abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215942738
Trailer film, formaat dus, want heb een ok verhaal hier en uitgevoerd als toneel.

Ik loop beetje tegen dingen op dat ik muzikaal er wel een richting aan wil geven, maar niet weet hoe?
script en muziek mag ik btw mee doen wat ik wil.

ff voorbeeld dus va. hoe en wat, wie wil helpen graag natuurlijk
? maar ik heb geen idee hoe dit uitwerkt of verder gaat.

wie wil helpen een klein groepje op te zetten waarin we dit script en muziek uitwerken iig tot een trailer en wie weet daarna?

Bekijk deze YouTube-video

ik zoek hulp van mensen hier die of video kunnen bewerken of meehelpen in creatief muziek trailer te maken op basis van eerste
Do what you love, love what you do!
pi_215942786
in de toneel versie is het niet zo uitgevoerd, maar ik was betrokken bij muziek en oefenen.

voor film dacht ik aan dit, of iets in die richting. niet zp zoetsappig. zie het als voorbeeld want heel ff terplekke simpel opgenomen met auto drum

https://streamable.com/fg3wcu?src=player-page-share

er zijn btw wel akkoorden enzo met tekst voor de liedjes, geen uitgeschreven noten, want dat is beetje doel om te maken als eerste al.
pi_215942896
Piano/keyboard - kree, @Domnivoor , @Shii,
Basgitaar - @pullup
Gitaar - @tonja, @D. , @cafca, @BoonDockSaint
Drums - @Prisha
viool - @cafca
allerlei blaasintrumenten - tonja(hobo)

sambaballen - @chuf
Klankschalen en @Doedelzak @BoonDockSaint
Saxofoon - @Shii
Percussion, Drums - @mario390
zang - @Domnivoor, @Deisyy, @FaithHealer, @tonja, @Aoibhin
zang pand - @Sodeknetters, @pullup, @Prisha, @Sestra666

dat laatste weet ik ff niet meer wat ik mee bedoelde, wss ;locatie oefenen ofzo :P

[ Bericht 2% gewijzigd door kree op 21-12-2024 15:14:44 ]
pi_215943109
Youtube gaat lekker, vooral omdat ik al ingelogd ben.

pi_215943276
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[ afbeelding ]
owh hier opent het gewoon, ff kijken.
  zaterdag 21 december 2024 @ 14:39:03 #6
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215943283
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[ afbeelding ]
YT is een drama sinds gisteravond.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215943310
deze lukt wel. maar is een vroege versie met ander idee hoewel zelfde akkoorden.,

dat geeft een richting op waar ik beetje maar zoek. maar meer als movie score dus en orkest idee

https://streamable.com/fg3wcu?src=player-page-share

maar voor wie echt wil moeten jullie toch die andere bekijken want dat is hoe het uitgevoerd is. ook beetje voor het hele idee ervan.
pi_215943337
zo dan? weet niet hoe het anders kan van YouTube.
maar dat is hoe ie uitgevoerd was

ff copy paste anders als het niet lukt kan hem niet anders kopiëren zonder helemaal ergens opnieuw up te laden en het is grote file.
pi_215943340
Waarom doet een van jullie niet een cursus film en video editing?

Er is veel semi-prof software van redelijk tot veel te duur geprijsd om de video de juiste uitstraling te laten geven.

Bedenk dat als je echt de boer op wil dit script en uitvoerders, je ook met een goed geschreven scenario en story board tekeningen je product onder de aandacht kan brengen, ook op YT.

Er zijn veel redelijk betaalbare introductiecursussen te vinden. Kijk even bij universiteiten, die hebben vaak een crea afdeling ook open voor alumni.
pi_215943366
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:42 schreef yessie234 het volgende:
Waarom doet een van jullie niet een cursus film en video editing?

Er is veel semi-prof software van redelijk tot veel te duur geprijsd om de video de juiste uitstraling te laten geven.

Bedenk dat als je echt de boer op wil dit script en uitvoerders, je ook met een goed geschreven scenario en story board tekeningen je product onder de aandacht kan brengen, ook op YT.

Er zijn veel redelijk betaalbare introductiecursussen te vinden. Kijk even bij universiteiten, die hebben vaak een crea afdeling ook open voor alumni.
je moet begrijpen dit is gemaakt door lokale tv en zijn vrijwilligers.

ook nog een punt maar zou eerst liever de muziek ff in een minuut willen hebben. en dan cut/paste uit wat er is enzo. daar wat van maken, dat is eerste doel.
pi_215943383
Qua muziek kan je ook eens naar Suno of Udio kijken, daar komt heel behoorlijke AI muziek uit.
Als het niet instrumentaal is, zou je ChatGPT een (bestaande) tekst kunnen laten (her)schrijven op basis van een gewenst thema.

Zo had ik in het AI verzoektopic in 10 minuten een volkslied voor Atlantis klaar :P

https://www.udio.com/songs/6qQ5XtkT2rkWSR4DXUqBnp
pi_215943412
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Qua muziek kan je ook eens naar Suno of Udio kijken, daar komt heel behoorlijke AI muziek uit.
Als het niet instrumentaal is, zou je ChatGPT een (bestaande) tekst kunnen laten (her)schrijven op basis van een gewenst thema.

Zo had ik in het AI verzoektopic in 10 minuten een volkslied voor Atlantis klaar :P

https://www.udio.com/songs/6qQ5XtkT2rkWSR4DXUqBnp
nee geen AI. ben daar echt zwaar tegen, dat akkoorden schema klopt trouwens en klinkt goed.
Maar ik wil het gewoon met muzikanten maken en niet met AI.

denk bovendien dat AI niet op dit zou komen, en wil ik graag zo houden.

tja nu wss wel. maarja.
pi_215943441
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:48 schreef kree het volgende:

[..]
nee geen AI. ben daar echt zwaar tegen, dat akkoorden schema klopt trouwens en klinkt goed.
Maar ik wil het gewoon met muzikanten maken en niet met AI.

denk bovendien dat AI niet op dit zou komen, en wil ik graag zo houden.

tja nu wss wel. maarja.
Vroeger waren er mensen tegen spaarlampen, computers, mobiele telefoons, smartphones, tekstverwerkers, synthesizers, adaptieve cruise control, ABS, ESP, spellingscontrole, internet, zoekmachines en wat al niet meer.

Het zijn hulpmiddelen die het leven makkelijker kunnen maken.

Maar ik ben het wel met je eens: als je de resources hebt (mensen en benodigde kennis en creativiteit) om het dan zoveel mogelijk zelf te doen.

Ik heb die muzikale kennis niet en dan is het prima om digitale hulptroepen in te zetten.
pi_215943482
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vroeger waren er mensen tegen spaarlampen, computers, mobiele telefoons, smartphones, tekstverwerkers, adaptieve cruise control, ABS, ESP, spellingscontrole, internet, zoekmachines en wat al niet meer.

Maar ik ben het wel met je eens: als je de resources hebt (mensen en benodigde kennis en creativiteit) om het dan zoveel mogelijk zelf te doen.
als hulpmiddel ben ik ok met AI.

Maar dat is niet vraag hier?
Het is beetje ik moet meerdere mensen hebben om dit soort voor elkaar te krijgen. Ik kan helemaal al meer grove versie nog maken met orkest etc.

Maar wil beetje overleggen voor die dit leuk vinden trouwens, ik heb er niet Perce nog een doel of motief mee?
maar denk als we wat maken hebben we iets om te laten zien. en wie weet daarna?
pi_215943529
daarom heb ik het voorbeelden ook zo simpel gehouden. want ok het moet qua akkoorden en idee erop lijken, die drum die er bij zit is alleen dat ik tempo kon houden op piano. en heb ik hem al heel erg veranderd enzo.

maar zoek muzikanten dus die dit leuk vinden om beetje mee te klooien en veranderen.
pi_215943532
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vroeger waren er mensen tegen spaarlampen, computers, mobiele telefoons, smartphones, tekstverwerkers, synthesizers, adaptieve cruise control, ABS, ESP, spellingscontrole, internet, zoekmachines en wat al niet meer.

Ik heb die muzikale kennis niet en dan is het prima om digitale hulptroepen in te zetten.
Al moet je tegenwoordig laten zien dat het door mensen gemaakt is en niet door AI anders wordt het niet geloofd. Dat werkt wel op het toneel, maar op video dezelfde makke.
Video-uitvoering met orkestbak, en die registreren, kan mooie gelaagdheid in beeldvertelling aanbrengen. Schept afstand met de kijker, en laat hem inzoomen op bij andere scene's. Kan voor stimuleren "wij" gevoel ingezet worden.
pi_215943557
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:59 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Al moet je tegenwoordig laten zien dat het door mensen gemaakt is en niet door AI anders wordt het niet geloofd. Dat werkt wel op het toneel, maar op video dezelfde makke.
Video-uitvoering met orkestbak, en die registreren, kan mooie gelaagdheid in beeldvertelling aanbrengen. Schept afstand met de kijker, en laat hem inzoomen op bij andere scene's. Kan voor stimuleren "wij" gevoel ingezet worden.
lol net nog copyright strike beeindigd na heen en weer disputen met YouTube over Apple Loops. dikke lul ermee ga er gewoon tegen in.

maar off topic, Komop muzikanten :). dit is wel 100% originele :)
pi_215943623
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 15:01 schreef kree het volgende:

[..]
lol net nog copyright strike beeindigd na heen en weer disputen met YouTube over Apple Loops. dikke lul ermee ga er gewoon tegen in.

maar off topic, Komop muzikanten :). dit is wel 100% originele :)
Die gast met zijn literal-video's had daar ook last van. Ik weet niet of uploading van video met de creators versie van het origineel binnen een kadertje van een televisie nog werkt om Google te meppen. Hebben ze lang toegestaan. Voor het serieuzere werk vind ik Vimeo een goed kanaal. Kan je je kijkers ook een bedragje vragen voor het bekijken van de content. Via YT in de comment sectie of omschrijving verwijzen?

Anders via contacten met de lokale tv-stations van jullie 'ns bij RTL of NPO gaan buurten. Vraag om feedback op je productie, en dan hoor je het wel. Die maken wel eens tijd.
pi_215943647
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 15:06 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Die gast met zijn literal-video's had daar ook last van. Ik weet niet of uploading van video met de creators versie van het origineel binnen een kadertje van een televisie nog werkt om Google te meppen. Hebben ze lang toegestaan. Voor het serieuzere werk vind ik Vimeo een goed kanaal. Kan je je kijkers ook een bedragje vragen voor het bekijken van de content. Via YT in de comment sectie of omschrijving verwijzen?

Anders via contacten met lokale tv-station 'n bij RTL of NPO gaan buurten. Vraag om feedback op je productie, en dan hoor je het wel.
geen idee, behalve dat iedereen op YouTube er bang voor is zeker als groot kanaal.

maarre dat was ff terzijde ging mijn topic niet over :)
pi_215943665
mag ook nog op advies in tekst he over grove opname?

kijk ik wel ff wat ik weer van kan maken.

liever echte muzikanten en instrumenten met ideeën. maar goed.
pi_215943716
had niemand met bas denk hier? had daar nog ff idee voor nl.
pi_215943884
ik kan niet echt nog lijstje maken van eerste groep denk toch?
Hoewel er geen doel is, met dit dus direct. mocht het uitwerken krijgen jullie allemaal credit he.

maar ben nog alleen lijkt het. :)
  zaterdag 21 december 2024 @ 15:58:28 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215944394
Ik heb in tweede helft jan wel ff tijd op de video edit te maken.
pi_215944481
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 15:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb in tweede helft jan wel ff tijd op de video edit te maken.
dat zou leuk zijn? top. geen haast hoor verder ermee direct, dit is beetje liggend iets wat ik al lang heb liggen.

`zou mooi zijn als er nog wat muzikanten zijn enzo om er wat van te maken, maken we heel mooi credit lijstje aan afloop enzo.

ik zet jou ff in mijn lijstje als video editor dan? wie weet voor andere dingen enzo?
  zaterdag 21 december 2024 @ 16:05:12 #25
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215944495
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 16:04 schreef kree het volgende:

[..]
dat zou leuk zijn? top. geen haast hoor verder ermee direct, dit is beetje liggend iets wat ik al lang heb liggen.

`zou mooi zijn als er nog wat muzikanten zijn enzo om er wat van te maken, maken we heel mooi credit lijstje aan afloop enzo.

ik zet jou ff in mijn lijstje als video editor dan? wie weet voor andere dingen enzo?
Andere dingen?
Ik kan er in 2e helft jan naar kijken om de trailer te maken
pi_215944521
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 15:10 schreef kree het volgende:
mag ook nog op advies in tekst he over grove opname?

kijk ik wel ff wat ik weer van kan maken.

liever echte muzikanten en instrumenten met ideeën. maar goed.
Ik kan uitgeschreven dialogen van feedback voorzien. Het is jullie product, niet het mijne.
pi_215944527
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 16:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Andere dingen?
Ik kan er in 2e helft jan naar kijken om de trailer te maken
ja geen haast hoor. dit is totaal vrijwillig idee en dus wanneer iedereen tijd heeft incl mijzelf.
Maar wat ik denk dus. ik wil van een theater stuk als opgevoerd een film trailer maken van een minuut. en mss pikken de grote jongens het op of niet, maar zie het als hobby dus, dat is voor nu het doel :P. dus no stress. maar houden we wel even contact.
pi_215944573
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 16:07 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Ik kan uitgeschreven dialogen van feedback voorzien. Het is jullie product, niet het mijne.
ja maar is wel stapje verder. want voor nu is het een liggend concept wat wel uitgevoerd is al. als toneel. wat ik denk of wil is iig een soort van film achtige trailer mee maken. wat daar uit komt is ff de vraag als het al gebeurt. dus wil niet teveel aan het werk zetten zo.

maar denk met name een stukje 1 min video uit oude beelden met nieuwe muziek etc. in film stijl. tis beetje voor de lol nog dit

Ik wil je btw best het oude script sturen. maar die is even voor eyes only dan.
pi_215944596
kijk ook even zoals t was. voor het idee want dat vind ik nog soort van belangrijk, dat concept en verhaal :P
  zaterdag 21 december 2024 @ 17:11:35 #30
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_215945468
quote:
80s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:13 schreef kree het volgende:
Piano/keyboard - kree, @:Domnivoor , @:Shii,
Basgitaar - @:pullup
Gitaar - @:tonja, @:D. , @:cafca, @:Boondocksaint
Drums - @:prisha
viool - @:cafca
allerlei blaasintrumenten - tonja(hobo)

sambaballen - @:chuf
Klankschalen en @:doedelzak @:BoonDockSaint
Saxofoon - @:Shii
Percussion, Drums - @:mario390
zang - @:Domnivoor, @:Deisyy, @:FaithHealer, @:tonja, @:Aoibhin
zang pand - @:Sodeknetters, @:pullup, @:prisha, @:Sestra666

dat laatste weet ik ff niet meer wat ik mee bedoelde, wss ;locatie oefenen ofzo :P
kree, dit lijstje is het 40+-orkest.
Dat was een initiatief van Prisha een paar jaar geleden.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_215945648
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 17:11 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
quote:

[..]
quote:

[..]
nooit te laat om weer nieuwe leven in te blazen denk ik, ik verzamel het ook maar.

btw over toneel en muziek want begreep er is misverstand over, het is allemaal origineel en gereviseerd en bedacht door neef van mij.

Ik heb hem gevraagd mag ik ermee doen wat ik wil, maak musical of film of etc. dat was oké. heb dan ook het originele allemaal.

dat ter info. maar zit totaal niet in dat proces van we gaan miljoen verdienen ofzo, voor nu en mij en jullie is dit mss iets leuks om met hobby te doen, zo zie ik het iig.
pi_215945695
het enige wat ik vraag is kijk die opname zodat je het verhaal ook weet en idee.

er kan van alles anders aan, maar dat verhaal moe er wel inlijven.
pi_215946507
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 16:11 schreef kree het volgende:
kijk ook even zoals t was. voor het idee want dat vind ik nog soort van belangrijk, dat concept en verhaal :P
Heb het in delen gezien en versneld doorgespoeld en ik zou de productie anders hebben gedaan.
Als jouw plan lukt, dan zal het van antwoord voorzien worden.
pi_215963619
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 18:50 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Heb het in delen gezien en versneld doorgespoeld en ik zou de productie anders hebben gedaan.
Als jouw plan lukt, dan zal het van antwoord voorzien worden.
dank voor het kijken iig, het is een idee uiteraard. Ik weet ook het kan anders namelijk.
Maar al met al blijft dit natuurlijk een soort van "no-budget" project geweest of althans met subsidie wss gemaakt. Niemand verdiende hier wat aan dat kan ik wel zeggen.

Ik zit beetje in twijfel over hoe nu, maar de vraag is meer vooral, is dit verhaal het waard om mss op een andere manier verteld te worden?

Dat is de vraag, op dit moment trouwens. er is een script nog steeds, alleen geen idee nog hoe er verder mee te gaan.
pi_215963675
script wil ik wel doorsturen trouwens naar wie het wat boeit en denkt kan er wat mee.

Het kan zelfs veranderd worden, maar onder voorwaarde wel. want kreeg het. en het laatste wat ik wil is dat het misbruikt gaat worden.

Dus ok je kunt die krijgen via mail enzo ter inzage., maar ben er beetje beschermend over. en alleen ter inzien dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')