abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216016378
De titel zegt het al.

Wat adviseren jullie voor flitser voor de R7.
Ik heb een oude Sunpark PZ40x-CA, maar die lijkt me niet geschikt op de R7.

Ik gebruik een flitser niet vaak maar kan wel eens handig zijn voor macro doelen.

Hoor graag jullie advies. Bedankt alvast.
#35.
pi_216017763
Op zich zal die Sunpak het wel doen op een R7 maar voor een goeie samenwerking zou ik een iets recenter modelletje nemen.

Op zich zou je R7 het met alle recente Canon Speedlite modellen moeten kunnen doen, dus pakweg een Speedlite 430EX of een 600EX en je zou dan alles moeten kunnen.

Voor vreemdmerkflitsers is het zaak om even te achterhalen hoe oud zo'n flitser is, ook hier weer proberen om zo recent mogelijk te vinden. Canon verandert nog wel eens iets aan de flitssturing met als gevolg dat nieuwere camera's en oudere flitsers soms wat rottig communiceren.
pi_216222270
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 23:06 schreef Ouwesok het volgende:
Op zich zal die Sunpak het wel doen op een R7 maar voor een goeie samenwerking zou ik een iets recenter modelletje nemen.

Op zich zou je R7 het met alle recente Canon Speedlite modellen moeten kunnen doen, dus pakweg een Speedlite 430EX of een 600EX en je zou dan alles moeten kunnen.

Voor vreemdmerkflitsers is het zaak om even te achterhalen hoe oud zo'n flitser is, ook hier weer proberen om zo recent mogelijk te vinden. Canon verandert nog wel eens iets aan de flitssturing met als gevolg dat nieuwere camera's en oudere flitsers soms wat rottig communiceren.
Raar, ik kreeg gen bericht dat je antwoord hebt gegeven, maar dank hiervoor.
ik zat idd al te kijken naar een 430EXII .
Die zijn dan ook prima voor mijn macro kunstjes?
#35.
pi_216222354
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 22:59 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Raar, ik kreeg gen bericht dat je antwoord hebt gegeven, maar dank hiervoor.
ik zat idd al te kijken naar een 430EXII .
Die zijn dan ook prima voor mijn macro kunstjes?
Op zich kan ie alles wat een flitser kan en dus zou je er ook macrokunstjes mee kunnen doen, eventueel met wat gevalletjes noeste huisvlijt zoals pringlesbussen om het licht daar te krijgen waar je het hebben wil.
pi_216222697
Verlengkabeltje zodat je hem los van z'n socket kan gebruiken (van Ali) kan ook handig zijn ;)
pi_216232705
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 23:07 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Op zich kan ie alles wat een flitser kan en dus zou je er ook macrokunstjes mee kunnen doen, eventueel met wat gevalletjes noeste huisvlijt zoals pringlesbussen om het licht daar te krijgen waar je het hebben wil.
Wederom geen melding gekregen van je antwoord.
Toch bedankt en idd, de beroemde pringlebus heb ik nog :)
#35.
pi_216234285
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:39 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Wederom geen melding gekregen van je antwoord.
Toch bedankt en idd, de beroemde pringlebus heb ik nog :)
Nou is de pringlesbus ook wel een van de macrospullen met de laagste vervangwaarde.
pi_216234630
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:12 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Nou is de pringlesbus ook wel een van de macrospullen met de laagste vervangwaarde.
Vergeet het A4'tje niet dat als diffuser in te zetten is :P
pi_216234914
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:12 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Hahahaha
#35.
pi_216234917
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 22:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vergeet het A4'tje niet dat als diffuser in te zetten is :P
:)
#35.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: