Ja. Het komt in de plaats van je dekbed plus overtrek.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:50 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp het hele concept niet. Ga je dan elke week dat hele ding wassen?
Ja, dat snap ik wel. Maar wie wil dat nou? En waarom? Dan moet dat ding dus ook in de droger, als je er ‘s avonds weer onder wilt slapen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja. Het komt in de plaats van je dekbed plus overtrek.
In de reclame wordt er op gewezen dat je met zo’n ding geen overtrekken meer hoeft te gebruiken. Want dat is de ellende: die dingen er om doen. En hij moet ‘s avonds inderdaad weer droog zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar wie wil dat nou? En waarom? Dan moet dat ding dus ook in de droger, als je er ‘s avonds weer onder wilt slapen.
Ja, dat weet ik.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In de reclame wordt er op gewezen dat je met zo’n ding geen overtrekken meer hoeft te gebruiken. Want dat is de ellende: die dingen er om doen. En hij moet ‘s avonds inderdaad weer droog zijn.
Dekbed mag van mij wel synthetisch zijn, maar de hoes moet wel 100% katoen zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Dus als het niet droog is kan je niet slapen
Let er ook op dat soort dekbedden allemaal 100% synthetisch is
Dat zijn deze ook niet 100% microvezel.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dekbed mag van mij wel synthetisch zijn, maar de hoes moet wel 100% katoen zijn.
Ja dat is het nadeel. Vooral omdat ie niet past in de helft van de machines. Dan heb je er niets aan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik.
Maar de ellende van elke keer dat hele ding wassen dan?
En de bovenkant zal wel glad zijn (glimt mooi) waardoor het ding van je afglijdt. Ook als je je omdraait.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Oh en natuurlijk geen keuze tussen verschillende diktes, dus het hele jaar zweterig
Ik raak steeds meer overtuigd om dit dekbed aan te schaffenquote:Op vrijdag 13 december 2024 13:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En de bovenkant zal wel glad zijn (glimt mooi) waardoor het ding van je afglijdt. Ook als je je omdraait.
Maar heeft de Zelestra Premium ook je aids genezen?quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik heb altijd goed geslapen onder mijn Zelestra Royal dekbed, maar toen ik de Premium versie probeerde, voelde het alsof ik een compleet nieuwe slaapervaring ontdekte. Laat me je vertellen: als je denkt dat de Royal geweldig is, zal de Premium je compleet verbazen.
Iemand postte nog iets over de hitte in de zomer. Dat ervaar ik totaal niet! De vulling voelt heerlijk luchtig en luxueus aan, terwijl het dekbed precies de juiste hoeveelheid warmte biedt – warm in de winter, koel in de zomer. Het lijkt wel alsof het zich perfect aanpast aan mijn lichaamstemperatuur. In vergelijking voelt de Royal, hoe goed die ook is, toch wat zwaarder en minder ademend.
De premium afwerking is een klasse apart. De tijk (buitenkant) voelt zijdezacht aan en ziet er verfijnder uit dan bij de Royal. Bovendien merk je dat er extra aandacht is besteed aan details zoals de stiknaden, die ervoor zorgen dat de vulling altijd gelijkmatig verdeeld blijft. Het verschil in materialen is subtiel maar voelbaar – de Premium geeft echt dat ‘hotel-suite’-gevoel.
Wat me vooral blij maakt, is de duurzaamheid van het product. Hoewel ik dacht dat de Royal lang mee zou gaan, voelt de Premium nog robuuster en beter bestand tegen de tand des tijds. Zelfs na meerdere wasbeurten blijft het dekbed als nieuw, zonder dat de vulling klontert of de zachtheid verloren gaat.
De Zelestra Premium is misschien iets duurder, maar het verschil in slaapkwaliteit rechtvaardigt elke cent. Ik word uitgeruster wakker en voel me de hele dag energieker. Het is duidelijk dat de Premium versie is ontworpen voor mensen die het allerbeste willen – en dat is precies wat je krijgt.
Een dikke 10/10 voor de Zelestra Premium!
Jaaaaaajaquote:Op vrijdag 13 december 2024 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik heb altijd goed geslapen onder mijn Zelestra Royal dekbed, maar toen ik de Premium versie probeerde, voelde het alsof ik een compleet nieuwe slaapervaring ontdekte. Laat me je vertellen: als je denkt dat de Royal geweldig is, zal de Premium je compleet verbazen.
Iemand postte nog iets over de hitte in de zomer. Dat ervaar ik totaal niet! De vulling voelt heerlijk luchtig en luxueus aan, terwijl het dekbed precies de juiste hoeveelheid warmte biedt – warm in de winter, koel in de zomer. Het lijkt wel alsof het zich perfect aanpast aan mijn lichaamstemperatuur. In vergelijking voelt de Royal, hoe goed die ook is, toch wat zwaarder en minder ademend.
De premium afwerking is een klasse apart. De tijk (buitenkant) voelt zijdezacht aan en ziet er verfijnder uit dan bij de Royal. Bovendien merk je dat er extra aandacht is besteed aan details zoals de stiknaden, die ervoor zorgen dat de vulling altijd gelijkmatig verdeeld blijft. Het verschil in materialen is subtiel maar voelbaar – de Premium geeft echt dat ‘hotel-suite’-gevoel.
Wat me vooral blij maakt, is de duurzaamheid van het product. Hoewel ik dacht dat de Royal lang mee zou gaan, voelt de Premium nog robuuster en beter bestand tegen de tand des tijds. Zelfs na meerdere wasbeurten blijft het dekbed als nieuw, zonder dat de vulling klontert of de zachtheid verloren gaat.
De Zelestra Premium is misschien iets duurder, maar het verschil in slaapkwaliteit rechtvaardigt elke cent. Ik word uitgeruster wakker en voel me de hele dag energieker. Het is duidelijk dat de Premium versie is ontworpen voor mensen die het allerbeste willen – en dat is precies wat je krijgt.
Een dikke 10/10 voor de Zelestra Premium!
Leg er een gewoon laken onderquote:Op vrijdag 13 december 2024 13:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik.
Maar de ellende van elke keer dat hele ding wassen dan?
Vind ik ook niet echt een verbetering t.o.v. dekbed en -hoes.quote:
Ze schijnen snel te drogen, zegt de site.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar wie wil dat nou? En waarom? Dan moet dat ding dus ook in de droger, als je er ‘s avonds weer onder wilt slapen.
Zo’n 200x200 dekbed hanteren bij wassen en drogen is dan ook niet echt gemakkelijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:47 schreef 05ke het volgende:
[..]
Ze schijnen snel te drogen, zegt de site.
(en ja, je moet wel goed nagaan welke maat je neemt en of die in je wasmachine past, daar staat wel een tabel voor op de site. Moet nog even nagaan of de 200x200 dan in mijn 8kg lader kan).
Ik heb op dit moment 3 dekbedden en 3 fleecedekens op mijn bed liggen, waarvan de bovenste 2 dekbedden nu ook geen hoes eromheen hebben.
Reden dat ik 3 dekbedden heb liggen, is ws omdat ze gewoon zo oud zijn, dat ze niet meer geweldig isoleren.
Wordt wel tijd voor eens een nieuw dekbed.
Maar mocht die Zelestra niet bevallen om onder te liggen of toch niet in de wasmachine passen, kan ik m altijd als extra dekbed gebruiken zoals ik nu ook heb, en eronder gewoon onder mijn huidige -verouderde- dekbed slapen ;p
Voor mensen die last hebben van hun lijf of handen, waarbij het bed verschonen een hele verzoeking is, is zo'n hoesloos dekbed wel ideaal ergens
quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Sinds wij het Zelestra dekbed hebben aangeschaft is ons liefdesleven met sprongen vooruit gegaan. Geen gehannes met overtrekken meer; we houden energie over. Voor ons niets anders meer! Dank, ook namens mijn man!
Als ik die uit de aanbieding neem (1+1 gratis) dan 62,10 euroquote:
Dat is goedkoop.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:33 schreef 05ke het volgende:
[..]
Als ik die uit de aanbieding neem (1+1 gratis) dan 62,10 euroAnders duurder, geloof gemiddeld 69 euro per stuk.
Na jaren strijd met mijn man heb ik ons 240 x 220 dekbed omgewisseld voor 2 x 155 x 220 dekbedden, dit ivm het verschonen. Had het jaren eerder moeten doen. Verschonen is zo veel eenvoudiger.(helemaal als je een overtrek met ritsen neemt) Zo'n Zelesta dekbed lijkt mij helemaal niets, ik zou het afwisselen van mako-satijn, katoen en flanellen dekbedovertrekken te erg missen in de seizoenen. Vind dat gewoon lekker, je dekbed om de haverklap wassen lijkt mij ook veel bewerkelijker. Voor een logeerbed kan ik zo'n Zelesta dekbed nog wel indenken. Maar voor dagelijks gebruik niet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
In de reclame wordt er op gewezen dat je met zo’n ding geen overtrekken meer hoeft te gebruiken. Want dat is de ellende: die dingen er om doen. En hij moet ‘s avonds inderdaad weer droog zijn.
Na jaren strijd met mijn man heb ik ons 240 x 220 dekbed omgewisseld voor 2 x 155 x 220 dekbedden, dit ivm het verschonen. Had het jaren eerder moeten doen. Verschonen is zo veel eenvoudiger.(helemaal als je een overtrek met ritsen neemt) Zo'n Zelesta dekbed lijkt mij helemaal niets, ik zou het afwisselen van mako-satijn, katoen en flanellen dekbedovertrekken te erg missen in de seizoenen. Vind dat gewoon lekker, je dekbed om de haverklap wassen lijkt mij ook veel bewerkelijker. Voor een logeerbed kan ik zo'n Zelesta dekbed nog wel indenken. Maar voor dagelijks gebruik niet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bij de faq op Zelesta.nl vind je veel antwoorden. Het verschil zit in de warmteklassen, vulling en tijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:29 schreef 05ke het volgende:
Zit eraan te denken een Zelesta dekbed aan te schaffen (dekbed zonder dekbedhoes nodig te hebben).
Bij de recensies zag ik wel staan dat sommige mensen vonden dat hij niet lekker helemaal om je heen getrokken kon worden, en dat de tijk nogal slaapzakachtig aanvoelt.
Dat leek me beiden niks.
Een vriend van me bleek een Zelesta dekbed te hebben, dus even getest: hiervan was de tijk mooi zacht, slaapzakachtig viel reuze mee. Ook was ie soepel en kon ik het dekbed heus wel om me heen trekken. Temperatuur leek goed.
Ik was overtuigd.
Maar nu kijk ik op hun site en zie ik staan dat ze Royal bed en Premium bed hebben. Die vriend van me kennende, heeft hij ws een premium dekbed gekocht (kan het nu helaas niet vragen en hij weet het ws ook niet meer).
Weet iemand of er veel verschil zit tussen de royal en de premium uitvoeringen van de dekbedden van Zelesta?
Iemand die ervaring heeft met de Royal bed dekbedden, voelen deze ook soepel genoeg aan en niet erg slaapzakachtig? Straks koop ik een kat in de zak omdat ik miss de premium heb getest bij die vriend van me terwijl de royal bedden wel slaapzakachtig zijn....
Waar ik ook nog kan kijken is Happybed, maar nog niet zo in verdiept....ervaringen?
Ik heb twee redenen gelezen waarom users deze dekens gebruiken en luiheid was er geen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 20:45 schreef quirina het volgende:
Wat een luiaards hier.
Wat is er nou erg aan om een dekbedhoes te verwisselen voor een schone?
En dekbedden zelf wassen kan best, maar je moet wel een grote wasmachine hebben. Anders wordt je dekbed echt niet schoon.
Je wasmachine thuis krijgt het sop ook niet goed genoeg uit het dekbed.omdat het te weinig ruimte heeft in je wasmachine thuis.Lig je in feite alsnog onder vuil beddengoed.
Ik was alle dekbedden om het half jaar bij zo’n gigagrote revolution wasmachine hier bij het tankstation.En elke week normaal schone dekbedhoezen eromheen. Zo erg is het niet,
Zie het maar als extra lichaamsbeweging.
Ga je lekker?quote:Op zaterdag 28 december 2024 20:45 schreef quirina het volgende:
Wat een luiaards hier.
Wat is er nou erg aan om een dekbedhoes te verwisselen voor een schone?
En dekbedden zelf wassen kan best, maar je moet wel een grote wasmachine hebben. Anders wordt je dekbed echt niet schoon.
Je wasmachine thuis krijgt het sop ook niet goed genoeg uit het dekbed.omdat het te weinig ruimte heeft in je wasmachine thuis.Lig je in feite alsnog onder vuil beddengoed.
Ik was alle dekbedden om het half jaar bij zo’n gigagrote revolution wasmachine hier bij het tankstation.En elke week normaal schone dekbedhoezen eromheen. Zo erg is het niet,
Zie het maar als extra lichaamsbeweging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |