abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215896048
Ik heb veel tips gezien dat je met runderwangen lekker stoofvlees kan maken. Nou heb ik dat besteld en geprobeerd te maken

De helft was lillend vet en zenen en er zat weinig vlees bij. En ik vind ook na 4 u stoven eigenlijk de smaak en structuur niet zo heel lekker. Het is wel zacht hoor, maar het is toch niet zoals stoofvlees. Beetje 'sponzig' zeg maar :r

Wat wel heel lekker is is de soep die ervan af komt vol smaak.

Heeft iemand tips om dit wat lekkerder te bereiden? Of is het gewoon niet zo aan mij besteed, runderwangen.
pi_215896059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik heb veel tips gezien dat je met runderwangen lekker stoofvlees kan maken. Nou heb ik dat besteld en geprobeerd te maken

De helft was lillend vet en zenen en er zat weinig vlees bij. En ik vind ook na 4 u stoven eigenlijk de smaak en structuur niet zo heel lekker. Het is wel zacht hoor, maar het is toch niet zoals stoofvlees. Beetje 'sponzig' zeg maar :r

Heeft iemand tips om dit wat lekkerder te bereiden? Of is het gewoon niet zo aan mij besteed, runderwangen.
Langer stoven.
pi_215896088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:53 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Langer stoven.
Nog langer dan 4 u?
pi_215896257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nog langer dan 4 u?
Ja.
pi_215896314
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:19 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Ja.
Jeetje. Ik vind 4 u vrij lang al.

Volgende keer toch in de nsnelkookpan.

Moet al dat vet en zo ervan af worden gesneden?
  dinsdag 17 december 2024 @ 12:05:51 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_215896578
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Jeetje. Ik vind 4 u vrij lang al.

Volgende keer toch in de nsnelkookpan.

Moet al dat vet en zo ervan af worden gesneden?
Vet laten zitten, als je het lang genoeg stooft verdwijnt het meeste wel. Vergeet niet dat je wijn echt nodig hebt om het mals te krijgen, en bij voorkeur ook een scheut azijn.

Overigens vind ik 4 uur stoven niets, zelfs sucade-lapjes krijgen bij mij minstens 6 uur, gewoon in een pan op de kleinste pit van mijn gasfornuis zodat het af en toe even borrelt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 17 december 2024 @ 14:52:04 #8
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215898024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Sponzig? Bedoel je dat er glibber in zit of dat het nog beet heeft? Glibber is zenen die gaar zijn geworden en nu gelatine zijn, dat is zin van de zaak. Net als bij sukadelappen.
pi_215898628
Ik stoof het wel nog langer dan
  dinsdag 17 december 2024 @ 16:11:44 #10
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215898893
deep fry it
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215899234
Ik heb dit recept voor varkenswangen laatst voor runderwangen gebruikt. Dat was een succes. Wel runderwangen véél langer laten stoven dan varkenswangen ('s ochtends in de oven zetten, 's avonds smikkelen.)

• zes varkenswangen van een ons
• zwarte peper en zeezout
• olijfolie
• een glas kalfsfond
• een glas rode port
• 20 jeneverbessen
• drie rode uien, in stukken
• vijf knoflooktenen, in plakjes
• een eetlepel appelstroop
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215911024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 16:54 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik heb dit recept voor varkenswangen laatst voor runderwangen gebruikt. Dat was een succes. Wel runderwangen véél langer laten stoven dan varkenswangen ('s ochtends in de oven zetten, 's avonds smikkelen.)

• zes varkenswangen van een ons
• zwarte peper en zeezout
• olijfolie
• een glas kalfsfond
• een glas rode port
• 20 jeneverbessen
• drie rode uien, in stukken
• vijf knoflooktenen, in plakjes
• een eetlepel appelstroop
Betaalmuur. Maar moet dit in de OVEN ?! Ik dacht ik maak dit zoals stoofvlees joh.
pi_215911029
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 december 2024 16:11 schreef FlippingCoin het volgende:
deep fry it
Zelfs de katten vonden het niet zo lekker, maar wat hapjes gegeten. Inmiddels is het ook alweer een beetje oud dus toch wat weg moeten gooien. En ik gooi echt niet graag eten weg al helemaal geen vlees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')