Niet gespeeld, maar vind het concept veel sterker dan de uitwerken. Helaas gebeurt dat vaker bij recente WotC avonturen.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:34 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Zijn er ook mensen die Icewind Dale: Rime of the Frostmaiden spelen/gespeeld hebben?
Wat vond je er van?
Ik heb bij Dragon of Icespyre peak ook echt heel veel qua verhaal moeten doen om het ene beetje interessnt te maken. Anders is t gewoon een stel dungeons doorlopen om sterk genoeg te worden om de draak te verslaan, waarvan je vanwege de titel van de campaign binnen 1 minuut weet waar ie zich bevindtquote:Op donderdag 19 december 2024 14:37 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Niet gespeeld, maar vind het concept veel sterker dan de uitwerken. Helaas gebeurt dat vaker bij recente WotC avonturen.
Echter, is er RUIM voldoende om er een mooi geheel van te maken, met een beetje werk.
DND Date nights?quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:17 schreef DoomCow het volgende:
Gisteren weer een sessie gehad in onze homebrew campaign. Op een gegeven moment was het tijd voor de date-night die er al een tijdje aan zat te komen. 1 speler heeft een serieuze date met een NPC, een andere speler heeft een fun date via een dating service (die ook het evenement sponsort). Mijn karakter is gevraagd voor een niet-romantische avond met een mysterieuzere NPC (met begeleiding van een gezamenlijke vriendin) en een 4e speler gaat in de buurt zitten om te kijken of hij wat de date van een van de andere spelers kan verstoren,
Mijn paladin kiest een tafel uit in het midden van de zaal, en vraagt op een gegeven moment of hij toestemming krijgt van zijn 2 tafelgenoten om een spreuk te gebruiken om het gesprek wat eerlijker te laten verlopen. En nadat hij dit krijgt cast ik een Zone of Truth. de DM besluit dat de saving throws langer werken dan 1 ronde om tijd te besparen. Zelf rol ik een nat 20 op mijn eerste save en verder zijn er 2 NPCs die de save halen (waarvan 1 aan mijn tafel zit)
Coolquote:Op woensdag 26 februari 2025 18:20 schreef ashardalan het volgende:
Morgen beginnen met sessie 0 voor een 5.24 campagne, maar WotC heeft geen boekhouder gemaakt... Zelf er maar 1 ontworpen: https://makerworld.com/en/models/1153282
Mathfinder (quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Cool
Ik dacht heel even dat je een boekhouder-class bedoeldeDie bestaat ongetwijfeld voor Pathfinder
Die updates?quote:
quote:Op maandag 31 maart 2025 13:24 schreef ashardalan het volgende:
Ik heb een "oepsje" gedaan & iets gekocht
@:Ang3l mocht je van je B&G Phandelver af willen...
ja de 2024 boeken van PHB, DM en monster.quote:
Ja ja... Je campagne sterft toch wel door planningsconflicten... Je kan het beter maar preventief opgeven en mij de set verkopenquote:Op maandag 31 maart 2025 14:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ben hem nog niet echt aan t gebruiken, maar dat komt nog wel
Paart handout wel (omdat er nog een groep in Lost Mines zit).
Maar het "Below" gedeelte is nog on aangeraakt.
Waarom niet gewoon live?quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:36 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ja de 2024 boeken van PHB, DM en monster.
Inmiddels een VTT gemaakt voor de volgende campagne die ik op tafel kan gooien, nu nog een computerscherm in omkisting, maar ga vd zomer maar eens een TV inbouwen in een tafelblad.
Zooi mooie animated maps erbij nu.... nu nog leren spelen
Printen. Koop een 3D printer & ga printen. Ik print* ze (verkoop) voor 1.50 per print uur. wat in 99% van de minis op medium grootte uit komt op 1,5-3 euro verkoopprijs. Kostprijs is daar iets onder.quote:oh that reminds me, zijn er behalve op ali/etsy ook ergens goedkope mini's te kopen? (lieft met verf, want ga zelf niet zitten verven). Ik zou er een stuk of 10 nodig hebben voor op het speelveld, maar weinig trek 100 eur ofzo neer te lappen voor wat van die dingen
quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:41 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ja ja... Je campagne sterft toch wel door planningsconflicten... Je kan het beter maar preventief opgeven en mij de set verkopen
to be fair, een 3d printer is ook weer een paar honder euro, dan is het kopen van een paar simpele figures toch goedkoperquote:Op dinsdag 1 april 2025 10:41 schreef ashardalan het volgende:
en P1s, A1 van Bambulab, of Anycubic Cobra, Elegoo's laatste printer, etc. Creality is het enige merk welke ik actief afraad, 100% vanwege het totale gebrek aan quality control daar.
Recent mijn Strahd campaign geëindigd. Voor mijn karakter niet goed, maar wel het verwachtte einde.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Heus niet!
Bij Lost mine of phandelver zijn ze al bij de ingang van wave echo cave. Komt helemaal goed!
De andere campagne (Dragon of icespyre peak) is bijna bij de draak zelf.
Beide richting een einde. Dus ben benieuwd of ze door willen. En of ik dan de DM blijf, of iemand anders t wordt.
Curse of Strahd, met mij als speler, is ook bijna ten einde.
Rhyme of the Frostmaiden is nog maar pas begonnen.
Niet als je er zoveel print als ikquote:Op donderdag 3 april 2025 18:05 schreef Jimbo het volgende:
[..]
to be fair, een 3d printer is ook weer een paar honder euro, dan is het kopen van een paar simpele figures toch goedkoper
christ wat een geldquote:Op donderdag 3 april 2025 19:00 schreef ashardalan het volgende:
draak kopen, ga je al snel naar de 25-150 euro, al naar gelang grootte.
D&D schaal is 28mm, en de printtijd verschild vooral met de complexiteit van het model. Gemiddeld op een X1c een uur tot anderhalf. Maar da's een vrij snelle printer.quote:Op donderdag 3 april 2025 21:05 schreef Jimbo het volgende:
[..]
christ wat een geld
Maar nee, ik heb echt like... misschien wat ratten of honden nodig en misschien wat skelly's ofzo. dus dan haal je een printer er niet uit, haha
Hoe lang doe je eigenlijk over het printen van een normale kleine (wat is dat, 35mm?) ? Duurt dat echt uren of like 10 min? Totaal geen idee hoe snel zo'n printer is
Damn dat dat nog zo lang duurt joh. Had echt t idee dat het in 10-15 in klaar zou zijnquote:Op vrijdag 4 april 2025 06:16 schreef ashardalan het volgende:
[..]
D&D schaal is 28mm, en de printtijd verschild vooral met de complexiteit van het model. Gemiddeld op een X1c een uur tot anderhalf. Maar da's een vrij snelle printer.
Tiamat in meerdere kleuren duurt heel veel langer
Die begint bij ons ook richting het einde te gaan.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Recent mijn Strahd campaign geëindigd. Voor mijn karakter niet goed, maar wel het verwachtte einde.
Typisch wat voor jou.quote:Op woensdag 9 april 2025 13:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die begint bij ons ook richting het einde te gaan.
Ik denk dat ik de bruid van Strahd wordt
quote:Op woensdag 9 april 2025 17:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Typisch wat voor jou.
Wij hebben een nieuwe Strahd, Barovia is veranderd in de Shadowfell. En ik ben een koe.
Tja, het gebeurt...quote:Op woensdag 9 april 2025 17:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Typisch wat voor jou.
Wij hebben een nieuwe Strahd, Barovia is veranderd in de Shadowfell. En ik ben een koe.
Ik vraag me af of je dat wotc nog wel nodig hebt eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:05 schreef ashardalan het volgende:
Na Chris Cao, Chris Perkins, is nu ook Jeremy Crawford weg bij WotC... Dit komt na alle ontslagen van de afgelopen paar maanden en het miljoenen verlies wat Sigil is...
Dingen gaan niet goed bij WotC
Voor nieuwe edities, voor nu; ja. Zodra ze de rechten voor/het met D&D verkopen, wordt het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:11 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je dat wotc nog wel nodig hebt eerlijk gezegd.
De nieuwe editie van dnd verkoopt voor geen meter. Hasbro heeft overal problemen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:05 schreef ashardalan het volgende:
Na Chris Cao, Chris Perkins, is nu ook Jeremy Crawford weg bij WotC... Dit komt na alle ontslagen van de afgelopen paar maanden en het miljoenen verlies wat Sigil is...
Dingen gaan niet goed bij WotC
Ik heb 1 campagne lopen in 5.24quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:27 schreef Document1 het volgende:
Ik ken eigenlijk ook niemand die is overgestapt. Pas een nieuwe groep begonnen met 5e, niemand die er ook maar over begon.![]()
Tja, kan je vinden, maar D&D is wel (momenteel) dé gateway voor mensen om TTRPGs te spelen. Daar heb je idd geen WotC voor nodig, maar wél een toko die het uit wil geven.quote:Ondertussen is er zoveel beschikbaar waar heb je dat hele wotc voor nodig? Die lamme dnd streams van ze met over acting spelers?
Ik lach m'n ballen uit m'n broek als Chris & Jeremy D&D kopen van WotCquote:Op vrijdag 11 april 2025 21:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De nieuwe editie van dnd verkoopt voor geen meter. Hasbro heeft overal problemen.
Zou me niks verbazen als een koper zit te azen op een goed moment.
Mijn groep wil overstappen nu onze campaign erop zit.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:27 schreef Document1 het volgende:
Ik ken eigenlijk ook niemand die is overgestapt. Pas een nieuwe groep begonnen met 5e, niemand die er ook maar over begon.![]()
Ondertussen is er zoveel beschikbaar waar heb je dat hele wotc voor nodig? Die lamme dnd streams van ze met over acting spelers?
Klinkt grappig.quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:00 schreef Ang3l het volgende:
Een klein beetje tabeltop gerelateerd wel.
Afgelopen weekend hebben we de Session Zero gehad van Five hundred Year old Vampire (FYOV)
[ afbeelding ]
Het was een kickstarter multiplayer game, gebaseerd op het solo spel " Thousand year old vampire".
[ afbeelding ]
Je maakt een vampire, met bepaalde statistieken (geboortejaar, uiterlijk, mark of the vampire) en TRAITS (3 connections, 3 resources, 3 skills). Met een dobbelsteen rol je daarna een getal en zoveel bladzijdes ga je vooruit in het boek waarop een prompt staat wat er gebeurt in het leven van je Vampier (in t geval van TYOV), en in t geval van het multiplayer spel (FYOV) rol je allemaal samen en zoveel jaar ga je vooruit in het "verhaal", waarbij je een prompt kaartje trekt uit een desbetreffende stapel.
Op die prompt (bladzijde danwel kaartje) staat wat er gebeurt, welke TRAIT je krijgt of verliest (ofwel bijschrijven of afstrepen van de lijst) en wordt je vervolgens gevraagd hoe je daar kleur en smaak aan geeft (in vertel- of journal-vorm). Daarnaast maak je steeds verplicht een MEMORY aan, maar je kan er maar een x aantal hebben dus je wordt ook gedwongen dingen te vergeten (door te strepen) van je MEMORIES. Tja, het leven van een 1000/500 Year Old Vampire........... je vergeet wel eens wat.
Bij het boek (TYOV) is het game over als je geen traits meer hebt om af te strepen, of je zo oud wordt dat je op een van de eindpagina's met een eindprompt komt. Bij het multiplayer spel is het me nog niet helemaal duidelijk, want daar zijn we nog niet. En zo ontstaat er een soort verhaal/dagboek van je 1000/500 jaar oude Vampier.
Het solo spel (TYOV) kun je in ongeveer een avond "uitspelen".
Het multiplayer spel heeft ongeveer 8 sessies (CONVOCATIONS) waarbij je als COHORT samenkomt en je elkaar vertelt wat er is gebeurd. Daarnaast maak je voor elke Convocation een ARTEFACT wat de tijd voorstelt tussen de vorige en de huidge tijd. Dat kan een papierwerk zijn, knutsel, plakboek, beeldhouwwerk, tekening, minecraft nabouwen van je estate, etc etc whatever. Aan het einde van de 8 sessies is ja vampier dood, en komt er een tentoonstelling van al die artefacten door een persoon en dat stelt dan t 500 jaar leven van die Vampier voor.
-------------------------------------------
TL;DR
Een soort character build, random prompt, story driven game over Vampieren, met als einde een eigen gecreeerd leven van een 500 jarige Vampier.
Ik vond sessie 0 super vet. Samen een beetje een continent kiezen (we kozen Europa, Scandinavie) en een start jaar (we kozen 1520, de slag om Bogesund) en dan samen worldbuilding doen a.h.v. wikipedia en fantasie. Wie zijn we, wat is onze relatie met elkaar, wie is onze Prime Vampire, etc.
Voor sessie 1 heb ik vervolgens een prompt gekregen dat ik walg van mijn bestaan en als kluizenaar terug ben getrokken, met de vraag waar en hoe ik dan aan m'n voedsel kom. Dat moet ik dus uitschrijven.
Als artefact heb ik een bebloede banier gemaakt van mijn adelllijk huis (Gyllenstierna).
Zoveel zin in de volgende sessie!
(en voor solo spelers: TYOV is echt aan te raden)
2 van ons hebben Thousand Year Old Vampire al, en hebben Vampire: The Masquerade gespeeld.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Klinkt grappig.
Hoe heb je voor iets zo niche een groep gevonden?
Ik worstel ook altijd met OC en IC verschillenquote:Op zondag 18 mei 2025 15:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is wel even wennen, iemand spelen die slim is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |