Dit ja. Ik loop iig niet vaak tegen de censuur van gpt aan, wat ik veel lees als motivatie om voor Grok te gaan.quote:Op maandag 23 december 2024 20:55 schreef LXIV het volgende:
Ken alleen de betaalde variant van ChatGPT. Die vind ik erg goed
Ik merk waarvoor ik het gebruik weinig van die censuurquote:Op maandag 23 december 2024 20:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit ja. Ik loop iig niet vaak tegen de censuur van gpt aan, wat ik veel lees als motivatie om voor Grok te gaan.
Waar gebruik jij het voor?quote:Op maandag 23 december 2024 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik merk waarvoor ik het gebruik weinig van die censuur
Nova draait vooralsnog op chatbotquote:Op maandag 23 december 2024 23:16 schreef KvanG het volgende:
Je kan ook gewoon met 450 verschillende accounts @:Nova raadplegen.
Check. Dus open ai blijft dus leading, ook na update.quote:Op dinsdag 24 december 2024 06:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Nova draait vooralsnog op chatbot
Ik gebruik ChatGPT, Claude, Grok en Google AI door elkaar heen.
Grok is vooral vrij van woke bias, waar de anderen een zeer duidelijke linkse insteek hebben (zolang je ze niet teveel uitdaagt, wat nu nog lijkt te werken). Verder hebben ze allemaal hun sterke en zwakke punten. o1 van chatgpt lijkt wel de beste te zijn allround momenteel en o3 komt in januari en die lijkt alles compleet te overtreffen. Ruimschoots.
vanuit een afbeelding zou ik Chatgpt o1 gebruikenquote:Op dinsdag 24 december 2024 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check. Dus open ai blijft dus leading, ook na update.
Wat zou jij aanraden om data modellen in te doen om daar visuals zoals grafieken, of conclusies, of analyses op uit te voeren?
Kan. Maar ik wacht tot apple (voor wat betreft Iphone) met eigen komt. Ik wil eigen niet teveel verschillende systemen/platformen gebruiken.quote:Op dinsdag 24 december 2024 10:08 schreef Benny het volgende:
Ik heb een zeer sterke voorkeur voor Gemini van Google. Waarom? Resultaten komen wat mij betreft een stuk natuurlijker over en middels een "@:gemini"-prompt in de adresbalk van Chrome is het lekker toegankelijk om iets te vragen
ik gebruik gemini (2.0 flash experimental thinking) ook steeds vaker. Die komt inderdaad imo natuurlijker over dan GPT 4o en o1.quote:Op dinsdag 24 december 2024 10:08 schreef Benny het volgende:
Ik heb een zeer sterke voorkeur voor Gemini van Google. Waarom? Resultaten komen wat mij betreft een stuk natuurlijker over en middels een "@:gemini"-prompt in de adresbalk van Chrome is het lekker toegankelijk om iets te vragen
o3 gaat wel een enorme sprong maken als we de keynote mogen geloven. Op sommige vlakken scoort o3 drie keer zo hoog als o1. Erg benieuwd naarquote:Op zondag 5 januari 2025 19:31 schreef KoningWouter het volgende:
Ik heb ChatGPT plus en gebruik het om mijn filosofisch idee te ontwikkelen.
Ik sla zaken die ik goed vind op in het geheugen (door gewoon te zeggen dat hij het moet opslaan) zoals bijvoorbeeld axioma's en kan dat door alle chats heen blijven gebruiken.
Ik ben uitermate tevreden en ben ontzettend benieuwd naar o3
Yup, er wordt zelfs gesproken dat het AGI benadert. Dat moeten we nog allemaal maar zien maar ik ben wel reuze benieuwd.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:35 schreef Danny het volgende:
[..]
o3 gaat wel een enorme sprong maken als we de keynote mogen geloven. Op sommige vlakken scoort o3 drie keer zo hoog als o1. Erg benieuwd naar
Je zou naar bv chatgpt de foto kunnen uploaden en de vraag stellen, maar dan zul je waarschijnlijk een beschrijving krijgen. Ik weet wel dat er Ai bestaat die een bestaande foto kan veranderen of opvullen - volgens mij zit zoiets ook in photoshop.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:35 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil mijn tuin aanpassen, nieuwe tegels, zijkanten wat grind.
Alleen ik vind het lastig om te visualiseren hoe het er uit moet komen te zien. Is er iets dat ik een foto kan maken van mijn tuin, en ai vraag wat er mogelijk is?
Geen succes. Helemaal niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb dit 6-7 maanden terug geprobeerd voor mijn tuin met gpt, dit was absoluut geen succes; als het jou ergens mee lukt wil ik het graag weten. @:phpmystyle
Hier zijn enkele suggesties:quote:De tuin kan zeker opgeknapt worden met een strakke en onderhoudsvriendelijke inrichting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn prompt:
Deze tuin moet verbeterd worden. Alle tegen moeten er uit en het gras. nieuwe tegels er in. Doe wat suggesties voor grind langs de zijkanten of bijvoorbeeld een band.
krijg ik dit:
Vul ik mijn prompt aan:
tuin moet vol met 60bij60 tegels
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Welke AI raad je aan? GPT braakt alleen maar zaken uit die niet realistisch zijn.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:07 schreef Danny het volgende:
[..]
Je zou naar bv chatgpt de foto kunnen uploaden en de vraag stellen, maar dan zul je waarschijnlijk een beschrijving krijgen. Ik weet wel dat er Ai bestaat die een bestaande foto kan veranderen of opvullen - volgens mij zit zoiets ook in photoshop.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen succes. Helemaal niet.
Wil gewoon wat voorbeelden als ik de stratenmaker laat komen om aan te geven wat ik wil.
Dit is mijn tuin: bespaar mij je grappen of commentaar. Dat gaf gpt al: De tuin kan zeker opgeknapt worden met een strakke en onderhoudsvriendelijke inrichting. Hier zijn enkele suggesties:
Komt meer in de buurt bij mij toen, ik kreeg een fontein erin die niet zo misstaan in een paleistuin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn prompt:
Deze tuin moet verbeterd worden. Alle tegen moeten er uit en het gras. nieuwe tegels er in. Doe wat suggesties voor grind langs de zijkanten of bijvoorbeeld een band.
krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Vul ik mijn prompt aan:
[ afbeelding ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Hij pakt gewoon wat random van het internet lijkt het en maakt er een 3d schets van.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Komt meer in de buurt bij mij toen, ik kreeg een fontein erin die niet zo misstaan in een paleistuin.
'random dingen van het internet pakken' is niet hoe image generation werktquote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij pakt gewoon wat random van het internet lijkt het en maakt er een 3d schets van.
Getest, en dat valt zeker niet tegen. De antwoorden lijken erg op die van gpt-4o voor zover ik het heb vergeleken.quote:Op maandag 27 januari 2025 17:09 schreef polderturk het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)landse-chipindustrie
Goedkope Chinese chatbot veroorzaakt koersdaling Nederlandse chipindustrie
Het Chinese bedrijf DeepSeek schudt de wereld van AI op met zijn eigen chatbot. Die zou vrijwel net zo goed werken als westerse concurrenten, maar slechts 6 miljoen dollar hebben gekost - een stuk minder dan de Amerikaanse bedrijven investeerden.
Het is open source he.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Getest, en dat valt zeker niet tegen. De antwoorden lijken erg op die van gpt-4o voor zover ik het heb vergeleken.
Wel een hele dikke laag censuur, zelfs de vraag of China en Nederland vrienden kunnen zijn weigert die.
Hoog tijd dat we met een Europees alternatief komen, ik ben wel bang voor pro Amerikaans en Chinese invloed naarmate het gebruik groeit.
Kwats. En als je ondersteuning zoekt voor programmeren moet je cursor.ai gebruiken.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het is open source he.
Dus als jij wil, kan jij een hoop GPU's kopen en in een serverpark zetten. De code kopiëren en een eigen versie van Deepseek starten die niet gecensureerd is.
Die politieke meningen kunnen mij gestolen worden. Het gaat mij erom of hij complexe wiskundige vraagstukken kan oplossen en programmeren.
Microsoft heeft al aan de bel getrokken, ze zagen vreemde verzoeken naar de ChatGPT-infra.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Getest, en dat valt zeker niet tegen. De antwoorden lijken erg op die van gpt-4o voor zover ik het heb vergeleken.
Wel een hele dikke laag censuur, zelfs de vraag of China en Nederland vrienden kunnen zijn weigert die.
Hoog tijd dat we met een Europees alternatief komen, ik ben wel bang voor pro Amerikaans en Chinese invloed naarmate het gebruik groeit.
Ja dat ze echt een model getrained hebben voor zo weinig geld zou mij ook verbazen. Zouden ze niet gewoon een bestaand model gewrapped hebben met een eigen buitenste relatief domme AI laag?quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Microsoft heeft al aan de bel getrokken, ze zagen vreemde verzoeken naar de ChatGPT-infra.
Je zal gezien hebben dat je akkoord gaat met de voorwaarden van DeepSeek, waarin staat dat alles wat je invoert opgeslagen blijft op servers in China. Daarom is al meteen een verbod op DeepSeek ingevoerd bij Amerikaanse defensie-onderdelen.
De vraag is voorlopig welke beweringen van DeepSeek overeind blijven.
Is DeepSeek daadwerkelijk in staat geweest om zo efficient het model te trainen?
Worden de getallen niet gewoon erg overdreven?
of is DeepSeek het resultaat van reverse engineering oftewel model extraction attack?
er is een sterk vermoeden dat er veel meer en nieuwere hardware gebruikt is. Namelijk 50,000 Nvidia H100 GPUs.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat ze echt een model getrained hebben voor zo weinig geld zou mij ook verbazen. Zouden ze niet gewoon een bestaand model gewrapped hebben met een eigen buitenste relatief domme AI laag?
Hangt er nogal vanaf waar je 'm getest hebt. Lokaal? Want dan is er een stuk minder censuur dan wanneer je de website van deepseek gebruikt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 19:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat opslaan op de servers gebeurt natuurlijk niet als je een lokale versie draait of 'm zelf ergens host. Alleen als je daadwerkelijk via de deepseek site je queries invoert gaat de data naar China. Als je lokaal draait is daarvan geen sprake.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je zal gezien hebben dat je akkoord gaat met de voorwaarden van DeepSeek, waarin staat dat alles wat je invoert opgeslagen blijft op servers in China. Daarom is al meteen een verbod op DeepSeek ingevoerd bij Amerikaanse defensie-onderdelen.
Minder ja, maar zover ik begrijp hebben ze in de training data al een hoop censuur toegepast welke je ook ervaart wanneer je die lokaal draait.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Hangt er nogal vanaf waar je 'm getest hebt. Lokaal? Want dan is er een stuk minder censuur dan wanneer je de website van deepseek gebruikt.
[..]
Dat opslaan op de servers gebeurt natuurlijk niet als je een lokale versie draait of 'm zelf ergens host. Alleen als je daadwerkelijk via de deepseek site je queries invoert gaat de data naar China. Als je lokaal draait is daarvan geen sprake.
Overigens gaan alle queries die je doet in grok, chatgpt, claude en gemini (lees: alle modellen van Amerikaanse makelij) naar die bedrijven (en daar mag de US overheid in grasduinen, dus blijft lood om oud ijzer).
quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Minder ja, maar zover ik begrijp hebben ze in de training data al een hoop censuur toegepast welke je ook ervaart wanneer je die lokaal draait.
Soortgelijke response hebben ze dmv jailbreak ook al uit de normale gehoste variant weten te trekken zag ik.quote:
Ik wil weten wat je over mij getypt had....quote:
Mijn fout!quote:Op donderdag 24 april 2025 18:13 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik wil weten wat je over mij getypt had....
gauw verwijderen he
Ik gebruik nu sinds kort Gemini. Dat is ook de eerste die ik gebruik. Is een betaalde versie een enorme aanrader? Voegt het heel veel toe? Kost 20 euro per maand, dacht ik.quote:Op dinsdag 24 december 2024 10:08 schreef Benny het volgende:
chat gpt heb ik met option + space altijd beschikbaar, ook buiten de browser, lijkt mij toch nog fijner.quote:Op maandag 14 april 2025 19:43 schreef core2duo het volgende:
De laatste tijd maak ik wat vaker gebruik van Grok. Het is een echte zwaargewicht waarbij je geen last hebt van de censuur van ChatGPT. Grok is het omgekeerde van het in ontwikkeling zijnde GPT-NL, waarbij de basisgedachte transparantie en eerlijkheid is. Dat het onder beheer is van Elok Musk, daarvoor knijp ik deze keer een oogje dicht.
Jazeker. Check even mijn klustopic, waar ik echt heel veel AI visualisaties heb gedeeld.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:35 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil mijn tuin aanpassen, nieuwe tegels, zijkanten wat grind.
Alleen ik vind het lastig om te visualiseren hoe het er uit moet komen te zien. Is er iets dat ik een foto kan maken van mijn tuin, en ai vraag wat er mogelijk is?
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen succes. Helemaal niet.
Wil gewoon wat voorbeelden als ik de stratenmaker laat komen om aan te geven wat ik wil.
Dit is mijn tuin: bespaar mij je grappen of commentaar. Dat gaf gpt al:
[..]
Hier zijn enkele suggesties:
Je prompt is niet specifiek genoeg en een tegel tuin zal nooit mooi ogen, dus het is ook wel een trick question.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn prompt:
krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Vul ik mijn prompt aan:
[ afbeelding ]Resistance is futile.
Ik ga eens kijken!quote:Op zondag 18 mei 2025 22:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jazeker. Check even mijn klustopic, waar ik echt heel veel AI visualisaties heb gedeeld.
Ik denk ook dat ChatGPT gewoon niet zoveel kan met de foto die je geeft. Ik heb deze prompt gegeven (Mediterraanse sferen heeft ChatGPT uit m'n eerste prompt gehaald).quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |