abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215908790
Ik zat net Rondo van Ziggo Sport terug te kijken met Wietze, Van Basten, Gullit en Hiddink. Daar legde Van Basten uit dat het idee van de nieuwe buitenspelregel nog steeds levend is.

Kort samengevat: In het huidige format is het buitenspel als je al met een teennagel er voorbij bent voordat de bal wordt gespeeld. In het nieuwe format is het pas buitenspel als je met je hiel er voorbij bent of met een ander deel van je lichaam.

De uitleg aan tafel was dat dit voor veel meer doelpunten zou zorgen. Ik heb er een slecht gevoel bij, dan gaat het voetbal naar Amerikaanse maatstaven, puur voor entertainment.

Overigens is er nog een idee. En dat is dat het buitenspel helemaal wordt afgeschaft.

POLL
pi_215908891
Het zal zeker meer doelpunten opleveren. Alleen of het een millimeter wel of net geen buitenspel is blijft
  Moderator woensdag 18 december 2024 @ 15:16:24 #3
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215909049
Gewoon afschaffen, dat hele buitenspel.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_215909066
En dan gaan ze vervolgens zeuren of het nou wel of niet de achterkant van de hiel is. Geen buitenspel is ook geen oplossing.
pi_215909085
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:17 schreef Document1 het volgende:
En dan gaan ze vervolgens zeuren of het nou wel of niet de achterkant van de hiel is. Geen buitenspel is ook geen oplossing.
Zou zeggen het enig dat dan wijzigt is het moment van meten. Zonder buitenspel zie ik het niet helemaal voor me maar je krijgt vermoedelijk wel veel meer ruimte.
pi_215909188
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:17 schreef Document1 het volgende:
Dit. Hou het bij de huidige regels, veel duidelijker en makkelijker toepasbaar. Want wanneer eindigt de hiel of een ander lichaamsdeel? Dan ga je daar weer over discussieren. Nu is die ene centimeter van je linkerteen duidelijk.

En afschaffen? Hahaha. Nee. Dat gaat er tactisch niet beter op worden, gok ik zo.
  woensdag 18 december 2024 @ 15:32:11 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215909259
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 15:04 schreef Origami94 het volgende:
Ik zat net Rondo van Ziggo Sport terug te kijken met Wietze, Van Basten, Gullit en Hiddink.

pi_215909711
3x een corner is een penalty levert ook meer goals op.

Laat gewoon lekker hoe het is, discussie zal er altijd blijven.
  woensdag 18 december 2024 @ 16:14:52 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_215909736
Snel veranderen ja. Nu heb je pietluttige situaties als Lukaku die met z'n tampeloeris buitenspel staat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_215909746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 16:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
3x een corner is een penalty levert ook meer goals op.

Laat gewoon lekker hoe het is, discussie zal er altijd blijven.
De discussie wordt meer gevoerd door investeerders in de Premier League bijvoorbeeld dat bekend staat om zijn goals en spektakel.

Ik vind het persoonlijk veel leuker om te kijken naar de Spaanse of Italiaanse competitie dan naar de Premier League waar middelmatige verdedigers zoals een Van Dijk, Van den Ven of Maguire snel overhyped worden. Of een Martinez vanwege zijn inzet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')