abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215923722
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 20:55 schreef TornadoDK het volgende:
Op personeel kan ook nog genoeg bespaard worden als ze eens normaal gaan werken.
Tja, dus iedereen moet een beetje harder werken om voor een paar mensen wat belasting te besparen voor geld wat ze zonder tegenprestatie in de schoot geworpen krijgen.
Veel succes daarmee.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_215923849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:01 schreef 215 het volgende:

[..]
Tja, dus iedereen moet een beetje harder werken om voor een paar mensen wat belasting te besparen voor geld wat ze zonder tegenprestatie in de schoot geworpen krijgen.
Veel succes daarmee.
Je kunt ook die vrijstelling flink omhoog schroeven, of dat geld ongemoeid laten (ze betalen immers al Vermogensbelasting over een fictief rendement ).
Heb je die ambtenaren helemaal niet nodig.

Win-win
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215923873
Omzetbelasting…
Probeer dat maar eens echt te doorgronden.
Wat een geniaal idee is dat geweest voor overheden!
Vakman pur sang
pi_215924130
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:01 schreef 215 het volgende:

[..]
Veel succes daarmee.
De rest negeer je maar voor het gemak :D

Nog vergeten al die veel te dure inhuurkrachten die ze overal permanent inzetten vooral gemeente Amsterdam was erg daar in.

Overigens gaat het me niet perse om de erfbelasting maar meer algemene frustratie over hoe de overheid werkt.
Als ze daar wat beter met geld omgaan kan er voor iedereen op belasting bespaard worden. Of wat meer geld naar zorg en onderwijs bijvoorbeeld.
No bitch to me
pi_215924280
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 16:49 schreef CertLog2 het volgende:
Erfbelasting gewoon op 100% zetten.
Erfenissen vergroten alleen het verschil tussen arm en rijk.
Over meerdere generaties gaat dit helemaal fout.
Natuurlijk wel als compensatie loonbelasting een stuk omlaag.
Dan heeft een iedere 20 jarige ook meteen voordeel en hoeft ie niet 30+ jaar te wachten op mogelijk geld van zijn/haar ouders.
Maar goed, dat is mijn mening.
Haha je lijkt op deze debiel die een vraag stelt.
Bekijk deze YouTube-video
pi_215924349
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 15:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hou er rekening mee dat als de erfbelasting wordt verlaagd, er ergens anders iets wordt verhoogd.

Ik denk dat ik liever belasting betaal als ik dood ben dan bij leven.
Op macro niveau moet de begroting rond. Anders werkt het niet.

Neveneffect van een belastingclaim bij erven is dat de claim zo hoog is dat ze het geerfde zullen moeten verkopen om die claim te betalen... Tjah. Ik vind het niet zo ideaal.

De Italianen zeggen boven de 1 mio...

Maar waarom niet gewoon vermogen iets meer belasten? Lijkt me echt beter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215924490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:17 schreef Managarm het volgende:

We praten over erfbelasting, het leek mij dat bij het grootste gedeelte van de mensen die doodgaan en een huis achterlaten het huis afbetaald is. Hoe krijgen die mensen het voor elkaar om het huis niet afbetaald te hebben.
Iedereen die in de periode 1980 - 2003 bij de deskundige, onafhankelijke en klantgerichte hypotheekadviseur kwam, kreeg het professionele advies: "los je hypotheek niet af, dat gaat ten koste van je belastingaftrek". Dus typisch die generatie die in die periode een hypotheek afsloot, heeft zo'n geweldig product
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215925035
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:27 schreef TornadoDK het volgende:
Overigens gaat het me niet perse om de erfbelasting maar meer algemene frustratie over hoe de overheid werkt.

Dus omdat je overal tegen bent kom je hier een discussie vervuilen die je naar je eigen verklaring niet eens relevant vindt.
pi_215925073
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:44 schreef ludovico het volgende:
Neveneffect van een belastingclaim bij erven is dat de claim zo hoog is dat ze het geerfde zullen moeten verkopen om die claim te betalen...
De meeste mensen erven pas van de ouders als ze zelf al zestig zijn. Hoezo is het dan een probleem een huis te verkopen of er een kleine hypotheek op te nemen?
pi_215925078
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 22:32 schreef 215 het volgende:

[..]
Dus omdat je overal tegen bent kom je hier een discussie vervuilen die je naar je eigen verklaring niet eens relevant vindt.
Want jou bijdrage is zo zinvol :')
No bitch to me
pi_215925094
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Je kunt ook die vrijstelling flink omhoog schroeven, of dat geld ongemoeid laten (ze betalen immers al Vermogensbelasting over een fictief rendement ).
Heb je die ambtenaren helemaal niet nodig.

Win-win
We kunnen ook alle ambtenaren naar huis sturen en over twintig jaar met knuppels gaan rondlopen rond een kampvuur.
pi_215925672
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 22:35 schreef 215 het volgende:

[..]
De meeste mensen erven pas van de ouders als ze zelf al zestig zijn. Hoezo is het dan een probleem een huis te verkopen of er een kleine hypotheek op te nemen?
Het heeft op macro niveau geen toegevoegde waarde maar wel dit nadeel.

Niet iedere situatie is zoals bovenstaand.
En voor het gros geldt wel zoiets. Qua additioneel herverdelen doet het dus ook geen reet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215925698
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:39 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Ouwe baas die Milton.
pi_215927242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:39 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Gelukkig wordt iedere volgende generatie rijker dan de vorige zoals deze meneer aangeeft. Oh nee, wacht…
Wat er gebeurt is dat er een paar ultra rijke families ontstaan en de rest kan kapot vallen.
Daarom idd 100% erfbelasting.
pi_215927423
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 06:35 schreef CertLog2 het volgende:

[..]
Gelukkig wordt iedere volgende generatie rijker dan de vorige zoals deze meneer aangeeft. Oh nee, wacht…
Wat er gebeurt is dat er een paar ultra rijke families ontstaan en de rest kan kapot vallen.
Dus de grote meerderheid moet last hebben, omdat een hele kleine minderheid waar jij het niet mee eens bent geld erft?
pi_215927444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 07:39 schreef Managarm het volgende:

[..]
Dus de grote meerderheid moet last hebben, omdat een hele kleine minderheid waar jij het niet mee eens bent geld erft?
Afgunst
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215927512
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 18:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
De middengroep betaalt dan ook geen enorm bedrag aan erfbelasting.

En ja, als je de erf- en schenkbelasting weghaalt moet dat ergens anders vandaan komen.
mits je op dezelfde voet geld blijft uitgeven.
door zaken als erfbelasting en andere complexe belasting optuigingen blijf je de kern van het probleem maar niet aanpakken. er zit ergens iets dermate scheef dat een zeer grote groep omvalt als de subsidies niet meer uitbetaald worden en de aftrekposten weg gaan en een andere groep die daar maar voor moet betalen.

je hebt het nu over een enorm bedrag, ik heb het over de gehele middengroep. het modale inkomen. die laat lubach voor de makkelijkheid maar even weg.

met liefde voer ik een gesprek over waarom erfbelasting stom is en hoe het beter kan, maar niet als het niveau is (en ik zeg niet meteen dat jij op dat niveau zit), zoals lubach dat schetst., hje hebt ofwel niks, ofwel je hebt een afbetaald huis. en als erfrecht weg gaat blijven mensen zonder huis zonder huis en mensen met een huis hebben er dan 2 en 3 en 4 en 5.
dat is pertinent onzin.

de modale groep heeft gewoon lang en veel gewerkt. hebben een modaal inkomen. en wat centjes gespaard. die centjes moet je wat mij betreft 1 op 1 kunnen doorgeven aan je kinderen. zonder belasting. klip en klaar.

huis erven? prima. ga je er in wonen? fantastisch, geen belasting. had je al een huis en heb je er nu 2? good for you. je kunt niet in 2 huizen wonen. dus dat wordt verkopen van 1 huis (en dus gewoon inkomensbelasting betalen over verkoopprijs-aanschafprijs) of verhuren (dus inkomstenbelasting betalen over je huurinkomsten). prima voor iedereen.

en die zeer zeer beperkte groep die het over miljoenen aan erfenis hebben die zorgen toch wel voor trusts en dergelijke dat die erfbelasting ontweken wordt.

de erfbelasting is een nivelerings belasting die enkel en uitsluitend op de modale inkomens gericht is. klaar.
weg ermee en ga voor een flattaks op alle inkomens. op dividend, op rente, op verkoop van huizen, op inkomen, op alles. zorg voor een minimumloon waarmee subsidies niet meer nodig zijn. en zorg dat domheid eindelijk eens leid tot gevolgen en niet tot het sozveelste subsidie potje.

maargoed, dat dwaalt weer eens af.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_215927805
De rijke Nederlander profiteert daar het meeste van en dat was toch niet de insteek van je betoog
pi_215928438
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 08:37 schreef opgebaarde het volgende:
De rijke Nederlander profiteert daar het meeste van en dat was toch niet de insteek van je betoog
van afschaffen erfbelasting? dat is dus echt niet zo...
die profiteren al zat. die hebben trusts, potjes, goud, die hebben alle manieren al gevonden om erfbelasting tot een minimum te verlagen.
het modale inkomen betaald nu het meeste erfbelasting. die profiteerd daar het meest van.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 20 december 2024 @ 10:20:37 #70
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215928525
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 06:35 schreef CertLog2 het volgende:

[..]
In de meeste gevallen is rijkdom binnen 3 generaties verdwenen... om te zeggen dat welvaart zich steeds verder concentreert is simpelweg niet het geval.
The more debt, the better
  vrijdag 20 december 2024 @ 10:26:19 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215928550
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:20 schreef flyguy het volgende:

[..]
In de meeste gevallen is rijkdom binnen 3 generaties verdwenen... om te zeggen dat welvaart zich steeds verder concentreert is simpelweg niet het geval.
Niet zozeer verdwenen, vooral verdeeld, minder geconcentreerd dus.

Als ik een miljoen heb en 2 kinderen dan krijgen die ieder de helft, als zij ook weer ieder 2 kinderen hebben dan is mijn miljoen dan al 250.000 pp en als mijn 4 kleinkinderen ook ieder 2 kinderen hebben is het nog 125.000 pp, wat tegen die tijd ook nog eens niets meer is.

Een miljoen in goudstaven is waarschijnlijk het meest waardevast en het makkelijkst te splitsen over volgende generaties, maar dat heeft vrijwel niemand.

Alleen als het vermogen iedere keer naar één erfgenaam gaat is het nog aardig in stand te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 december 2024 @ 10:28:04 #72
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215928561
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet zozeer verdwenen, vooral verdeeld, minder geconcentreerd dus.

Als ik een miljoen heb en 2 kinderen dan krijgen die ieder de helft, als zij ook weer ieder 2 kinderen hebben dan is mijn miljoen dan al 250.000 pp en als mijn 4 kleinkinderen ook ieder 2 kinderen hebben is het nog 125.000 pp, wat tegen die tijd ook nog eens niets meer is.

Een miljoen in goudstaven is waarschijnlijk het meest waardevast en het makkelijkst te splitsen over volgende generaties, maar dat heeft vrijwel niemand.

Alleen als het vermogen iedere keer naar één erfgenaam gaat is het nog aardig in stand te houden.
Nee, niet opgesplitst (dan blijft het nog steeds het vermogen van de familie). Daadwerkelijk verbrast, verkeerde investeringen, inflatie, etc.
  vrijdag 20 december 2024 @ 10:31:48 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215928581
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:28 schreef flyguy het volgende:

[..]
Nee, niet opgesplitst (dan blijft het nog steeds het vermogen van de familie). Daadwerkelijk verbrast, verkeerde investeringen, inflatie, etc.
Oh, ook dat, maar "in de familie" is echt wel een ruim begrip.
Want je weet ook niet wat er van andere kanten bij komt.

Mijn moeder had 4 kleinkinderen die allevier een volledig verschillende financiële situatie hebben, en dat heeft weinig te maken met de centjes van oma, laat staan hoe dat voor de generatie daarna gaat zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 december 2024 @ 10:35:47 #74
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215928596
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, ook dat, maar "in de familie" is echt wel een ruim begrip.
Want je weet ook niet wat er van andere kanten bij komt.

Mijn moeder had 4 kleinkinderen die allevier een volledig verschillende financiële situatie hebben, en dat heeft weinig te maken met de centjes van oma, laat staan hoe dat voor de generatie daarna gaat zijn.
Heb een poos in de private banking//wealth management gezeten. Daar zie je bijna dagelijks voorbeelden van intergenerationele verschillen die bijdrage aan dat wat de 1ste generatie opbouwt, relatief snel daarna ter ziele gaat. Slecht weinigen van de 2de en 3de generatie heeft dezelfde principes, snapt risico's of kent de echte waarde van dat vermogen. Gelukkig voor dergelijke families zijn dergelijke topics een steeds groter onderdeel van dergelijke diensten en wordt er mee begonnen als 2de/3de generatie nog relatief jong zijn en de 1ste vaak nog leeft. Dat scheelt een hele slok op de borrel.
pi_215928699
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:20 schreef flyguy het volgende:

[..]
Als dat zo is, is dat vooral door de erfbelasting. Boek van Geert Mak : "De levens van Jan Six" is illustratief hoe een rijke familie hun kunstwerken moesten verkopen, om de erfbelasting te betalen. Gevolg: Rembrandts die in de Hermitage hangen te verschimmelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 20-12-2024 13:23:18 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')