We hebben een maand overlap. Omdat we dan een baby van 3 maanden hebben, dachten we wel dat het handig is om wat tijd voor schilderen e.d. te plannen. We huren ook een verhuisbedrijf in.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:57 schreef monsterd. het volgende:
Yay een nieuw topic! Hoe gaan jullie het doen qua overdracht? Eerste oude huis overdragen of is er overlap zodat je nog kunt klussen?
Ja klopt, heb ik ook aan gedacht. Dat zou eveventueel kunnen als we de vloer vervangen, daar zijn we nog niet helemaal over uit. Anders moet het oude kozijn en drempel blijven zittenquote:Op donderdag 2 januari 2025 21:20 schreef Tegan het volgende:
Wil je niet nu de deur naar jullie slaapkamer verplaatsen, dan is de overloop direct groter?
Beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Op zolder airco.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:05 schreef Seven. het volgende:
Slimme keuzes. Heeft het huis vloerverwarming of radiatoren?
Kun je dan niet beter boven verwarmen met airco's?quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:33 schreef archito het volgende:
[..]
Beneden vloerverwarming en boven radiatoren. Op zolder airco.
Ik twijfelde nog even om op de verdieping ook vloerverwarming te nemen omdat we daar toch voor een nieuwe vloer gaan. Maar de verwarming boven staat nooit aan, dus een beetje overdreven ingreep om die lelijke radiatoren niet meer te hoeven zien. 😜
En later als de kinderen op hun kamer willen spelen of studeren zijn radiatoren ook wel handiger qua snelle opwarming.
De radiatoren zitten er al, dus die laat ik voorlopig zitten. Op zolder zijn 2 kamers met airco, dus tegen die tijd kijken we wel hoe we de verschillende kamers gebruiken en of er wat aangepast moet worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter boven verwarmen met airco's?
Ik mis ventilatie in je verduurzamingsplannen.
Ja, wij zien die tussenruimte en de grotere aanbouw als grootste vooruitgang van de benedenverdieping vergeleken met ons huidige huis. Daardoor kunnen we een echte woonkeuken in de aanbouw maken en een multifunctionele inrichting in de tussenruimte.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:05 schreef Seven. het volgende:
Kudos voor het praktisch maken van die tussenruimte. 9 van de 10 keer wordt het uiteindelijk niet fatsoenlijk benut.
Ja gaat wel goed! Ik heb 4 weken vrij dus dat scheelt. Weinig slaap was weer even wennen maar hoort erbij. Verder is hij gezond geboren en eet hij goed en slaapt ook wel prima, dus meer is er niet te wensen!quote:Op zondag 23 maart 2025 19:09 schreef Seven. het volgende:
Gefeliciteerd met de kleine! Hoe loopt het nu thuis, alles nog een beetje op de rit?
Mooi dressoir
Dat valt qua prijs toch wel mee voor 2 meubels?quote:
Het is geen Besta van Ikea zullen we maar zeggen. Ligt dus een beetje aan het referentiekader. 😉quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat valt qua prijs toch wel mee voor 2 meubels?
Pastoe was duurder.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:47 schreef archito het volgende:
[..]
Het is geen Besta van Ikea zullen we maar zeggen. Ligt dus een beetje aan het referentiekader. 😉
Klopt, custom meubel was ook sterves duur.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:13 schreef archito het volgende:
[..]
Klopt, met zo'n designmerk als referentiekader valt het reuze mee. 😉
Tja die verhalen gaan al jaren de ronde. Los van alle argumenten, het is getest volgens de norm en er is subsidie op. Dus ik heb er wel vertrouwen in.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:40 schreef karelde14e het volgende:
De buren hier werden niet zo gelukkig van de tonzon. Er wandelen toch af en toe beestjes door de kruipruimte blijkt. Zelf wel erg blij met 15 cm pur tegen de broodjes.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:16 schreef archito het volgende:
Vandaag komen ze voor 3000 euro (netto 2500 met subsidie) tonzon vloerisolatie aanbrengen.
Kwamen we er woensdag achter dat onder de hele woonkamer isolatiechips als bodemisolatie liggen. 10 kuub zelf wegscheppen was geen optie, dus voor 2300 euro laten wegzuigen.🫣
Nouja, terugverdientijd zal ineens 10+ jaar zijn. Maar met vloerverwarming op een ongeisoleerde betonnen broodjesvloer wil je gewoon echt vloerisolatie en niet bodemisolatie. Met alles afblazen kwamen we door de korte termijn ook niet onder een aanbetaling uit, dus maar even ogen dicht en dooor.
Hoe langer je leest op internet hoe moeilijker kiezen wordt. Maar dat is ook met spouwisolatie etc. Parels, vlokken of überhaupt niet doen. Alle meningen komen voorbij.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 00:14 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben ook ooit nog Tonzon overwogen maar kan me niet meer herinneren waarom we uiteindelijk op PUR uitgekomen zijn.
Haha ik vrees dat we dit hadden moeten constateren. Maar een lopende kraan overstemt het geluid. Dus je hoort het alleen als je op een andere plek in huis bent dan waar de kraan open staat. En dat controleer je vooraf niet echt natuurlijk, je loopt vooral de kranen zelf na.quote:
Dat dus. Voor de spouw uiteindelijk gekozen voor de grijze balletjes. Die wij nu dus elke keer tegenkomen op plekken waar er blijkbaar een klein lekje in de spouw zit.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:43 schreef archito het volgende:
[..]
Hoe langer je leest op internet hoe moeilijker kiezen wordt. Maar dat is ook met spouwisolatie etc. Parels, vlokken of überhaupt niet doen. Alle meningen komen voorbij.
Uiteindelijk maar gestopt met lezen en iets gekozen waar ik me goed bij voel.
Waarschijnlijk een braam ergens in een leiding. Is het met alle kranen aanwezig? Of alleen als je een bepaald tappunt gebruikt?quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:11 schreef archito het volgende:
Vanmorgen zijn de kranen in de badkamer en keuken vervangen. De badkamer had hele lelijke kranen en bovendien niet thermostatisch met vaste temperatuur maar een of andere joystick waarmee je de temperatuur moest gokken.
In de keuken zijn we weer voor een quooker gegaan. Die misten we na 2 dagen al met een baby.😅
Wat wel vervelend is dat we last hadden (en hebben) van een harde brom in de waterleiding. Als er ergens in huis een kraan open staat, dan hoor je bij elke kraan in huis een brom.
We gokten op een kapotte kraan in de badkamer, maar dat was het helaas niet want de brom is er nog steeds. De watermeter ratelt ook wat, dus zal het waterbedrijf eens mailen ook. Weet even niet meer wat het verder kan zijn. Losse leidingen in de muur zou wel balen zijn.😅
Haha ja, die hebben vorige bewoners ook in onze spouw gedaan. Bij onze vorige woning hadden wij dan weer vlokken.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:44 schreef karelde14e het volgende:
[..]
Dat dus. Voor de spouw uiteindelijk gekozen voor de grijze balletjes. Die wij nu dus elke keer tegenkomen op plekken waar er blijkbaar een klein lekje in de spouw zit.
Bij elke kraan die open gaat. Je hoort het het hardst in het toilet beneden maar ook in de badkamer erboven en in de keuken. Op zolder bij de wasmachine niet echt. Maar als de wasmachine water vraagt hoor je het beneden dus wel.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:56 schreef tux87 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een braam ergens in een leiding. Is het met alle kranen aanwezig? Of alleen als je een bepaald tappunt gebruikt?
Dit gaat het niet worden. De materiaal samples waren net niet wat we zochten en dan is 5.5k toch veel geld. Zeker nu we merken dat de oudste van twee ook af en toe wat streken krijgt die horen bij opgroeien.😁quote:Op zondag 23 maart 2025 17:28 schreef archito het volgende:
Het lijkt me mooi om het tv meubel en het dressoir bij de eettafel familie van elkaar te laten zijn. Ik overweeg om eens een keer iets niet zelf te maken maar te kopen.
Maar dan ga je ook niet voor ikea maar voor kwaliteit die ik zelf niet kan maken.
De groove serie van Monoz vind ik erg vet. Alleen dan nog iets donkerder dan op de foto.
[ afbeelding ]
Link
Dan kom ik wel op 5,5k voor beide meubels samen. Moeilijk, moeilijk.
Het plaatmateriaal is vanwege het computergestuurd zagen altijd perfect. Mdf ook van degelijke kwaliteit. Randafwerkingen doe ik zelf met een frees. Eerst kon je ook 45 graden verstek zagen maar die optie is helaas verdwenen. Wat ook handig is dat ze stickers op de houten stukken doen met de omschrijving die je geeft. 'Deur linksboven' o.i.d. Erg handig als veel delen op elkaar lijken qua maatvoering.quote:Op zondag 20 juli 2025 18:15 schreef NedKelly het volgende:
Ik kende die site niet (had vorig jaar alleen iets uit Dordrecht ontdekt, maar moest je echt veel zelf doen). Dit ziet er wel goed uit op die site! Mooie voorbeelden ook daar.
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het klaar is.
Voor iemand die hier 0 ervaring mee heeft, doe je het primaquote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:06 schreef archito het volgende:
Zoals gezegd pak ik klusjes rustig aan op vanwege beperkte tijd. Maar dat houd me niet tegen het mezelf moeilijk te maken en nieuwe dingen uit te proberen.😬
Bovenaan op de lijst staat het afmaken van de inloopkast. Voor de fronten van de waskast en de deuren naar de inloopkast heb ik bedacht om greepjes in te frezen. Nog nooit gedaan dus zal het leerproces en eindresultaat later delen! Bij deze alvast een sneak preview van de wasmandlade en deur erboven:
[ afbeelding ]
Haha, goede toevoeging.😉quote:Op maandag 28 juli 2025 17:35 schreef Seven. het volgende:
Ook voor iemand die er wel ervaring mee heeft, trouwens.
Ik heb onderstaand bitje besteld. Relatief zeer betaalbaar vergeleken met andere bitjes en tot nu toe werk het prima, maar mdf is natuurlijk wel relatief zacht.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 08:20 schreef monsterd. het volgende:
Dat ziet er goed uit! Met wat voor freeskopje kun je zulke mooie inhammen maken?
Dat is toch een freesje?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 09:48 schreef archito het volgende:
[..]
Ik heb onderstaand bitje besteld. Relatief zeer betaalbaar vergeleken met andere bitjes en tot nu toe werk het prima, maar mdf is natuurlijk wel relatief zacht.
https://www.amazon.nl/dp/B08137WSQ5?ref_=pe_109333661_1103483851_i_fed_asin_title
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |