Artikel uit Het Laatste Nieuws belgië 09/01/2025
“Ik heb het gevoel dat ik nergens in een groep pas”: Keanu geeft zichzelf een beetje bloot in ‘Big Brother’
tvKeanu en Lennie lijken het goed met elkaar te kunnen vinden in het ‘Big Brother’-huis. In een openhartig gesprek tussen de twee geeft Keanu toe dat hij vaak het gevoel heeft dat hij nergens bij hoort. Trans vrouw Lennie biedt een luisterend oor en steunt haar vriend. “Het is zo mooi om een paradijsvogel te zijn.”
“Toen ik hier net kwam, had ik echt het gevoel dat ik niet in de groep paste”, vertelt ‘Big Brother’-kandidaat eerlijk aan Lennie. “Ik moest daar echt om wenen. Ik voel me altijd een soort alien in een groep”, gaat hij verder. “Wat ik heel vaak merk is dat wanneer ik bij een groep mannen ben, val ik op omdat ik een beetje anders ben. Als ik bij een groep vrouwen ben, ben ik natuurlijk ook anders”, legt hij uit. “En zelfs in een groep biseksuelen, dan voel ik me ook nog steeds anders.”
Keanu geeft ook toe dat dat lang een onzekerheid van hem was. “Maar nu wil ik niet hetzelfde zijn als de rest”, klinkt het. “Het is een beetje zo dat die onzekerheid eigenlijk nu mijn superkracht geworden is.” Lennie, die in 2023 als eerste trans vrouw de finale van de Miss België-verkiezing haalde, steunt hem. “Het is goed om te zien dat je daar bent. Het is zo mooi om een paradijsvogel te zijn.”
IV 09-01-25, 19:42 Bron: PlayMedia