abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216026173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:17 schreef Quoi het volgende:
@:LeSage Mijn hart breekt bij je berichtje. Je post altijd zo liefdevol over je vader. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
O+
Vanmorgen onderzoeken gehad, niets uitgekomen. Daarna hebben we hem opgehaald en zijn oudste en ik samen aan het chillen bij opa en oma.
Oudste kon kiezen tussen opa ophalen of schaatsen met z’n papa, maar wilde mee naar opa. Hij was stiekem ook wel bezorgd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_216026209
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:16 schreef Quoi het volgende:
Mijn familie en schoonfamilie blonken wederom niet uit in helder en warm communiceren. En dat zeg ik netjes. Om verdrietig van te worden. Vervolgens reden we bijna tegen een andere auto op, waardoor M. in de paniek schoot "omdat de politie ons nu zou komen halen" en het voor vriendlief even teveel was - we kwamen bij zijn familie vandaan.

Dat gaan we volgend jaar anders doen. Klaar met dit soort tijdverdrijf.

We sliepen gelukkig aansluitend in een leuk hotel en aten daar een gruwelijk kerstdiner samen met M. Supergezellig met z'n drietjes gehad O+

Ik moet hier nu 3 dagen van bijkomen. Zondag vertrekken we naar Noorwegen op vakantie. Wegwezen! O+
Schoonfamilie die niet goed communiceert heb ik ook, zo bleek afgelopen maand dat iedereen in het buitenland zat met kerst. Dus die slechte communicatie hadden wij al gehad :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 27 december 2024 @ 15:08:19 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216026603
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:16 schreef Quoi het volgende:
Mijn familie en schoonfamilie blonken wederom niet uit in helder en warm communiceren. En dat zeg ik netjes. Om verdrietig van te worden. Vervolgens reden we bijna tegen een andere auto op, waardoor M. in de paniek schoot "omdat de politie ons nu zou komen halen" en het voor vriendlief even teveel was - we kwamen bij zijn familie vandaan.

Dat gaan we volgend jaar anders doen. Klaar met dit soort tijdverdrijf.

We sliepen gelukkig aansluitend in een leuk hotel en aten daar een gruwelijk kerstdiner samen met M. Supergezellig met z'n drietjes gehad O+

Ik moet hier nu 3 dagen van bijkomen. Zondag vertrekken we naar Noorwegen op vakantie. Wegwezen! O+
Noorwegen O+
Mocht je in Geiranger zijn kun je dan kijken of je het oortje van mijn zoon kan vinden wat hij heeft laten vallen van de zomer?
BVD

:+
pi_216027494
Mochten er nog mensen geïnteresseerd zijn, ik heb nog spaarkaarten voor dagjes uit en de bios (Pathé) van de Albert Heijn. Wellicht leuk voor wie in de kerstvakantie wil gaan. Ik heb van beide 13 kaarten in de aanbieding, te gebruiken deze kerstvakantie (bios nog een weekje langer dacht ik).

Veel plezier in Noorwegen Quoi. Stiekem ben ik wel jaloers...
pi_216027630
Oh Noorwegen O+ dat lijkt me magisch zo in de winter.

Hier een hele relaxte kerst. 2 dagen naar familie dus hoefde zelf niet te koken. Kinderen konden zich gewoon afzonderen als ze daar behoefte aan hadden zonder opmerkingen. Niemand die te dronken was, niemand in de stress over het eten. Gewoon heel gezellig!

Ik heb net met mijn meiden een thuis spa gedaan met voetenbadje, voetmassage, haar- en gezichtmaskertje en uitgebreid douche ritueel. Met hapje, drankje, fluffy sokken, geurkaars en spa muziekje. Ze zijn er nog helemaal zen van :D
pi_216029321
Tis weer bijna 1 januari...

SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Einde egoklaagpost.

Zo met zoon naar de mcD. Doe ik nog wat met dat kind want ik voel me een loedermoeder.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216030085
Heb je niet ‘gewoon’ heel veel last van stress icm depressieve klachten?
Dat gedoe met je ex, ook door lang zwijgen, moet toch genoeg met je doen.

Bij heel veel mensen slaat dat heel erg op het lichaam. Mijn moeder heeft dat ook altijd.
Migraine, problemen met eten, vermoeidheid.
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:26:55 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216030299
Maar Mush… al die medicatie die je slikt. Doe je dat op recept en enigszins gedoseerd? Of mik je maar wat in je muil? Want dat laatste lijkt me niet oké.
pi_216030608
Zonder the know it all te willen uithangen maar dit zijn enorme stress en burnout vlaggen Mush. En 5 uur wakker, sorry misschien wat zweverig, maar dat zijn je darmen. En waar slaat stress op....

Ik doe geheel tegen mijn natuur ontspanningsoefeningen via de VGZ mindfullness App en het werkt. Vooral de ademhalingsoefeningen. Je hersenen staan in de vluchten, vechten of bevriezen stand bij veel stress. Met zo'n simpele oefening reset je dat zeg maar. Het is geen wondermiddel maar het haalt de scherpe rand eraf.
pi_216031381
Ik ben allang 'blij' dat mn rug en schouders niet meedoen Venco. Daar slaat de stress normaal het eerste op. Want ja, stress slaat gewoon keihard op je lichaam.

Ik heb altijd alles in huis @amaranta en ik slik het als het nodig is. De ha kent me ;) De diclo deed ik nu omdat ik eerst dacht aan keelontsteking maar dat is het beslist niet. De omeprazol heb ik als maagbeschermer bij de diclo. De oxaatjes alleen als het niet anders kan.
Gooi ik de diclo eruit, pcm doet ook wel iets.
Jaren geleden had ik precies hetzelfde en toen moest ik dagelijks omeprazol nemen.
Daarstraks ook 2 gaviscon genomen en de ergste burn is nu wat minder.

Mijn darmen zullen idd ook wel geupfucked zijn exode want alles hangt samen.
Deed laatst een test en daar kwam overspannenheid uit :@ Geen idee wat ik daarmee moet, eigenlijk. Moet het toch echt zelf oplossen. De praktijkondersteuner heb ik er de laatste keer uitgeluld :')
Maar, dat mindfullness dat helpt wel? Ademhaling is bij mij ook stuk. Door de stress haal ik via mn borst adem en daar krijg ik het weer benauwd van. Neem ik een extra puffer maar teveel daarvan geeft ook weer benauwdheid, zei de arts op de seh laatst.

Alles hangt ook samen en als er dan wat goed fout gaat, krijg je het domino-effect.
Ik heb het zilveren kruis, ga straks es kijken of zij ook zo'n app hebben.
Mijn brein staat gewoon altijd gevechtsklaar. Best vermoeiend.

Enige voordeel is wel, ik heb geen heuppijn meer. Denk dat mijn lichaam vindt dat het wel even genoeg is, ofzo.

Ik zal doorgaan, het graan heeft de orkaan ook doorstaan.
If they say
pi_216031489
Ik heb geen VGZ, de App is voor iedereen gratis Mush. Was een aanrader van mijn fysio. Met haar doe ik oa ook Mindfullness. Ik voel de spanning nu in mijn lichaam, 4 jaar lang onderdrukt/genegeerd. Dan pak ik een moment om een relax oefening te doen. Die zijn er al van 3 minuten. Het lijkt zelfs mijn hyperventilatie te verminderen. Dus het doet echt wat.

Maar het werkt niet voor iedereen. Verloofde gaat bijvoorbeeld wandelen of even gamen. Die wordt vooral onrustig van een relax oefening.
  vrijdag 27 december 2024 @ 19:37:57 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216031522
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:22 schreef amaranta het volgende:
Vorig jaar 2e kerstdag was de meest ongemakkelijke kerst ooit.
Mijn zwager was boos en we hebben toen in stilte en ongemak gegeten.
Gisteren was hij de grote afwezige bij zijn moeder thuis en is hij verder ook met geen woord benoemd de hele avond. Tot ik aan zijn zoon vroeg waar hij was. En die dacht dat zijn vader in het vliegtuig naar Nigeria (????), maar wist het niet zeker.
Het was in ieder geval niet meer zo ongemakkelijk als vorig jaar.

Oh ja, en eerste kerstdag besloot mijn oven ermee te stoppen. Elke keer als ik het deurtje opendeed, klapten de stoppen er uit.

En nu gaan we behangen ik laat morgen weten of ons huwelijk het overleefd heeft
Oh, dat hebben wij ook soms!
Als we eerst de oven uitzetten voor we de deur open trekken hoeven we niet constant alle wekkers opnieuw te zetten! :D En hij doet het alleen bij 220, meestal zitten we goed. :+
  vrijdag 27 december 2024 @ 19:38:38 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216031549
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een hoop gedoe eigenlijk zo met die verplichte feestdagen... naja we kunnen weer ademhalen, denk ik...

Wij zijn vanmorgen heerlijk naar de ijsbaan geweest en daarna hebben ze patatjes gegeten. Kids helemaal blij.

SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog even lekker niksen en morgen de boel weer opruimen en poetsen. O+
O+ *O*
pi_216032213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:44 schreef exode het volgende:
Zonder the know it all te willen uithangen maar dit zijn enorme stress en burnout vlaggen Mush. En 5 uur wakker, sorry misschien wat zweverig, maar dat zijn je darmen. En waar slaat stress op....
* Vanyel klimt op stokpaard

Of oestrogeentekort *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216032291
Hyperventilatie, check :@
Ik heb de app net geïnstalleerd, nu even uivogelen hoe het werkt en dan ga ermee aan de slag.
Wandelen is ook O+ maar met dit weer hoeft het voor mij dan weer niet.
Dank je voor je tip exode :)
Nu wordt de stress echt too much omdat het zowel zakelijk als privé is. Dat breekt echt op, blijkbaar.
If they say
  vrijdag 27 december 2024 @ 20:39:43 #266
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216032955
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Of oestrogeentekort *)
Mmm, ik slaap de laatste tijd ook weer heel slecht en heb er zeker de leeftijd voor. Maar voor de rest ben ik fluitend door de overgang aan het rollen, dus heb ik geen enkele reden gezien om naar de ha te gaan. Alleen dat slechte slapen breekt me op. Aan de andere kant breekt het me met name op nu in deze drukke periode, waarin elke regelmaat ver te zoeken is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 27 december 2024 @ 20:40:46 #267
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216032977
Heb vandaag en gisteren dan juist wel weer gewandeld, maar ik ontspan alleen maar van alleen wandelen. Wandelen met/in een groep vind ik dus totaal niet ontspannend, helaas.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216033442
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:40 schreef livelink het volgende:
Heb vandaag en gisteren dan juist wel weer gewandeld, maar ik ontspan alleen maar van alleen wandelen. Wandelen met/in een groep vind ik dus totaal niet ontspannend, helaas.
Hebben wij ook, vandaag hebben we allebei apart van elkaar een half uur gewandeld.
Ik loop altijd alleen en soms met verloofde en houden we allebei onze mond. Heerlijk.
pi_216033517
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Of oestrogeentekort *)
Ook specifiek om 5 uur?
https://brellavio.nl/blogs/gezondheid/orgaanklok
pi_216036256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:39 schreef livelink het volgende:

[..]
Mmm, ik slaap de laatste tijd ook weer heel slecht en heb er zeker de leeftijd voor. Maar voor de rest ben ik fluitend door de overgang aan het rollen, dus heb ik geen enkele reden gezien om naar de ha te gaan. Alleen dat slechte slapen breekt me op. Aan de andere kant breekt het me met name op nu in deze drukke periode, waarin elke regelmaat ver te zoeken is.
Ik ben groot voorstander van het leven zo makkelijk maken als binnen de omstandigheden mogelijk is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216036308
quote:
Bij sommige mensen wel :Y
pi_216037731
Yoga nidra via youtube vind ik verrassend kalmerend... dikke stresskip met (wederom) overspannen verschijnselen en angststoornis en ik probeer dit wel n paar x per week te doen.

Slapen is hier ook drama, vooral t in slaap vallen momenteel...
S. 2014
J. 2016
pi_216037859
quote:
Wat grappig dit... ik sta bijna elke ochtend licht misselijk op maar dat komt dan dus door de dikke darm/maag... ( ik dacht altijd doordat mn maag dan leeg is)
S. 2014
J. 2016
pi_216041846
quote:
Thanx!
En het was vanmorgen weer 5 uur :{
Nou moet ik zeggen dat ik te weinig drink, as usual. Misschien dat het daaraan ligt? Wel bloedirritant want ik ben gewoon écht moe door dit tijdstip. Probeer altijd wel weer te gaan slapen maar dat lukt niet altijd.

Heb de app bekeken en een lijst gemaakt. Zijn best veel dingen die interessant zijn. Ga er een dagtaak aan krijgen :D
If they say
pi_216041896
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 23:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Yoga nidra via youtube vind ik verrassend kalmerend... dikke stresskip met (wederom) overspannen verschijnselen en angststoornis en ik probeer dit wel n paar x per week te doen.

Slapen is hier ook drama, vooral t in slaap vallen momenteel...
Inslapen gaat wél goed, ben zowat knock out. Met dank aan Oxaatje, dat wel :+ Maar elke morgen wakker worden om 5 uur, mn ogen dichthouden met de gedachte: niet op de wekker kijken x tig en dan toch stiekem loeren in de hoop dat het wel een fatsoenlijk tijdstip is echt meh.

Yoga, daar is mijn lichaam niet geschikt voor :@
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop