Ik denk dat het puur een kwestie van tijd is geweest. Om een of andere reden (die wij nog niet weten) heeft de crew besloten dat ze meteen moesten landen. Ze hebben gekozen voor een onveilige landing boven doorvliegen.quote:Op maandag 30 december 2024 12:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zie post #49:
[..]
Dat maakt het alleen nog maar vreemder.
Dat is ook zo, wat hier is gebeurd is zo uitzonderlijk dat je er eigenlijk geen rekening mee kunt houden en er zijn al richtlijnen voor het gebied voor/achter een baan (de Runway End Safety Area (RESA)) om gevolgen van under-/overshoots zoveel mogelijk te beperken. Er zullen genoeg voorbeelden te vinden zijn met obstakels/ravijnen/rivieren direct na de clearway. (Op Schiphol is trouwens vanaf einde baan 36C (threshold 18C) tot de vaart 840 meter, in Muan was het 295 meter tot de aarden wal met beton.)quote:Op maandag 30 december 2024 15:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Voor degenen die zich zo druk maken over de aarden wal. Als je een vergelijkbare situatie zou hebben op Schiphol, dan zou je bij vrijwel elke runway binnen 300m obstakels tegenkomen. Als dit bijvoorbeeld gebeurt was op de 36C, dan was die 737 met 300km/h de hoofdvaart ingedoken. Ik denk dat er dan ook niet veel overlevenden waren geweest.
Geen enkele luchthaven is ontworpen voor een vliegtuig dat aan het einde van de runway nog een snelheid van 300km/h heeft.
In tegenstelling tot bv de NOS berichtgeving heeft de bemanning dus zelf de go-around geinitieerd en ook zelf om toestemming gevraagd om te mogen landen op rwy 19. Overigens zegt de Engelse wiki-pagina dat de machine 2 keer een go-around heeft gemaakt, maar dat is dus niet zo.quote:8:54L: Muan airport air traffic control clears the aircraft to land on runway 01
8:57L: Air traffic control broadcasts “caution - bird activity” advisory.
8:59L: Flight 7C-2216 pilot reports bird strike, declares emergency “Mayday Mayday Mayday” and “Bird strike, bird strike, go-around.”
9:00L: Flight 7C2216 initiates a go-around and requests authorisation to land on runway 19, which is by approach from the opposite end of the airport’s single runway.
9:01L: Air traffic control clears the aircraft to land on runway 19.
9:02L: Flight 7C-2216 touches down on the runway about 1,200m (3940 feet) down on the 2,800m (9184 feet) long runway.
9:02:34L: Air traffic control alerts “crash bell” at airport fire rescue unit.
9:02:55L: Airport fire rescue unit completes deploying fire rescue equipment.
9:03L: Flight 7C-2216 crashes into embankment after over-shooting the runway.
Is dat de langste landingsbaan daar, die 19?quote:Op maandag 30 december 2024 16:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Deze timeline is door de Koreaanse authoriteiten vrijgegeven:
[..]
In tegenstelling tot bv de NOS berichtgeving heeft de bemanning dus zelf de go-around geinitieerd en ook zelf om toestemming gevraagd om te mogen landen op rwy 19. Overigens zegt de Engelse wiki-pagina dat de machine 2 keer een go-around heeft gemaakt, maar dat is dus niet zo.
Het is de enige runway (01/19). 2800 meter lang.quote:Op maandag 30 december 2024 17:06 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Is dat de langste landingsbaan daar, die 19?
Over onjuiste berichtgeving gesproken:quote:Op maandag 30 december 2024 16:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Deze timeline is door de Koreaanse authoriteiten vrijgegeven:
[..]
In tegenstelling tot bv de NOS berichtgeving heeft de bemanning dus zelf de go-around geinitieerd en ook zelf om toestemming gevraagd om te mogen landen op rwy 19. Overigens zegt de Engelse wiki-pagina dat de machine 2 keer een go-around heeft gemaakt, maar dat is dus niet zo.
quote:Regeringsmedewerkers zeggen dat de onderzoekers ook zullen kijken naar het gebouw van de luchtverkeersleiding op Muan International Airport. De vraag is vooral of het betonnen gebouw niet van lichter materiaal gemaakt had moeten worden om een eventuele botsing met een vliegtuig beter op te vangen, meldt AP.
Slecht, he?quote:Op maandag 30 december 2024 17:13 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Over onjuiste berichtgeving gesproken:
Op nu.nl:
[..]
Terwijl het bij de bron, AP, wel correct omschreven is:quote:
Bij nu.nl: Geen idee wat hier eigenlijk staat, maar het zal wel iets met het gebouw van de luchtverkeersleiding te maken hebben.quote:Ministry officials also said they will look into whether the Muan airport’s localizer — a concrete fence housing a set of antennas designed to guide aircraft safely during landings — should have been made with lighter materials that would break more easily upon impact.
quote:Op maandag 30 december 2024 17:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Terwijl het bij de bron, AP, wel correct omschreven is:
[..]
Bij nu.nl: Geen idee wat hier eigenlijk staat, maar het zal wel iets met het gebouw van de luchtverkeersleiding te maken hebben.
Als er genoeg tijd is, ja:quote:Op maandag 30 december 2024 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
Kan dat landingsgestel niet manueel geslingerd worden?
Ziet er uit als een kleine moeite.quote:Op maandag 30 december 2024 19:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Als er genoeg tijd is, ja:
Bekijk deze YouTube-video
De zogenaamd onbreekbare zwarte oranje doosquote:Op dinsdag 31 december 2024 11:30 schreef Dutch_view het volgende:
Zwarte doos is beschadigd en vooralsnog niet uit te lezen![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)os-niet-uit-te-lezen
Alles kan kapot, die dingen zijn gemaakt om zeer extreme omstandigheden te overleven. Maar de klap die deze kist gemaakt heeft is wel op het randje want zo'n ding aan kan.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:09 schreef roos94 het volgende:
[..]
De zogenaamd onbreekbare zwarte oranje doos
Misschien is de usb-plug verbrand en moeten ze er een nieuwe op zetten.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:09 schreef roos94 het volgende:
[..]
De zogenaamd onbreekbare zwarte oranje doos
De 2 flight attendants die achterin zaten hebben het overleeft, de recorders zitten ook achterin de staart en kunnen enorm veel meer hebben dan een menselijk lichaam (schokken tot 3400 g, hoge temperaturen voor lange tijd).quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:16 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Alles kan kapot, die dingen zijn gemaakt om zeer extreme omstandigheden te overleven. Maar de klap die deze kist gemaakt heeft is wel op het randje want zo'n ding aan kan.
True maar dat die twee het overleefd hebben ze nog lang niet alles over de klap die de zwarte doos heeft gehad.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:41 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De 2 flight attendants die achterin zaten hebben het overleeft, de recorders zitten ook achterin de staart en kunnen enorm veel meer hebben dan een menselijk lichaam (schokken tot 3400 g, hoge temperaturen voor lange tijd).
Dat de data door beschadigingen aan de buitenkant (bijv. door verwrongen connectoren) niet snel uit te lezen is, hoeft geen probleem te zijn. Met specialistische apparatuur kan vaak alsnog de data van de geheugenchips worden gehaald, alleen duurt het wat langer.
Boeing is Amerikaanse fabrikant van het vliegtuig. Afwachten wat de Koreanen besluiten.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:24 schreef The-BFG het volgende:
[..]
True maar dat die twee het overleefd hebben ze nog lang niet alles over de klap die de zwarte doos heeft gehad.
Het is ook niet de eerste keer dat een specialist de data van de recorder moest halen door flinke schade. Duurt alleen (flink) wat langer dan normaal.
Edit:
Wat jij zegt dus mbt die data
Boeing heeft een hoop te verbergen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:17 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Boeing is Amerikaanse fabrikant van het vliegtuig. Afwachten wat de Koreanen besluiten.
Weet ik niet. Verdrag van Chigago geeft Amerikanen eventueel een stoel bij de onderzoekscie. Is het niet? Koreanen zijn aanzet. Hoeveel nationaliteiten waren aan boord?quote:Op woensdag 1 januari 2025 02:10 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Boeing heeft een hoop te verbergen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |