, daarom gewoon leven. De patatboer is duurder
En vandaag weerquote:Op woensdag 19 maart 2025 09:26 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Van 11:00 tot 15:00 stroomprijs ongeveer zero
Wel bijzonder dat mensen klagen als 'andere mensen' geld verdienen over de rug van de mensen zonder zonnepanelen, maar zodra er dan, mede door zonnepanelen, de prijs 0 of lager is, dan zelf wel alles aan gaan zetten omdat er een paar rotcenten te halen vallen. Pot, ketel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:24 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
En vandaag weer
Zo bij de lunch lekker buiten gourmetten met de electrische terrasverwarmer aan
Maar verder geen teruglever boete?quote:Op maandag 24 maart 2025 11:12 schreef Gunner het volgende:
Net bericht van Vattenfall gehad. Ze verhogen nu alweer de terugleverkosten. In mijn staffel zou ik van 191 naar 272 gaan. Nog nooit dit afgerekend, moet binnenkort gaan opgeven, maar nu dus al een verhoging voor de kiezen.
De verhoogde tarieven voor teruglevergoeding is maar klein bier vergeleken daarmee.
Salderen is dan ook gewoon een subsidie, maar ook zonder salderen zijn zonnepanelen wel interessant (vanwege lage aanschafwaarde). Juist omdat mensen met flinke warmtepompen, elektrische auto's, elektrische vloerverwarmingquote:Op donderdag 20 maart 2025 09:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat mensen klagen als 'andere mensen' geld verdienen over de rug van de mensen zonder zonnepanelen, maar zodra er dan, mede door zonnepanelen, de prijs 0 of lager is, dan zelf wel alles aan gaan zetten omdat er een paar rotcenten te halen vallen. Pot, ketel.
(ja, ik weet dat jij overdrijft gewoon om een punt te maken)
quote:https://www.bnr.nl/nieuws(...)medium=meest_gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
"Leuk", dan zullen de stadsverwarming prijzen ook wel weer lekker hoog uitvallen voor volgend jaar.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:35 schreef nostra het volgende:
Gascrisis ligt op de loer: ‘Consument wordt de dupe, dat is zeker’
Voor de gassector breekt een belangrijke periode aan. Nu de koude maanden langzaam voorbij zijn, is het tijd om de gasvoorraden weer aan te vullen. Maar, deze winter is er meer gas verbruikt dan normaal. Daarnaast blijft de hoge gasprijs een groot probleem, met prijzen die ook komende zomer veel hoger zullen liggen dan andere jaren. Deze prijsstijgingen zullen onvermijdelijk worden doorberekend aan de consument. ‘En dat is misschien wel een van de weinige zekerheden die we momenteel hebben’, zegt Jilles van den Beukel, energie-expert bij het Den Haag Centrum voor Strategische Studies.
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)medium=meest_gelezen
Stadswarmtequote:Op vrijdag 4 april 2025 13:07 schreef Vallon het volgende:
Net de jaarafrekening binnen van stadswarmte Vattenfall..... opvallend hoe voorspelbaar de prijzen stijgen.
Dit even los van het berekende GJ verbruikstarief 2024/2025 van ¤45,05/GJ.
25GJ omgerekend in gasverbruik is ca 714m³ calorisch gas dat qua kosten neerkomt op een kuubprijs van ¤1,57/m³.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |