quote:Automobilist rijdt in op kerstmarkt Maagdenburg, vermoedelijk aanslag
Op de kerstmarkt in de Duitse stad Maagdenburg is een automobilist ingereden op een groep mensen. De bestuurder is aangehouden.
De deelstaatregering in Saksen-Anhalt gaat ervan uit dat het een aanslag was, zegt een woordvoerder tegen Duitse media. De regionale zender MDR meldde kort na het incident op basis van de politie dat er zeker één dode was. Dagblad Bild heeft het inmiddels over elf doden. Dat aantal is niet door officiële bronnen bevestigd.
Ook zijn er berichten dat tussen de 60 en 80 mensen gewond zijn geraakt.
De auto reed naar verluidt recht in op het publiek in de richting van het stadhuis. Er gaan niet-geverifieerde beelden rond op sociale media waarop te zien is dat er mensen op de grond liggen.
'Man uit Saudi-Arabië'
Volgens ooggetuigen die spraken met de lokale krant Mitteldeutsche Zeitung reed de bestuurder in een zwarte SUV. Hij reed door afzettingen om de markt op te komen en ging toen zigzaggen, ogenschijnlijk om zo veel mogelijk slachtoffers te maken, zeggen ze. Toen hij probeerde om te keren, werd hij door politieagenten tegengehouden en gearresteerd.
De krant Die Welt meldt op basis van veiligheidskringen dat de arrestant een man uit Saudi-Arabië is, geboren in 1974. Hij zou de auto kort voor de aanval hebben gehuurd.
De Duitse bondskanselier Scholz zegt in een verklaring op X dat de berichten uit Maagdenburg "op iets slechts duiden". Zijn gedachten zijn bij de slachtoffers en hun families. "Mijn dank gaat uit naar de toegewijde reddingswerkers in deze angstige uren."
'Oorlogsachtige omstandigheden'
De organisator van de kerstmarkt heeft mensen opgeroepen de binnenstad van Maagdenburg te verlaten. De premier van de deelstaat is onderweg naar Maagdenburg. Hij spreekt van een "verschrikkelijke gebeurtenis".
Een man die twee kraampjes uitbaatte op de kerstmarkt, meldt aan de Mitteldeutsche Zeitung dat de automobilist direct langs zijn hamburgerkraam reed en de toonbank omverreed. Hij spreekt van "oorlogsachtige omstandigheden".
Nee, dat kunt u zelf beter doen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
Ik had vroeger een Marokkaanse Moslim buurman en die zei geen ene kut, maar ik ben er nooit met mijn auto overheen gereden.
Dat kun je dan ook tegen de politie gaan zeggen.
quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:01 schreef asco het volgende:
Zo, genoten van muziek en alcohol.![]()
![]()
Zal ik jullie Fokkers eens vertellen waarom dit verhaal dikke stront is in één zin?
Toen ik jong was hadden we dit soort discussies allemaal niet en was dit een veel prettiger land.
Fijne avond verder.
Nee toen lag ik al te pitten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Was zeker in de nachtelijke uurtjes?
Alle posts tussen 24:00 en 06:00 zijn om te janken.
Ik vind het ook moeilijk te geloven dat dit een verwesterde atheïst is.quote:Op zaterdag 21 december 2024 18:28 schreef opgebaarde het volgende:
Het is wel een beetje sneu dat zoveel verstandige mensen ook deze aanslag onder de noemer moslim terrorisme willen plaatsen. Gewoon feiten negeren, beetje schuiven net zolang het past bij het narratief.
Je bedoelt een huisneger. We hebben zat huisnegers in het land. En deze is dan weer helemaal doorgeschoten tot het extreme door geweld niet te schuwen. Dit gaan we steeds meer en meer zien, omdat politici als Wilders hem voeren met haat.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het ook moeilijk te geloven dat dit een verwesterde atheïst is.
Toen ik jong was sprak ik eens een meisje in een lokale bar die zei dat we de hele Zuiderzee moesten dempen met die Turken en andere gastarbeiders. Haar vriendin viel haar bij, en ze waren boos dat ik hoofdschuddend wegliep.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:01 schreef asco het volgende:
Zo, genoten van muziek en alcohol.![]()
![]()
Zal ik jullie Fokkers eens vertellen waarom dit verhaal dikke stront is in één zin?
Toen ik jong was hadden we dit soort discussies allemaal niet en was dit een veel prettiger land.
Fijne avond verder.
Als hij een moskee had opgeblazen had je wellicht een punt maar feit is dat we het hebben over een (ex?)moslim die een christelijk symbool heeft aangevallen. Hij deed zich wellicht voor als islamcriticus maar gedroeg zich iedergeval als een moslimterrorist.quote:Op zaterdag 21 december 2024 18:28 schreef opgebaarde het volgende:
Het is wel een beetje sneu dat zoveel verstandige mensen ook deze aanslag onder de noemer moslim terrorisme willen plaatsen. Gewoon feiten negeren, beetje schuiven net zolang het past bij het narratief.
Zalige kerst, moge je hart overvloeien van Jezus' liefde.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Toen ik jong was sprak ik eens een meisje in een lokale bar die zei dat we de hele Zuiderzee moesten dempen met die Turken en andere gastarbeiders. Haar vriendin viel haar bij, en ze waren boos dat ik hoofdschuddend wegliep.
Toen ik jong was ben ik regelmatig in elkaar geslagen door roomblanke broeders. Het is mij nooit duidelijk geworden waarom. Mijn vrienden meenden omdat ze dachten dat ik homo was.
Toen ik jong was werden jongens als Geert Wilders uitgemaakt voor 'plopper' of 'blauwe'.
Toen ik jong was ben ik een keer met een vriendin van plaats geswitcht in een horecatent omdat zij steeds in haar kont werd geknepen door Marokkaanse jongens. Toen ze mij daarop in de kont knepen werden ze rood.
Toen ik jong was heb ik een keer gedaan of een donkere dame mijn partner was omdat een racistische bezoeker haar voor alles en nog wat uitmaakte, alleen vanwege haar huidskleur. Het hielp een beetje, maar we zijn toch maar vertrokken.
Toen ik jong was hielden de linkse Rode Brigades en de R.A.F. regelmatig prettig huis in Europa, en had je de roomse IRA en de religieuze rotzooi in Noord-Ierland.
Toen ik jong was had je bijeenkomsten van Joop Glimmerveen en was de Centrumpartij in opkomst.
Stront is er altijd geweest.
Nobody expects the Spanish Inquisition.
Maar gezelliger is het deze eeuw zeker niet geworden.
De lessen van WO2, dat het gezonder en vreedzamer zou kunnen zijn om naar overeenkomsten te zoeken in plaats van verschillen, zijn weer vergeten.
Met polarisatie en haatzaaierij tot gevolg. Vanuit om het even welke hoek.
Nochtans wens ik iedereen, links/rechts/blank/gekleurd/christen/heiden/atheïst/moslim/hindoestaan/boeddhist/Sikh/ietsist/man/vrouw/trans/watalniet een prettige Kerst.
Ik ga nu ook aan de muziek.
Maar geen alcohol.
Niet nodig bij muziek.
"Jauchzet, frohlocket!"quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:18 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Zalige kerst, moge je hart overvloeien van Jezus' liefde.
Nee.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:21 schreef Hyaenidae het volgende:
Eerst was het asielzoeker en 11 doden, en nu weer een arts en 5 doden?
Dat eerste was van een enkeling en vooral omdat 'aanslag, dus snel roepen dat het een asielzoeker was!', en dat tweede was niet meer dan onbevestigde berichten in Duitse media.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Jawel, stond iig in het eerste topic uit de reeks.
Gaan we nu ineens nuanceren?quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, wat ik bedoel is dat zijn daad moeilijk te rijmen valt met zijn denkbeelden zoals hij die via sociale media heeft verspreid en die nu in flarden worden gedeeld. Je zegt dat je Geert Wilders een held vindt en doet vervolgens dat wat Wilders steeds fel veroordeelt? Dat hij een arts was, maakt het nog moeilijker te begrijpen dat hij zo weinig waarde hechtte aan mensenlevens.
Het is gissen wie hij werkelijk was en wat voor motief hij had. Laat ze er maar gedegen onderzoek naar doen. Ik volg het met interesse, maar schort mijn oordeel op. Dit vond ik zelf alleszins redelijke speculatie:
[ x ]
Wat ook het geval is geweest, het is verschrikkelijk dat zoveel onschuldige mensen in deze tijd van het jaar de ergste dagen van hun leven moeten doormaken. Ik zal nooit begrip hebben voor activisten die ideologie boven mensenlevens plaatsen.
Flikker toch op met je 'haat'quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:27 schreef Bluesdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Met de islamietenhater Taleb Al-Abdulmohsen
Dit zegt op zich niet zo veel.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
Dat hij een arts was, maakt het nog moeilijker te begrijpen dat hij zo weinig waarde hechtte aan mensenlevens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |