Mikeytt | zondag 29 december 2024 @ 20:51 |
https://english.news.cn/2(...)7137dbbc4d97d/c.htmlGeweldig nieuws en SIGNIFICANT sneller dan de huidige high speed trains. 450 km/u testsnelheid! Met de operationele snelheid van 400~ km/u zou dat dus betekenen dan je binnen 2,5 uur van Beijing naar Shanghai zou kunnen (1000km) | |
rutger05 | zondag 29 december 2024 @ 21:03 |
China vaart haar eigen koers en ik ben erg benieuwd naar de vorderingen die China maakt bij het ontwikkelen van nieuwe technologie. https://www.upinthesky.nl(...)neratie-straaljager/ | |
Mikeytt | zondag 29 december 2024 @ 21:08 |
Boh, deze nog niet gelezen. FF checken! Dacht eigenlijk ergens te lezen dat de VS hier al mee bezig was! | |
SebbeSwensje | zondag 29 december 2024 @ 21:09 |
Ziet er ook allemaal een stuk beter uit dan die pauperzooi hier. Best vreemd dat je hier dan zulke lelijke bakken van dat BYD of Xpeng ziet rijden, blijkbaar hebben ze best competent volk aan de tekentafel. | |
Mikeytt | zondag 29 december 2024 @ 21:11 |
BYD is in principe een prima auto. Een instapmodel dat betaalbaar is voor alle lagen van de samenleving. Moet je niet vergelijken met flagships | |
SebbeSwensje | zondag 29 december 2024 @ 21:14 |
Niet om aan te gluren en de eerste Chinese wagen die dat wel is, moet ik volgens mij nog tegenkomen. Het lijkt erop dat ze het beste voor henzelf bewaren en dat is precies wat de VS ook doet. Waarom we de VS dan wel vertrouwen en China niet, is me dan weer een raadsel. | |
Mikeytt | zondag 29 december 2024 @ 21:19 |
zien er beter uit dan de gemiddelde Volkswagen polo of Fiat... ![]() BYD is in China ook het grootste automerk (onder nieuwe auto's) | |
luxerobots | zondag 29 december 2024 @ 21:20 |
Origineel design wel. De makers zullen zich vast niet door Tesla hebben laten inspireren. | |
SebbeSwensje | zondag 29 december 2024 @ 21:21 |
Maar komt niet in de buurt van de Mazda 3 of een Ateca. Ken je nagaan welke modellen onze kenner @CoolGuy hier nog kan aandragen. | |
luxerobots | zondag 29 december 2024 @ 21:27 |
![]() ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door luxerobots op 30-12-2024 15:57:00 ] | |
SebbeSwensje | zondag 29 december 2024 @ 21:31 |
Elke witte auto is al fugly, maar die onderste is wel net wat fuglier dan de bovenste. | |
Mikeytt | zondag 29 december 2024 @ 21:35 |
Lijken niet eens op mekaar. Overeenkomst is dat ze beiden wit zijn ![]() Auto's zijn sowieso in vorm op mekaar gaan lijken. Is hier niet anders. | |
luxerobots | zondag 29 december 2024 @ 21:40 |
Mooie BYD. ![]() ![]() | |
gwn_een_user | zondag 29 december 2024 @ 21:49 |
lucht taxi Bekijk deze YouTube-video politie robot Bekijk deze YouTube-video nieuwe straaljager Bekijk deze YouTube-video china knalt vooruit ![]() europa ligt op sterven en dat is lekker verdiend. hadden we concurrentie met china maar serieuzer moeten nemen, en meer moeten investeren. hebben we niet gedaan dus we houden het allemaal niet meer bij. zeg ik niet met plezier. goed voor china ![]() | |
Mikeytt | zondag 29 december 2024 @ 21:54 |
Die luchttaxi ![]() ![]() | |
Aether | zondag 29 december 2024 @ 22:02 |
Prototype werd in 2016 getoond. Bekijk deze YouTube-video | |
FireFox1 | zondag 29 december 2024 @ 22:46 |
De Chinezen hebben zowat alle technologische vooruitgang uit het Westen inmiddels wel gejat en daar plukken ze nu de vruchten van. Binnen 5 jaar is China wereldleider nummer 1. | |
Danny | maandag 30 december 2024 @ 05:13 |
topic opgeschoond. Blijf gewoon ontopic. | |
Resistor | maandag 30 december 2024 @ 06:24 |
De prototypes zullen wel geweldig zijn, maar ik verwacht dat de latere (productie)modellen problemen als Bekijk deze YouTube-video gaan krijgen. | |
Aether | maandag 30 december 2024 @ 09:10 |
Heb ooit een Japans rapport uit de jaren 90 gelezen waarin de verwachting was dat de topsnelheid uiteindelijk rond de 350 km/h zou liggen. Bij een hogere snelheid zou de reis minder comfortabel zijn, de slijtage aan de rails en trein te groot worden en de benodigde elektriciteit te hoog om rendabel te zijn. | |
Mikeytt | maandag 30 december 2024 @ 09:20 |
Fun fact: Het Chinese high speed netwerk is nooit rendabel geweest. Volgens het bedrijf gaan ze dat ook nooit worden. Ze maken miljardenverliezen omdat de tickets ook heel goedkoop zijn, maar nemen dat maar voor lief. Het treinnetwerk wordt daar niet gezien als winstmodel, maar net zoals autowegen - niet direct winstgevend, maar wel goed voor de mobiliteit. | |
Mikeytt | maandag 30 december 2024 @ 09:24 |
Dit lijkt me wel interessant eigenlijk. Zelf nooit problemen ervaren, maar ik heb dan ook alleen de grotere routes gepakt. (Beijing-shanghai-Xian-Chengdu-chongqing) Ik ga even kijken | |
rutger05 | maandag 30 december 2024 @ 09:52 |
Dat is zeker een mogelijkheid. | |
Richestorags | maandag 30 december 2024 @ 10:11 |
China laat zien wat de EU mist. Daadkracht, investeren in technologie en visie. Dat betekent niet dat we een exacte overheid a la China moeten optuigen want de EU laat op andere vlakken weer zien wat China mist. We kunnen echter best e.e.a. van China leren in plaats van ze altijd maar arrogant weg te zetten. Wat ik ook heel aardig vind is hoe China in grote steden het idee van een kleinschalige gemeenschap heeft weten te behouden met een indeling in blokken met een lokale groentenman, klerenmaker etc. | |
Aether | maandag 30 december 2024 @ 10:42 |
Ja, is me bekend. Zie je wel vaker in China, of R&D waarbij niet (direct) een toepassing voor is. Dat Japanse rapport ging overigens over treinen in het algemeen. O.a. Japan en Europa hadden toen al veel snellere prototypes en een Franse TGV haalde 574 km/h zo'n 15 jaar geleden. |