Lager dan DB? is dat nier raar?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 10:50 schreef freaky40 het volgende:
De lineaire kijkcijfers start Big Brother 484.000 kijkers en 15,9 marktaandeel. Mooie start dus.
Volgens mij is dit het verkeerde tijdstip van uitzenden.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 10:53 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Gezien de hype vooraf had de start minstens 600.000 of meer moeten zijn
Ook dat, het valt wel op prime time van andere programma's , je moet maar willen omschakelen.. persoonlijk denk ik dat BB steeds meer belooft maar dat er wezenlijk geen moer veranderd en mensen BB-moe wordenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het verkeerde tijdstip van uitzenden.
Dat zou maar eens zo kunnen zijn. Het enige verschil met DB en al die andere reality is dat er hier streams zijn.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:14 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ook dat, het valt wel op prime time van andere programma's , je moet maar willen omschakelen.. persoonlijk denk ik dat BB steeds meer belooft maar dat er wezenlijk geen moer veranderd en mensen BB-moe worden
Was vorig jaar ook en toch scoort het met zoveel concurrentie ook met Winter vol Liefde er recht tegenover gewoon uitstekend voor RTL 5 ook marktaandeel technisch gezien wat net iets belangrijker is dan het absolute kijkcijfer.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het verkeerde tijdstip van uitzenden.
Was het vorig jaar niet om 19.30 uur?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:45 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Was vorig jaar ook en toch scoort het met zoveel concurrentie ook met Winter vol Liefde er recht tegenover gewoon uitstekend voor RTL 5.
Nee hoor, 20.30 uur maar de uitzending duurde toen tot 21.30 uur.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Was het vorig jaar niet om 19.30 uur?
Ik ben al gewend aan het snelle knip&plak, een hele dag in 40min is een prima tempoquote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat zou maar eens zo kunnen zijn. Het enige verschil met DB en al die andere reality is dat er hier streams zijn.
Maar het grootste deel van de tv kijker streamt volgens mij niet
70 minuten is de uitzending tegenwoordigquote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:50 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ik ben al gewend aan het snelle knip&plak, een hele dag in 40min is een prima tempo
Dat is de beste optie idd, ik zet meestal de oCam erop maar met ziggo kan je altijd naar opnieuw kijken. de noodzaak van opnemen wordt steeds minder ( verhuis dit maar naar de SC..quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
70 minuten is de uitzending tegenwoordig
IK neem hem op en spoel de reclame door
Onsympathieke karakters als ... is natuurlijk een persoonlijke mening, en m.i. niet op zijn plaats bij het berichten over objectieve zaken als kijkcijfers. Verder.. doe je ding hoor.. als jij vindt dat dit moet ....quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:00 schreef freaky40 het volgende:
De kijkcijfers van vorige week woensdag:
Kijkdichtheid: 2,4 Marktaandeel; 6,3 Kijkcijfer: 391.000
Kijkcijfer Top 25 notering nr. 24.
Lineaire kijkcijfers gisterenavond: 252.000 kijkers, valt dus wel weer wat terug. Misschien door onsympathieke karakters als Jane en Elsa met name en andere deelnemers die niet herkenbaar zijn. Het is allemaal minder 'feel good' dan vorige seizoenen qua casting en ook mede door het thema dit jaar.
Ik ben vandaag eens aan het zoeken geweest voor Vlaanderen, maar ik kom alleen maar een dagelijkse top20 tegen, en daar staat BB nooit in. Zijn er nog meer cijfers ergens te vinden?quote:Op maandag 20 januari 2025 14:13 schreef spapaars het volgende:
België 16 jan
130.865
Tijd van uitzending 22:35.
Kwartiertje.. het is om te huilen eigenlijkquote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:17 schreef freaky40 het volgende:
Door een klein oponthoud hier de uitgesteld kijken cijfers van vorige week:
Vorige week maandag:
Kijkdichtheid: 2,4 Markaandeel: 6,2 Kijkcijfer: 399.000
Vorige week dinsdag:
Kijkdichtheid: 2,0 Marktaandeel: 5,1 Kijkcijfer: 329.000
Vorige week woensdag:
Kijkdichtheid: 2,2 Marktaandeel: 5,6 Kijkcijfer: 357.000
Vorige week donderdag:
Kijkdichtheid: 1,9 Marktaandeel: 4,8 Kijkcijfer: 308.000
Vorige week vrijdag:
Kijkdichtheid: 2,0 Marktaandeel: 5,9 Kijkcijfer: 335.000
Vorige week vrijdag BB live exit:
Kijkdichtheid: 2,5 Marktaandeel: 8,2 Kijkcijfer: 411.000
Lineaire kijkcijfers gisterenavond:
347.000 kijkers en 12,4 marktaandeel.
Weet alleen niet of deze cijfers van de live zijn of van de uitzending er voor want ik zag nu in de cijfers dat deze 2 apart worden berekend. Ik zal hier rekening mee houden volgende week.
We kunnen dus concluderen dat het kwartiertje live best goed scoort en een puik marktaandeel scoort in deze.
Bedankt daarvoor. De oorzaak van die dalende cijfers op vrijdag moet je misschien zoeken bij andere succesvolle programma's waar mensen naar kijken op dat moment.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:33 schreef Gert het volgende:
Ik heb er deze keer o.v.v. einzeinz ook de Belgische/Vlaamse cijfers bij gezet, hoewel die nog een stuk verder "achterlopen" dan de Nederlanse: inmiddels 3 weken. Ook is het merkwaardig hoe laag de vrijdag-uitzending af en toe scoort bij de zuiderburen.De vrijdag duikt soms omlaag met ruim 50% minder kijkers dan uitzendingen van eerder die week. Is daar een oorzaak voor aan te geven? Wordt de live uitzending liever op internet gekeken o.i.d?
Nee dat weet ik niet. Er kijken, Nederland en België bij elkaar opgeteld, zo'n 600 duizend mensen naar de TV-uitzendingen. Tel daar Videoland nog bij op en wat ze in België evt nog aan uitzendingen via internet aanbieden. Dus als daar een klein deel van stemt, bijvoorbeeld 10%, dan zit je al op +60.000 stemmers.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:06 schreef KangaP het volgende:
Enig idee op hoeveel totaal stemmen de vrijdag exits gebaseerd zijn ?
lijkt me idd wel dat de finale hogere kijkcijfers heeftquote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:43 schreef freaky40 het volgende:
De lineaire kijkcijfers van gisterenavond 293.000 kijkers, beetje aan de lage kant maar de altijd lastige vrijdag is weer terug. Volgende week met de finale verwacht ik het wel wat hoger.
Misschien volgend jaar BB2026 toch maar De BrotherGenoten noemen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:56 schreef freaky40 het volgende:
De kijkcijfers van vorige week dinsdag:
Kijkdichtheid: 2,3 Marktaandeel: 7,6 Kijkcijfer: 381.000
De lineaire kijkcijfers van gisterenavond 293.000, de laatste week begint dus wat voorzichtig.
Ja zeker blijft altijd nog een weekje open mits er geen gedoe is.quote:Op donderdag 3 april 2025 22:56 schreef freaky40 het volgende:
Ik ga nog even een weekje door met de uitgesteld kijken cijfers van deze week. Hopelijk blijft het Big Brother topic nog een weekje open @:Dotteke ? Vorig jaar ook meen ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |