quote:Hagens Berman Jayco, de kweekvijver met Axel Merckx als roerganger, gaat in zee met WorldTour-ploeg Jayco-AlUla. Merckx' jongerenteam leverde de voorbije jaren heel wat steengoeie neoprofs af aan diverse teams, maar werkt voortaan dus uitsluitend samen met de Australische ploeg.
Joao Almeida, Tao Geoghegan Hart, Eddie Dunbar, Neilson Powless: het zijn slechts enkele namen op de lange lijst met huidige toppers die het shirt gedragen hebben van wat nu Hagens Berman Jayco heet.
De opleidingsploeg van Axel Merckx zag in 2009 het levenslicht en heeft een reputatie opgebouwd om u te zeggen. Maar in een landschap waarin zowat elk topteam een eigen kweekvijver of exclusieve samenwerking heeft, gooit ook Merckx' team het voortaan over een andere boeg.
Hagens Berman Jayco wordt de opleidingsploeg van Jayco - AlUla. Daardoor beschikt het over dezelfde structuur en sponsors en kunnen renners gewisseld worden tussen beide teams.
"Met deze samenwerking kunnen we een sterkere basis leggen voor succes en kunnen we de toekomst van onze sport blijven kneden", reageert Merckx.
Ook algemeen manager Brent Copeland is in zijn nopjes. "We zijn trots op dit akkoord. Axel heeft een geweldige job gedaan de voorbije jaren. Dat zie je aan het aantal renners dat nu een ster is in het peloton."
quote:Het WK in Rwanda moet normaal gezien wél spek naar de bek van Van Gils zijn. "Het is wel ver weg", vindt Van Gils. "En ik heb van de dokter gehoord dat je je moet vaccineren. Ik zal er nog eens met Serge (Pauwels, de bondscoach) over moeten praten."
Met Gilbert de AGR en Flip de Waalse Pijl?quote:Op zondag 15 december 2024 09:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
in Dagblad de Limburger vandaag een paginagroot artikel over Lefevre.
'Tien bepalende momenten uit het leven van 'de godfather van de koers''
Realiseer me nu pas dat Lefevre in zijn carriere veel klassiekers heeft gewonnen, maar zover ik kan nagaan nooit de Amstel of Waalse Pijl.
In dat wonderjaar (en 1998) kon alles. Wel jammer dat het niet echt doorzette en dat ie nooit echt iets won, behalve het Nederlands kampioenschap.quote:Op zondag 15 december 2024 10:35 schreef Koffieplanter het volgende:
En er was ooit deze absurde tweestrijd in Huy.
[ afbeelding ]
En met wie Lombardije dan?quote:Op zondag 15 december 2024 10:01 schreef Szura het volgende:
[..]
Met Gilbert de AGR en Flip de Waalse Pijl?
oeps inderdaadquote:Op zondag 15 december 2024 10:01 schreef Szura het volgende:
[..]
Met Gilbert de AGR en Flip de Waalse Pijl?
Idee voor de ASO. Stuur 2 tweets de lucht in! Eentje met de Franse tekst, eentje met de Engelse tekst.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Parijs tegen Nice met een individuele ploegentijdrit.
[ x ]
Deze rit ziet er wel leuk uit.
In de schaduw van De Val.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:08 schreef Momo het volgende:
Oud-wielrenner Rik Van Looy (90) overleden
Mooie leeftijd uiteraard, maar het is dan snel gegaan. Hij was eerder dit jaar nog bijzonder kwiek en fit.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:08 schreef Momo het volgende:
Oud-wielrenner Rik Van Looy (90) overleden
Wát een inzicht.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
https://sporza.be/nl/2024(...)atuur~1734615990942/
Hier ga jij vast goed op @:Rellende_Rotscholier
Een groot sportevenement helpt om je land in beeld te brengen, nee maar. Martijn de Vries ook weer met een paar open deuren. Ik word hier zo moe van, jongens.quote:In Rwanda ziet hij een bredere strategie. "Het land wil zich profileren als het Singapore van Afrika, een veilige haven waar je als bedrijf naartoe kunt komen. En dan helpt zo'n WK wielrennen om de mooie kant van het land te tonen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |