Je kan ook overdrijven.quote:Op zondag 29 december 2024 06:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel lekker in de auto stappen, met 430.000 slachtoffers per jaar, enkel in Nederland.
quote:In het verkeer in Nederland komt elk jaar een groot aantal ongelukken voor. Jaarlijks raken meer dan 430.000 personen betrokken bij een verkeersongeluk. Hiervan belanden zo'n 130.000 mensen op de spoedeisende hulp. En meer dan 600 personen overlijden jaarlijks aan de gevolgen van een verkeersongeval.
Omdat er volgens Google Maps een snelweg en een stukje verderop een rij hotels achter ligt.quote:Op zondag 29 december 2024 09:29 schreef Vincent_student het volgende:
Waarom staat er een muur aan het einde van de landingsbaan? En die muur ziet er nog onbeschadigd uit.
Het probleem is dat je nooit in het nieuws leest dat een piloot weer een prachtige landing heeft uitgevoerd.quote:Op zondag 29 december 2024 04:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Laatste keer dat ik gevlogen heb, is 15 jaar geleden.
Totaal geen behoefte aan deze shit.
Laatste vlucht van Marseille naar Eindhoven, dacht serieus dat het ding van ellende uit elkaar zou vallen.
Zit hier prima in een buitengebied in Zeeland waar niemand iets van weet en waar het elke dag vakantie is.
En prima dat de rest van Nederland de hele wereld overvliegt, ik mis er niks aan.
Ik geloof dat er ongeveer 1 op de 7.700.000 vluchten een crash is.quote:Vliegen is relatief veilig. Dit valt op als je de ongevalcijfers van vliegtuigen vergelijkt met die van andere transportmiddelen. Wereldwijd komen jaarlijks ongeveer tussen de 600 en 1000 mensen om bij een vliegtuigongeluk. Dit bij een jaarlijks aantal van ruim 30 miljoen vluchten en twee miljard passagiers.
De kans is 1 op de 11 miljoen dat je een vliegtuigcrash meemaakt.quote:Op zondag 29 december 2024 12:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het probleem is dat je nooit in het nieuws leest dat een piloot weer een prachtige landing heeft uitgevoerd.
Als vliegen in het nieuws komt, is het meestal door een crash.
[..]
Ik geloof dat er ongeveer 1 op de 7.700.000 vluchten een crash is.
Dat is ongeveer gelijk aan het winnen van de hoofdprijs in de oudejaarsloterij.
quote:"high energy absorbing materials of selected strength,
which will reliably and predictably crush under the weight of an aircraft"
[..] "The purpose of an EMAS is to stop an aircraft overrun with no human injury and minimal aircraft damage. The aircraft is slowed by the loss of energy required to crush the EMAS material."
› https://en.wikipedia.org/(...)ials_arrestor_system
1.35 miljoen doden per jaar op wereldschaal. Daar kan je niet tegenop vliegen.quote:Op zondag 29 december 2024 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven.
[..]
Dat is het aantal verkeersdoden, dus ook voetgangers, fietsers en kerstmarktgangers.quote:Op zondag 29 december 2024 13:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
1.35 miljoen doden op wereldschaal.
Want de kans is 1 op 5 dat tie crasht ofzo?quote:Op zondag 29 december 2024 13:14 schreef Michielos het volgende:
Je bent denk ik echt levensmoe als je nu nog in een Boeing stapt. Met geen tien paarden krijg je me daar nog in 🥲
600+ doden in Nederland, nog steeds een stuk hoger dan het aantal mensen die omkomen in commerciële vluchten, wereldwijd.quote:Op zondag 29 december 2024 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is het aantal verkeersdoden, dus ook voetgangers, fietsers en kerstmarktgangers.
En dan tel je ook landen mee waar ze met 120 man in een bus rijden die voor 38 man bedoeld is.
En ja, op wereldschaal. Maar er zijn op wereldschaal ook 1,5 miljard auto's.
Ik stel nergens dat autorijden veiliger is maar je 435.000 slachtoffers in Nederland was een beetje overdreven, dat zijn er zo'n 600.
Een heleboelquote:Op zondag 29 december 2024 14:00 schreef Tourniquet het volgende:
Andere hoek:
[ x ]
Geen flaps, geen gear down en halverwege een baan van 2800 meter neerkomen.![]()
Benieuwd wat er hier allemaal is misgegaan.
Oke meid.quote:Op zondag 29 december 2024 04:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Laatste keer dat ik gevlogen heb, is 15 jaar geleden.
Totaal geen behoefte aan deze shit.
Laatste vlucht van Marseille naar Eindhoven, dacht serieus dat het ding van ellende uit elkaar zou vallen.
Zit hier prima in een buitengebied in Zeeland waar niemand iets van weet en waar het elke dag vakantie is.
En prima dat de rest van Nederland de hele wereld overvliegt, ik mis er niks aan.
Dat bestrijd ik toch nergens? Maar je kwam met 430.000 slachtoffers per jaar in Nederland en dat was gewoon gezwets. Daar had de discussie al over kunnen zijnquote:Op zondag 29 december 2024 13:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
600+ doden in Nederland, nog steeds een stuk hoger dan het aantal mensen die omkomen in commerciële vluchten, wereldwijd.
Nee, over vliegtuigen die neerstorten, vandaag trouwens weer een Boeing in problemen in Noorwegen.quote:Op zondag 29 december 2024 14:47 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Oke meid.
DIt topic gaat echter niet over jou.
Gisterenquote:Op zondag 29 december 2024 14:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, over vliegtuigen die neerstorten, vandaag trouwens weer een Boeing in problemen in Noorwegen.
Regel 4 bij beleggen:quote:Op zondag 29 december 2024 14:52 schreef achtja het volgende:
Vergeet niet morgen je BA Boeing aandelen van de hand te doen!
Wel een beter rendement dan Intel de afgelopen 10 jaar.quote:Op zondag 29 december 2024 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Regel 4 bij beleggen:
- geen vliegtuigbouwers
- geen vliegmaatschappijen
Richard Branson schreef dat een goede manier om miljonair te worden is om een vliegmaatschappij te beginnen als miljardair.quote:Op zondag 29 december 2024 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Regel 4 bij beleggen:
- geen vliegtuigbouwers
- geen vliegmaatschappijen
quote:Op zondag 29 december 2024 02:24 schreef Peppert het volgende:
Gewoon blijven vliegen met Boeing en spelen met het leven van de burgers. Het lijkt op dat overheden liever geen veiligheidsmaatregelen willen nemen omdat ze bang zijn om de Amerikaanse overheid tegen de schenen te schoppen. Bah. Corrupte handel.
De ene een birdstrike en de ander foreign object damage tijdens take off. Heeft helemaal niets met het type of merk vliegtuig te maken.quote:Op zondag 29 december 2024 02:21 schreef koffiekoekjes het volgende:
Gaat niet lekker met Boeing vliegtuigen vandaag.
Birdstrike, go-around, zo goed als zeker engine failure, geen externe verlichting, dus waarschijnlijk ook geen of zeer beperkte electrical power. Dan is het moeilijk vliegen en landen.quote:Op zondag 29 december 2024 14:00 schreef Tourniquet het volgende:
Andere hoek:
[ x ]
Geen flaps, geen gear down en halverwege een baan van 2800 meter neerkomen.![]()
Benieuwd wat er hier allemaal is misgegaan.
Die waren er na een paar minuten bij, maar niemand heeft de crash overleefd op 2 ca's na.quote:
Er zijn wereldwijd ongeveer 100.000 flight movements elke dag en slechts een handjevol incidenten. Maar blijf jij lekker met je voeten in de klei van (het supersaaie) Zeeland zitten.quote:Op zondag 29 december 2024 04:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Laatste keer dat ik gevlogen heb, is 15 jaar geleden.
Totaal geen behoefte aan deze shit.
Laatste vlucht van Marseille naar Eindhoven, dacht serieus dat het ding van ellende uit elkaar zou vallen.
Zit hier prima in een buitengebied in Zeeland waar niemand iets van weet en waar het elke dag vakantie is.
En prima dat de rest van Nederland de hele wereld overvliegt, ik mis er niks aan.
Het uitvallen van vrijwel alle systemen lijkt zeer onwaarschijnlijk door enkel een bird strike, bovendien is een 737 prima in staat om op één engine door te vliegen.quote:Op zondag 29 december 2024 15:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Birdstrike, go-around, zo goed als zeker engine failure, geen externe verlichting, dus waarschijnlijk ook geen of zeer beperkte electrical power. Dan is het moeilijk vliegen en landen.
Go-Around poging zou kunnen, maar waarom is dan de thrust reverser actief op engine #2, of is de kap gewoon open door dat ie over de grond schraapt.quote:Op zondag 29 december 2024 15:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Birdstrike, go-around, zo goed als zeker engine failure, geen externe verlichting, dus waarschijnlijk ook geen of zeer beperkte electrical power. Dan is het moeilijk vliegen en landen.
Dat mbt de kap/cowling is een mogelijkheid onder die krachten.quote:Op zondag 29 december 2024 16:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Go-Around poging zou kunnen, maar waarom is dan de thrust reverser actief op engine #2, of is de kap gewoon open door dat ie over de grond schraapt.
De configuratie van het vliegtuig lijkt er iig op te wijzen dat de piloten niet echt goed gehandeld (kunnen) hebben
Dit was geen go-around poging. Dit was een poging om te landen.quote:Op zondag 29 december 2024 16:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Go-Around poging zou kunnen, maar waarom is dan de thrust reverser actief op engine #2, of is de kap gewoon open door dat ie over de grond schraapt.
De configuratie van het vliegtuig lijkt er iig op te wijzen dat de piloten niet echt goed gehandeld (kunnen) hebben
Correct mbt de go-around:quote:Op zondag 29 december 2024 16:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit was geen go-around poging. Dit was een poging om te landen.
De go-around hebben ze al eerder gedaan. Het is niet helemaal duidelijk of dat op last van de verkeersleiding was, of omdat ze toen al hun (eerste) birdstrike te pakken hadden. Ze hebben toen wel een mayday call gedaan (6 minuten voor de uiteindelijke crash), dus er was zeker al iets aan de hand.
Ah ik dacht dat je doelde op een (mislukte) poging door dat stukje "halverwege runway neerkomen" waarop je reageerde.quote:Op zondag 29 december 2024 16:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit was geen go-around poging. Dit was een poging om te landen.
De go-around hebben ze al eerder gedaan. Het is niet helemaal duidelijk of dat op last van de verkeersleiding was, of omdat ze toen al hun (eerste) birdstrike te pakken hadden. Ze hebben toen wel een mayday call gedaan (6 minuten voor de uiteindelijke crash), dus er was zeker al iets aan de hand.
Zoals altijd met dit soort ongelukken zal het een combinatie van factoren zijn geweest. Wat vreemd is dat er geen ADS-B gegevens meer zijn vanaf ongeveer het moment van go-around rwy 01. Snelheid was toen 152 kt (TAS), hoogte 1275 voet, dus ze zullen al grotendeels in de landingsconfiguratie hebben gezeten qua flaps en gear down. Na de go-around is het blijkbaar nog wel gelukt flaps (en landingsgestel) in te trekken.quote:Op zondag 29 december 2024 16:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit was geen go-around poging. Dit was een poging om te landen.
De go-around hebben ze al eerder gedaan. Het is niet helemaal duidelijk of dat op last van de verkeersleiding was, of omdat ze toen al hun (eerste) birdstrike te pakken hadden. Ze hebben toen wel een mayday call gedaan (6 minuten voor de uiteindelijke crash), dus er was zeker al iets aan de hand.
Blijf jij maar lekker in dat lelijke onzin gebied dan.quote:Op zondag 29 december 2024 04:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Laatste keer dat ik gevlogen heb, is 15 jaar geleden.
Totaal geen behoefte aan deze shit.
Laatste vlucht van Marseille naar Eindhoven, dacht serieus dat het ding van ellende uit elkaar zou vallen.
Zit hier prima in een buitengebied in Zeeland waar niemand iets van weet en waar het elke dag vakantie is.
En prima dat de rest van Nederland de hele wereld overvliegt, ik mis er niks aan.
Achteraf hadden ze dat beter niet kunnen doen. Ik vermoed dat ze hun hydraulische druk zijn kwijtgeraakt en/of dermate problemen hadden met de motoren hadden dat ze wel moesten landen.quote:Op zondag 29 december 2024 16:34 schreef Tourniquet het volgende:
Zoals altijd met dit soort ongelukken zal het een combinatie van factoren zijn geweest. Wat vreemd is dat er geen ADS-B gegevens meer zijn vanaf ongeveer het moment van go-around rwy 01. Snelheid was toen 152 kt (TAS), hoogte 1275 voet, dus ze zullen al grotendeels in de landingsconfiguratie hebben gezeten qua flaps en gear down. Na de go-around is het blijkbaar nog wel gelukt flaps (en landingsgestel) in te trekken.
Voor de leek, wat staat er allemaal fout?quote:Op zondag 29 december 2024 16:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Overigens staat het NOS-artikel vol met onjuistheden. Dat is meestal zo bij luchtvaartongelukken.
"Maar enkele minuten voor de landing verdween het toestel van de radar". Het ADS-B signaal viel weg, dat is niet hetzelfde als radar.quote:Op zondag 29 december 2024 16:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Voor de leek, wat staat er allemaal fout?
Ah thanks. Waar halen ze de info vandaan zou je zeggen, typen het over ofzo.quote:Op zondag 29 december 2024 16:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
"Maar enkele minuten voor de landing verdween het toestel van de radar". Het ADS-B signaal viel weg, dat is niet hetzelfde als radar.
"Volgens de Zuid-Koreaanse autoriteiten had de piloot van de luchtverkeersleiding de opdracht gekregen om in de tegenovergestelde richting te landen, om te voorkomen dat het vliegtuig in botsing kwam met vogels."
Dit is speculatie. Is nergens anders gerraporteerd. Ze kregen wel opdracht om een go-around te maken (hun nadering afbreken). Het landen van de andere kant is zo goed als zeker op verzoek van de vliegers zelf.
"Maar na de instructie vanuit de luchtverkeersleiding verstuurden de piloten een noodsignaal, zeggen de Zuid-Koreaanse autoriteiten. Wat de aanleiding was voor dat noodsignaal is nog niet bekend. Een minuut later probeerde het toestel te landen."
Ze deden een mayday-call 5 a 6 minuten voor de landing/crash, niet 1 minuut.
Ik denk een combinatie van factoren. Inderdaad dingen overnemen van anderen, maar veelal ook onbekendheid met luchtvaartregels, procedures en techniek (zoals bv het verschil tussen ADS-B en radar). Uiteindelijk komt het er op neer dat ze te weinig aan factchecking doen. Het nieuws moet er snel uit en men vindt het blijkbaar onbelangrijk of het klopt.quote:Op zondag 29 december 2024 17:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ah thanks. Waar halen ze de info vandaan zou je zeggen, typen het over ofzo.
Ik erger mij vaak aan de basic fouten van de nos, zoals bij aardbevingen het hebben over schaal van Richter
Ik zie daar wel iets in en vind dat gewoon zeer verstandig. Zouden meer mensen moeten doen. Super voor het klimaat en tevens beetje rustig aan met de natuurlijke energiebronnen. Nog iets overhouden voor volgende generaties misschien.quote:Op zondag 29 december 2024 09:23 schreef ZarB het volgende:
[..]![]()
Bang voor vliegen dus ik ga maar naar de middle of nowhere verkassen en de rest van mijn leven in een zeer beperkte bubbel verkeren. Echt heel logisch. Ook geen auto dus?
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Terug naar de Middeleeuwen is het beste.quote:Op zondag 29 december 2024 18:00 schreef Bart2002 het volgende:
Ik zie daar wel iets in en vind dat gewoon zeer verstandig.
Vliegangst is weinig verstandigs aan.quote:Op zondag 29 december 2024 18:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zie daar wel iets in en vind dat gewoon zeer verstandig. Zouden meer mensen moeten doen. Super voor het klimaat en tevens beetje rustig aan met de natuurlijke energiebronnen. Nog iets overhouden voor volgende generaties misschien.
Maar dat moet blijkbaar weet belachelijk worden gemaakt, een verstandige verantwoordelijke attitude.
En? Er is een mayday, dan sta je toch al klaar met alles en iedereen.quote:Op zondag 29 december 2024 15:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die waren er na een paar minuten bij, maar niemand heeft de crash overleefd op 2 ca's na.
Waarom denk je dat ze niet klaarstonden? Je hoort vrijwel direct de sirenes na de crash.quote:Op zondag 29 december 2024 19:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En? Er is een mayday, dan sta je toch al klaar met alles en iedereen.
Dus omdat jij ze in het filmpje niet hebt gezien, zijn ze er niet? En de mayday was minuten voor de crash.quote:Op zondag 29 december 2024 19:11 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En? Er is een mayday, dan sta je toch al klaar met alles en iedereen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |