abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2024 @ 18:10:14 #1
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_216098747

Dit zijn de twintig deelnemers van het 25ste seizoen: Hassan Slaby, Guido Spek, Eva Simons, Jochen Otten, Krista Arriëns, Radmilo Soda, Iris Enthoven, Mark Baanders, Floris Göbel, Iris van Lunenburg, Irene van de Laar, Roberta Pagnier, Willem Voogd, Jaimie Vaes, Maxim Froger, Roosmarijn Wind, Chelsey Weimar, Ilse Paulis, Armand Rosbak en Frits Wester.

Voor de 25e keer kunnen we ons verheugen op een episch avontuur, waarin de grenzen van overleving, spel en strategie opnieuw worden verlegd. In de betoverende wildernis van Maleisië gaan de twintig kandidaten het ultieme survival-avontuur aan: overleven op een afgelegen eiland, geconfronteerd worden met genadeloze proeven en meedogenloze eliminaties doorstaan. Het jubileumseizoen belooft opnieuw meeslepend te worden, met al op dag één een grote wending die meteen de toon zet voor de rest van het seizoen… Wie triomfeert en wint de titel Robinson 2023?

Op zaterdag 2 september om 20.00 uur is de eerste aflevering van het nieuwe seizoen te zien bij RTL 4, gevolgd door aflevering 2 op zondag. Daarna is Expeditie Robinson elke zondag om 20.00 uur te zien bij RTL 4.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Miss 200.000.000! maandag 30 december 2024 @ 20:06:07 #2
367000 roos94
pi_216101577
Zo, net gekeken.

Verdiende winnaar.

Had graag Nouchka in finale ipv Marijn maar soit

Op naar 2026.
pi_216101628
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 20:06 schreef roos94 het volgende:
Zo, net gekeken.

Verdiende winnaar.

Op naar 2026.
Slaan we 2025 over?
  Miss 200.000.000! maandag 30 december 2024 @ 20:10:53 #4
367000 roos94
pi_216101706
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 20:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Slaan we 2025 over?
:D
  maandag 30 december 2024 @ 20:16:36 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216101881
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 20:06 schreef roos94 het volgende:
Zo, net gekeken.

Verdiende winnaar.

Op naar 2026.
Precies
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216110069
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 10:47 schreef patrick37 het volgende:
Waar ik zo van baal is de houding van "tactisch spelen"is fout
Ik kijk al 48 seizoenen Survivor waar het alleen maar draait om tactiek,zoals het spel bedoelt is,
maar hier is het alsof je monopoly speelt maar geen huisjes en hotels plaatst want dat is zo zielig voor mensen
die op jou straat komen
Het is verdorie bedoelt om tactisch te spelen!
Niks mis met tactisch spelen. Graag zelfs!

Maar je eigen broertje een mes in de rug steken is natuurlijk geen tactisch spel of 'een meesterzet' zoals dat werd genoemd. Ehm, dat is gewoon je familie naaien (in het echte leven).

Tactisch spel vereist enig denkwerk en in het geval van ER vaak ook manipulatie. Iemand (onverdiend) neersteken is niet zo moeilijk. :+ Dat kan een kleuter.
Hotapnyc
pi_216113747
Oke net teruggekeken en Kiran is inderdaad de enige echte terechte winnaar. Naast dat hij de proeven won ook het spel heel slim gespeeld door bijvoorbeeld een proef op winnaarseiland te verliezen zodat hij de BFF van Timor weg kon stemmen.

Over het algemeen een prima einde voor een mwah seizoen. Heb dat live gedeelte totaal niet gemist.

Ik denk dat ik de 2 grootste minpunten van dit seizoen vond
1) Titaneneiland; ik hoef niet iedere aflevering te zien hoe 2 dezelfde deelnemers een saaie proef doen en na 1/3 van het seizoen makkelijk terugkomen. De afvallers die "op bezoek" kwamen zaten er gedurende die periode ook voor spek en bonen bij. Toen het werd omgezet naar afvallerseiland heeft alleen Hamza een proef gedaan met Rikkie omdat de rest ermee ophield en verder was er met Ymre alleen een klein samensmeltingsproefje dus het voelde niet echt alsof ze zich hebben "teruggevochten" zoals ze dat mooi zeiden.
2) Enorm zwak seizoen wat betreft speltactiek bij de eilandraden. Veel verloren stemmen en domme keuzes van deelnemers.
/
  donderdag 2 januari 2025 @ 08:30:29 #8
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_216143436
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 23:59 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Niks mis met tactisch spelen. Graag zelfs!

Maar je eigen broertje een mes in de rug steken is natuurlijk geen tactisch spel of 'een meesterzet' zoals dat werd genoemd. Ehm, dat is gewoon je familie naaien (in het echte leven).

Tactisch spel vereist enig denkwerk en in het geval van ER vaak ook manipulatie. Iemand (onverdiend) neersteken is niet zo moeilijk. :+ Dat kan een kleuter.
Sowieso kwam die zet van Marijn en niet van Ouassima; ze was alleen maar meegenomen.
Heeft er weinig voor moeten doen op wat liegen na. Nou niet echt een tactische prestatie nee.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 2 januari 2025 @ 08:31:50 #9
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_216143444
Oke, Kiran. Prima. Next.

Die finale proef is ook wel echt altijd hetzelfde he. Eerst voorsprongen en achterstanden, wetende dat t daarna iets met schieten is en dus iedereen weer gelijk gaat staan.
L'Amour menaçant:
pi_216145246
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 08:31 schreef Ang3l het volgende:
Oke, Kiran. Prima. Next.

Die finale proef is ook wel echt altijd hetzelfde he. Eerst voorsprongen en achterstanden, wetende dat t daarna iets met schieten is en dus iedereen weer gelijk gaat staan.
Dat kan helaas ook niet anders, na 34 dagen kan je moeilijk nog een proef doen die 4 uur serieuze fysieke inspanning vereist. Ook wil je voorkomen dat een finalist compleet de mist in gaat omdat een bepaald onderdeel te moeilijk is.

Wat dat betreft was het systeem vroeger wel wat beter, de winnaar werd gekozen door de afvallers. Toen was het ook zaak om rekening te houden met je stemgedrag.

Zelf zou ik liever zien dat publiek en afvallers zouden moeten kiezen. Of een systeem (kan ook ter uitbreiding op kiezen) waarbij je punten kan verdienen gaandeweg de expeditie. Bijvoorbeeld winnaar proef = 5 punten, nummer 2 = 3 punten, nummer 3 = 1 punt. En dat je dan aan het eind van de rit dat mee laat wegen.
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:49:19 #11
268260 Dr.Mikey
pi_216145266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat kan helaas ook niet anders, na 34 dagen kan je moeilijk nog een proef doen die 4 uur serieuze fysieke inspanning vereist. Ook wil je voorkomen dat een finalist compleet de mist in gaat omdat een bepaald onderdeel te moeilijk is.

Wat dat betreft was het systeem vroeger wel wat beter, de winnaar werd gekozen door de afvallers. Toen was het ook zaak om rekening te houden met je stemgedrag.

Zelf zou ik liever zien dat publiek en afvallers zouden moeten kiezen. Of een systeem (kan ook ter uitbreiding op kiezen) waarbij je punten kan verdienen gaandeweg de expeditie. Bijvoorbeeld winnaar proef = 5 punten, nummer 2 = 3 punten, nummer 3 = 1 punt. En dat je dan aan het eind van de rit dat mee laat wegen.
Als je de winnaar door het publiek laat kiezen had Marijn gewonnen en door afvallers is ooit helemaal mis gaan in een van Ernst Paul zijn laatste seizoenen.
R.I.P DTS.
pi_216145356
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 11:49 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Als je de winnaar door het publiek laat kiezen had Marijn gewonnen en door afvallers is ooit helemaal mis gaan in een van Ernst Paul zijn laatste seizoenen.
Ik weet niet of je dat misgaan kan noemen, dat was toch het seizoen met Geert wat gewonnen werd door Yin?

Als het publiek meestemt heb je inderdaad te maken met een gunfactor. Maar ik weet niet wat daar mis mee zou zijn. Ook Kiran werd het, naar mijn idee, wel gegund door Nederland. Maar daarom prefereer ik een combinatie, een beetje zoals het songfestival.
pi_216145440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 08:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Sowieso kwam die zet van Marijn en niet van Ouassima; ze was alleen maar meegenomen.
Heeft er weinig voor moeten doen op wat liegen na. Nou niet echt een tactische prestatie nee.
Het idee kwam van Marijn maar als Quissima zoveel om haar broertje gegeven had dan had ze tegen Marijn kunnen zeggen stop die munt maar in je kont ik hoef hem niet
pi_216147387
De winnaar van ER (mede) laten kiezen door het publiek? Dat lijkt me een bijzonder matig idee
  donderdag 2 januari 2025 @ 15:08:20 #15
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_216147421
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:05 schreef Marcoss het volgende:
De winnaar van ER (mede) laten kiezen door het publiek? Dat lijkt me een bijzonder matig idee
Ja. Als je aan een populariteits wedstrijd mee wil doen voor de kijkers, dan moet je maar aan Big Brother mee gaan doen ;)
L'Amour menaçant:
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:59:45 #16
268260 Dr.Mikey
pi_216149288
Ja dan krijg je als er toevallig een Quissima zonder ooit een proef te winnen in de finale komt nog kans dat ze die wint ook.
R.I.P DTS.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 08:10:05 #17
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216157251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 08:31 schreef Ang3l het volgende:
Oke, Kiran. Prima. Next.

Het hele tv programma is altijd hetzelfde, de grootste vernieuwingen waren die Peluang munt de afgelopen jaren en dit jaar een zandloper, nou poeh poeh.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_216157332
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 08:10 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Het hele tv programma is altijd hetzelfde, de grootste vernieuwingen waren die Peluang munt de afgelopen jaren en dit jaar een zandloper, nou poeh poeh.
Nee helemaal niet, dit jaar was ALLES ANDERS! :') :')
pi_216157927
quote:

[..]
Die Peluang is er al jaren, hij is geloof ik ooit 1 keer gebruikt. Compleet zinloos dat ding.
  vrijdag 3 januari 2025 @ 13:12:25 #20
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_216159657
quote:

[..]
En t gefaalde Titanen eiland.
L'Amour menaçant:
pi_216165471
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 10:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Die Peluang is er al jaren, hij is geloof ik ooit 1 keer gebruikt. Compleet zinloos dat ding.
Huh? Die is vorig jaar toch pas ingevoerd?
Hotapnyc
pi_216170809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 21:30 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Huh? Die is vorig jaar toch pas ingevoerd?
Inderdaad, dacht al veel langer. Maar alsnog maar 1 keer gebruikt, zinloos ding dus. Net als dat onzinnige Titaneneiland en huidige opzet van Winnaarseiland.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 12:46:42 #23
268260 Dr.Mikey
pi_216171356
Dat titanen eiland met oa die zandloper was een eenmalige dingetje van dit seizoen neem ik aan.
Ik zie het na de samensmeltingen krijgen jullie al je stemmen tegelijkertijd en zie maar wanneer je ze inzet nog wel terugkomen.
dan kunnen mensen ook zonder stemmen komen te zitten enige nadeel aan dat is dat winnaarseiland nog krachtiger wordt omdat je dan als je daar vaak zit en niet hoeft mee te stemmen je ze kan opsparen.
R.I.P DTS.
pi_217381618
Edson da Graça wordt de nieuwe presentator van Expeditie Robinson. Hij neemt de plek van Art Rooijakkers in, die van RTL naar Talpa overstapt. Da Graça presenteert het survivalprogramma samen met Nicolette Kluijver.

Het is ze gelukt om weer een flut presentator te strikken...
pi_217381700
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 07:44 schreef Jaytje07 het volgende:
Edson da Graça wordt de nieuwe presentator van Expeditie Robinson. Hij neemt de plek van Art Rooijakkers in, die van RTL naar Talpa overstapt. Da Graça presenteert het survivalprogramma samen met Nicolette Kluijver.

Het is ze gelukt om weer een flut presentator te strikken...
offtopic, maar edson is ook een van de presentatoren van het nieuwe seizoen van the voice of holland :P
lekker faxen heel de dag echt genot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')