abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216014687
Voor mij hoog tijd voor een nieuwe game pc omdat ie de nieuwste spellen gewoon niet meer kan draaien op maximale settings.

Ben nu bezig om een nieuwe pc samen te stellen omdat ik begreep dat het een stuk goedkoper is.
Wil nu echt een PC voor de wat langere termijn, die minimaal de komende 4 jaar nog de nieuwe spellen op maximale settings kan spelen... Iemand enig idee hoe ik dit kan verbeteren? Want volgens de meter van Alternate is mijn huidige samengestelde build nog niet in staat om de huidige spellen op max settings te spelen... :')

Dit is m nu: volgens mij moet de videokaart beter?
https://www.alternate.nl/(...)NCwxOTExMzM2XQ%3D%3D

En hoe moeilijk is het zelf samenstellen van een pc?? Zie dat het bij Alternate 250 euro duurder is als je hem door hun laat samenstellen. -O-
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216014889
Het zelf in elkaar zetten van een PC is niet zo heel moeilijk. Zeker niet een klus die ik voor 250 euro iemand anders zou laten doen. Er is anders vast wel iemand in je omgeving die je zou kunnen helpen.

Sowieso is de Best Buy-guide prima om aan te houden en kun je hier en daar altijd snijden in wat je niet belangrijk vindt, zoals opslagruimte of een beeldscherm. Ik zou vooral niet de meter van Alternate aanhouden, die willen natuurlijk dat je een betere kaart koopt. Je zou je budget plus die 250 natuurlijk altijd aan een betere videokaart uit kunnen geven als dat past. Een 7800XT is prima voor 1080p op ultra of 4k op hoge settings in de nieuwste game.
pi_216015277
Als lang ermee doen echt de hoogste prio heeft zou ik wachten tot er nieuwe Nvidia/AMD kaarten uitkomen in 2025.

Een 7800XT is een prima kaart, ik heb die ook en die draait in principe nog alles op hoge settings/resolutie/fps maar is wel alweer van 2023 en nieuwe generaties komen dit jaar uit.

Waterkoeling is 9 van de 10 keer niet nodig al hoewel ik niet bekend ben met de CPU in je build.

Windows keys kan je voor paar euro kopen zou ik geen 169 voor betalen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjemmert op 26-12-2024 19:55:05 ]
pi_216015475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 19:27 schreef FreezePop het volgende:
Het zelf in elkaar zetten van een PC is niet zo heel moeilijk. Zeker niet een klus die ik voor 250 euro iemand anders zou laten doen. Er is anders vast wel iemand in je omgeving die je zou kunnen helpen.

Sowieso is de Best Buy-guide prima om aan te houden en kun je hier en daar altijd snijden in wat je niet belangrijk vindt, zoals opslagruimte of een beeldscherm. Ik zou vooral niet de meter van Alternate aanhouden, die willen natuurlijk dat je een betere kaart koopt. Je zou je budget plus die 250 natuurlijk altijd aan een betere videokaart uit kunnen geven als dat past. Een 7800XT is prima voor 1080p op ultra of 4k op hoge settings in de nieuwste game.
zal ff rondvragen dan, thanks!
pi_216015505
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 19:49 schreef Sjemmert het volgende:
Als lang ermee doen echt de hoogste prio heeft zou ik wachten tot er nieuwe Nvidia/AMD kaarten uitkomen in 2025.

Een 7800XT is een prima kaart, ik heb die ook en die draait in principe nog alles op hoge settings/resolutie/fps maar is wel alweer van 2023 en nieuwe generaties komen dit jaar uit.

Waterkoeling is 9 van de 10 keer niet nodig al hoewel ik niet bekend ben met de CPU in je build.

Windows keys kan je voor paar euro kopen zou ik geen 169 voor betalen.
ohh, kan je die ergens pre-orderen dan? begreep van een collega dat ze de vorige release nergens te koop waren.
ik ga ff op die best buy guide kijken. waterkoeling haal ik er dan wel uit.

En ja, heb windows al gevonden op een andere website voor 15 euro _O- ff googlen hoe je die erop zet zonder besturingssysteem die al op je pc zit :@
pi_216015635
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 20:11 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
ohh, kan je die ergens pre-orderen dan? begreep van een collega dat ze de vorige release nergens te koop waren.
ik ga ff op die best buy guide kijken. waterkoeling haal ik er dan wel uit.

En ja, heb windows al gevonden op een andere website voor 15 euro _O- ff googlen hoe je die erop zet zonder besturingssysteem die al op je pc zit :@
Mijn 7800XT heb ik toen gewoon in de week van de release gekocht op megekko.nl maar als er veel vraag is kan het altijd zijn dat de stock snel weg is, zal met Nvidia eerder het geval zijn vermoed ik vanwege hogere populariteit. Geen idee eigenlijk of je kan pre orderen ergens.

Windows installeren gaat meestal via een USB stick die je daarvoor prepareert maar dat is met een google search wel te vinden en niet zo spannend hoor.
  Moderator donderdag 26 december 2024 @ 21:30:44 #7
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_216016395
Bij twijfel, gewoon laten doen, anders zitten we hier straks met vragen over waarom je cpu het niet doet e.d. omdat je deze verkeerd om erin gepropt hebt :+
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_216020377
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 21:30 schreef Jimbo het volgende:
Bij twijfel, gewoon laten doen, anders zitten we hier straks met vragen over waarom je cpu het niet doet e.d. omdat je deze verkeerd om erin gepropt hebt :+
Dat is juist positief voor het forum hoor.(en vermaak ook wel als deze situatie schets zich voor zou doen)
Ich hock in meinem Bonker
pi_216241354
En al wat gekocht of toch nog aan het wachten ?

Nieuwe GPU's komen met een paar weken uit.

Nvidia RTX 5070 12GB voor ¤549

Radeon RX 9070 XT 16GB voor ¤479
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')