Ditquote:Op woensdag 18 december 2024 11:22 schreef Black-Death het volgende:
Je kan inderdaad een klein, bijna verwaarloosbaar bedrag als hypotheek aanhouden, dat is geen enkel probleem.
Daarom ALTIJD een ORV nemen gelijkblijvend. Die dus altijd de som uitkeert, ongeacht aflossing bijvoorbeeld 100.000¤quote:Op woensdag 18 december 2024 11:39 schreef 215 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat die OVR (bij mij) alleen het nog niet afgeloste deel dekte. Dan zou je dus een verzekering hebben van 15 euro om 1 euro uitbetaald te krijgen. Maar er staat me ook bij dat de premie ook (iets) minder werd na een extra aflossing.
Bel je bank voor hoe dat zit. Als je verhaal klopt dan kan je die verzekering wel aanhouden natuurlijk als je het de erfgenamen gunt.
Moet je wel dood gaan in de komende 20 jaar.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:11 schreef 111210 het volgende:
Wij hebben de mogelijkheid om het laatste restje van onze hypotheek volledig af te lossen.
Echter hebben wij 10 jaar terug ook de verplichte overlijdensrisicoverzekering toen aangeschaft.
Deze loopt bij het houden van de hypotheek dus nog een jaar of 20 door (betalen hier nog geen ¤15,- pm voor)
Nu vervalt deze verzekering als je de hypotheek volledig aflost, terwijl de maandelijkse kosten nihil zijn en evt uitbetaling bij overlijden toch een flink bedrag is. (volledige hypotheek bedrag wat wij toen afgesloten hebben)
Gaan we niet vanuit, maar die lage premie is wel de moeite waard om aan te houden voor het geval dat.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:48 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Moet je wel dood gaan in de komende 20 jaar.
Lees hierbovenquote:Op woensdag 18 december 2024 11:54 schreef Nismo1991 het volgende:
Als het goed is loopt de ORV bij een verzekeraar, die verpand is aan de bank. Als de hypotheek is afgelost vervalt de pandakte maar loopt de polis gewoon door onder standaard begunstiging.
Ding heet niet voor niets Overlijdens Risico Verzekering. I.t.t. levensverzekeringen, die ook kunnen uitkeren bij in leven zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:48 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Moet je wel dood gaan in de komende 20 jaar.
Wat weinig! Ben je nog zo jong?quote:Op woensdag 18 december 2024 11:53 schreef Poepz0r het volgende:
Ben toevallig nu bezig met een extra ORV 150k gelijkblijvend. Keert dus altijd 150k ongeacht aflossing. Kost iets van ¤20 p maand
Dan is daarmee de vraag uit de OP dus ook beantwoord? Polis gaat naar TS, incl. de begunstigde en de voorwaarden??quote:Op woensdag 18 december 2024 11:54 schreef Nismo1991 het volgende:
Als het goed is loopt de ORV bij een verzekeraar, die verpand is aan de bank. Als de hypotheek is afgelost vervalt de pandakte maar loopt de polis gewoon door onder standaard begunstiging.
Kost nog 3600 euro. Kans van overlijden in komende 20jaar is niet zo groot lijkt me.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:51 schreef 111210 het volgende:
[..]
Gaan we niet vanuit, maar die lage premie is wel de moeite waard om aan te houden voor het geval dat.
Dat ik mn huis kocht had ik niets te kiezen want geen cent over op dat moment.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Daarom ALTIJD een ORV nemen gelijkblijvend. Die dus altijd de som uitkeert, ongeacht aflossing bijvoorbeeld 100.000¤
Noem 100% kans maar niet groot.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:24 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kost nog 3600 euro. Kans van overlijden is niet zo groot lijkt me.
Dela al eens gekeken? 1984 maakt ongeveer 30 euro bij 2.5 ton, 89 20 euro en 94 13 euro. Looptijd 30 jaarquote:Op woensdag 18 december 2024 11:53 schreef Poepz0r het volgende:
Ben toevallig nu bezig met een extra ORV 150k gelijkblijvend. Keert dus altijd 150k ongeacht aflossing. Kost iets van ¤20 p maand
Ga eens kijken. Ben benieuwd of er ook ORV bestaan zonder te koppelen aan een hypotheek met bijvoorbeeld looptijd 40-50 jaarquote:Op woensdag 18 december 2024 13:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dela al eens gekeken? 1984 maakt ongeveer 30 euro bij 2.5 ton, 89 20 euro en 94 13 euro. Looptijd 30 jaar
JA, want een huis zonder hypotheek betekent op je 50-ste een pensioeninkomen?? Verlicht me!quote:Op woensdag 18 december 2024 13:07 schreef achtja het volgende:
Wees blij dat jij nu uit het omvallende financiele stelsel bent gestapt. Geen hypotheek meer en gelijk een pensioen voor als je 50 bent!
Goed gedaan! En ga zo door!!
Over 40 of 50 jaar is er weinig van je Euro meer over.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ga eens kijken. Ben benieuwd of er ook ORV bestaan zonder te koppelen aan een hypotheek met bijvoorbeeld looptijd 40-50 jaar
Dat had ik erboven geschreven..quote:Op woensdag 18 december 2024 13:58 schreef blomke het volgende:
[..]
JA, want een huis zonder hypotheek betekent op je 50-ste een pensioeninkomen?? Verlicht me!
Dat is de vraag nietquote:Op woensdag 18 december 2024 13:58 schreef achtja het volgende:
[..]
Over 40 of 50 jaar is er weinig van je Euro meer over.
Man van nu 65 is voor 50% de pijp uit over 20 jaar. Plus dat in het hele topic, nergens de hoogte van de uitkering (hypotheek) wordt genoemdquote:Op woensdag 18 december 2024 12:24 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kost nog 3600 euro. Kans van overlijden in komende 20jaar is niet zo groot lijkt me.
Die bitcoins?quote:
Is een levensverzekering niet een betere optie? Overigens, met zo'n lange looptijd, neemt de kans op overlijden en dus de premie, wel flink toe!quote:Op woensdag 18 december 2024 13:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ga eens kijken. Ben benieuwd of er ook ORV bestaan zonder te koppelen aan een hypotheek met bijvoorbeeld looptijd 40-50 jaar
Gek genoeg zijn die standaard al duurder ook met dezelfde looptijd als een ORVquote:Op woensdag 18 december 2024 14:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Is een levensverzekering niet een betere optie? Overigens, met zo'n lange looptijd, neemt de kans op overlijden en dus de premie, wel flink toe!
Dat is niet gek, dat is heel logisch, indien de levensverzekering ook bij leven uitkeert.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gek genoeg zijn die standaard al duurder ook met dezelfde looptijd als een ORV
Dat is niet zo gek.. ze moeten de waardevermindering van de Euro doorberekenen.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gek genoeg zijn die standaard al duurder ook met dezelfde looptijd als een ORV
Grap is overigens wel als je Googled op levensverzekering je meestal ORV als resultaat krijgtquote:Op woensdag 18 december 2024 14:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Is een levensverzekering niet een betere optie? Overigens, met zo'n lange looptijd, neemt de kans op overlijden en dus de premie, wel flink toe!
Nee niet bij leven. Wel op beide levens afsluiten. Is waarschijnlijk duurder omdat die minder vaak worden afgesloten dan een ORVquote:Op woensdag 18 december 2024 14:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is niet gek, dat is heel logisch, indien de levensverzekering ook bij leven uitkeert.
Ja allicht, dan is de kans op overlijden... X zo groot.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee niet bij leven. Wel op beide levens afsluiten. Is waarschijnlijk duurder omdat die minder vaak worden afgesloten dan een ORV
Kwestie van het verdienmodel.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Grap is overigens wel als je Googled op levensverzekering je meestal ORV als resultaat krijgtGoogle en zijn algoritme
Wie gebruikt Google nog?quote:Op woensdag 18 december 2024 14:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Grap is overigens wel als je Googled op levensverzekering je meestal ORV als resultaat krijgtGoogle en zijn algoritme
De ORV niet dan?quote:Op woensdag 18 december 2024 14:05 schreef achtja het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek.. ze moeten de waardevermindering van de Euro doorberekenen.
Ook blomke! Heb je helemaal gelijk in.. daarom had ik ook wat anders aangeraden (zie eerder antwoord)quote:
Dat hangt maar net af van de polis die je afsluit.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:39 schreef 215 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat die OVR (bij mij) alleen het nog niet 'afgeloste' deel dekte. Dan zou je dus een verzekering hebben van 15 euro om 1 euro uitbetaald te krijgen. Maar er staat me ook bij dat de premie ook (iets) minder werd na een extra aflossing.
Bel je bank voor hoe dat zit. Als je verhaal klopt dan kan je die verzekering wel aanhouden natuurlijk als je het de erfgenamen gunt.
quote:Op woensdag 18 december 2024 14:20 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij is levensverzekering een term waar ook de ORV onder valt.
In dit geval zit alles bij ons bij de zelfde hypotheek verstrekker, toen der tijd allemaal overgenomen door Nationale Nederlanden.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:54 schreef Nismo1991 het volgende:
Nou herinner ik me 't weer van 25 jaar geleden, toen ik mijn hypotheek oversloot: de verpande polis (overigens een levensverzekering van het oude soort) werd aan mij gestuurd, heb 'm gelijk afgekocht.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
In dit geval zit alles bij ons bij de zelfde hypotheek verstrekker, toen der tijd allemaal overgenomen door Nationale Nederlanden.
Geen idee, ga dan al richting de pensioenleeftijd en heb ik mijn omgeving inmiddels al veel te vaak meegemaakt dat het pensioen niet gehaald wordt.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:24 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kost nog 3600 euro. Kans van overlijden in komende 20jaar is niet zo groot lijkt me.
Nou goed, we hebben je geadviseerd.. tegen de tijd dat jij met pensioen bent is je 'duizenden' euro's niets meer waard.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:45 schreef 111210 het volgende:
[..]
Geen idee, ga dan al richting de pensioenleeftijd en heb ik mijn omgeving inmiddels al veel te vaak meegemaakt dat het pensioen niet gehaald wordt.
Dus dat speelt ook vooral in mn achterhoofd mee
Hoe weet je dat nu? We weten niet eens over welk bedrag het gaat.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:55 schreef achtja het volgende:
.. tegen de tijd dat jij met pensioen bent is je 'duizenden' euro's niets meer waard.
Dat weet iedereen maar blijkbaar zitten veel mensen nog in de ontkenningsfase.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nu? We weten niet eens over welk bedrag het gaat.
Nou ja, we kunnen wel stellen dat geldontwaarding een gegeven is. Dus het zal zeker "minder waard" zijn. Of het "niets" waard is, is een ander verhaal.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nu? We weten niet eens over welk bedrag het gaat.
Die paar ton is dan idd een stuk minder waard, maar die 15,- per maand is tegen die tijd misschien ook een big mac aan kosten.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:55 schreef achtja het volgende:
[..]
Nou goed, we hebben je geadviseerd.. tegen de tijd dat jij met pensioen bent is je 'duizenden' euro's niets meer waard.
Gelijk, tot de eind datum het zelfde bedragquote:Op zaterdag 21 december 2024 23:37 schreef bananen-plukker het volgende:
Je ORV is deze annutair. lineair of gelijkblijvend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |