Je kan ook overdrijven.quote:Op zondag 29 december 2024 06:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel lekker in de auto stappen, met 430.000 slachtoffers per jaar, enkel in Nederland.
quote:In het verkeer in Nederland komt elk jaar een groot aantal ongelukken voor. Jaarlijks raken meer dan 430.000 personen betrokken bij een verkeersongeluk. Hiervan belanden zo'n 130.000 mensen op de spoedeisende hulp. En meer dan 600 personen overlijden jaarlijks aan de gevolgen van een verkeersongeval.
Omdat er volgens Google Maps een snelweg en een stukje verderop een rij hotels achter ligt.quote:Op zondag 29 december 2024 09:29 schreef Vincent_student het volgende:
Waarom staat er een muur aan het einde van de landingsbaan? En die muur ziet er nog onbeschadigd uit.
Het probleem is dat je nooit in het nieuws leest dat een piloot weer een prachtige landing heeft uitgevoerd.quote:Op zondag 29 december 2024 04:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Laatste keer dat ik gevlogen heb, is 15 jaar geleden.
Totaal geen behoefte aan deze shit.
Laatste vlucht van Marseille naar Eindhoven, dacht serieus dat het ding van ellende uit elkaar zou vallen.
Zit hier prima in een buitengebied in Zeeland waar niemand iets van weet en waar het elke dag vakantie is.
En prima dat de rest van Nederland de hele wereld overvliegt, ik mis er niks aan.
Ik geloof dat er ongeveer 1 op de 7.700.000 vluchten een crash is.quote:Vliegen is relatief veilig. Dit valt op als je de ongevalcijfers van vliegtuigen vergelijkt met die van andere transportmiddelen. Wereldwijd komen jaarlijks ongeveer tussen de 600 en 1000 mensen om bij een vliegtuigongeluk. Dit bij een jaarlijks aantal van ruim 30 miljoen vluchten en twee miljard passagiers.
De kans is 1 op de 11 miljoen dat je een vliegtuigcrash meemaakt.quote:Op zondag 29 december 2024 12:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het probleem is dat je nooit in het nieuws leest dat een piloot weer een prachtige landing heeft uitgevoerd.
Als vliegen in het nieuws komt, is het meestal door een crash.
[..]
Ik geloof dat er ongeveer 1 op de 7.700.000 vluchten een crash is.
Dat is ongeveer gelijk aan het winnen van de hoofdprijs in de oudejaarsloterij.
quote:"high energy absorbing materials of selected strength,
which will reliably and predictably crush under the weight of an aircraft"
[..] "The purpose of an EMAS is to stop an aircraft overrun with no human injury and minimal aircraft damage. The aircraft is slowed by the loss of energy required to crush the EMAS material."
› https://en.wikipedia.org/(...)ials_arrestor_system
1.35 miljoen doden per jaar op wereldschaal. Daar kan je niet tegenop vliegen.quote:Op zondag 29 december 2024 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven.
[..]
Dat is het aantal verkeersdoden, dus ook voetgangers, fietsers en kerstmarktgangers.quote:Op zondag 29 december 2024 13:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
1.35 miljoen doden op wereldschaal.
Want de kans is 1 op 5 dat tie crasht ofzo?quote:Op zondag 29 december 2024 13:14 schreef Michielos het volgende:
Je bent denk ik echt levensmoe als je nu nog in een Boeing stapt. Met geen tien paarden krijg je me daar nog in 🥲
600+ doden in Nederland, nog steeds een stuk hoger dan het aantal mensen die omkomen in commerciële vluchten, wereldwijd.quote:Op zondag 29 december 2024 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is het aantal verkeersdoden, dus ook voetgangers, fietsers en kerstmarktgangers.
En dan tel je ook landen mee waar ze met 120 man in een bus rijden die voor 38 man bedoeld is.
En ja, op wereldschaal. Maar er zijn op wereldschaal ook 1,5 miljard auto's.
Ik stel nergens dat autorijden veiliger is maar je 435.000 slachtoffers in Nederland was een beetje overdreven, dat zijn er zo'n 600.
Een heleboelquote:Op zondag 29 december 2024 14:00 schreef Tourniquet het volgende:
Andere hoek:
[ x ]
Geen flaps, geen gear down en halverwege een baan van 2800 meter neerkomen.![]()
Benieuwd wat er hier allemaal is misgegaan.
Oke meid.quote:Op zondag 29 december 2024 04:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Laatste keer dat ik gevlogen heb, is 15 jaar geleden.
Totaal geen behoefte aan deze shit.
Laatste vlucht van Marseille naar Eindhoven, dacht serieus dat het ding van ellende uit elkaar zou vallen.
Zit hier prima in een buitengebied in Zeeland waar niemand iets van weet en waar het elke dag vakantie is.
En prima dat de rest van Nederland de hele wereld overvliegt, ik mis er niks aan.
Dat bestrijd ik toch nergens? Maar je kwam met 430.000 slachtoffers per jaar in Nederland en dat was gewoon gezwets. Daar had de discussie al over kunnen zijnquote:Op zondag 29 december 2024 13:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
600+ doden in Nederland, nog steeds een stuk hoger dan het aantal mensen die omkomen in commerciële vluchten, wereldwijd.
Nee, over vliegtuigen die neerstorten, vandaag trouwens weer een Boeing in problemen in Noorwegen.quote:Op zondag 29 december 2024 14:47 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Oke meid.
DIt topic gaat echter niet over jou.
Gisterenquote:Op zondag 29 december 2024 14:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, over vliegtuigen die neerstorten, vandaag trouwens weer een Boeing in problemen in Noorwegen.
Regel 4 bij beleggen:quote:Op zondag 29 december 2024 14:52 schreef achtja het volgende:
Vergeet niet morgen je BA Boeing aandelen van de hand te doen!
Wel een beter rendement dan Intel de afgelopen 10 jaar.quote:Op zondag 29 december 2024 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Regel 4 bij beleggen:
- geen vliegtuigbouwers
- geen vliegmaatschappijen
Richard Branson schreef dat een goede manier om miljonair te worden is om een vliegmaatschappij te beginnen als miljardair.quote:Op zondag 29 december 2024 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Regel 4 bij beleggen:
- geen vliegtuigbouwers
- geen vliegmaatschappijen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |