abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215830340
(weet niet zeker of dit topic het beste hier op zijn plaats is of bijv. in LIF)

Recent een Samsung Galaxy watch 7 aangeschaft met Black friday.

De Galaxy watch zou bekend staan om 'uitstekende' gezondheidsmetingen.
Maar tot nu toe valt dat bij mij enorm tegen en ik vraag me af of dit normaal is?

-Hij geeft geregeld aan dat ik snachts een lichaamstemperatuur heb gehad van 29 graden of 30 graden.
Mijn lichaamstemperatuur schommelt volgens het ding tot nu iedere nacht zo'n 5 a 6 graden (soms tussen 29 en 36, dan weer tussen 31 en 36,7 graden).
Van nature heb ik overdag een vrij hoge lichaamstemperatuur weet ik uit het verleden. Zit meestal rond 37,3 als ik met thermometer meet. Dus 36C is voor mij al wat lager dan gebruikelijk.

-Mijn bloedzuurstofsaturatie is vaak rond de 90 als ik deze meet. Snachts zou deze een halve minuut tot een paar minuten onder de 90% komen.
Volgens mij ben je met een bloedsaturatie onder de 95% al benauwd/ niet ok. Dus ik zou het denk ik toch wel moeten merken als mijn saturatie overdag 92% is?
En dat ie snachts onder de 90% daalt: naar mijn weten heb ik ook geen slaapapneu of zo (ik snurk ook niet of nauwelijks). Maarja goed, misschien dan toch wel?

-De bloeddrukmeting lijkt niet te werken. Heb hem gekalibreerd bij een vriend van me met een digitale bloeddrukmeter met manchet. Vond mijn bloeddruk daar al wat aan de lage kant (101/70, meestal is ie bij mij wel minstens 115/70) dus weet niet of zijn apparaat wel zo klopte. Maargoed, het zou wel kunnen, hij meet er zelf altijd zijn bloeddruk mee en die van hem was idd ook een stuk hoger toen hij ermee mat.
Maar nu meet de smartwatch na kalibereren vrijwel altijd een bloeddruk bij mij van tussen de 100 en 105 en onderdruk tussen de 69-74.
Ok, kan..misschien maar vind het toch beetje vreemd (ook na inspanning zelfde resultaat btw), vnl omdat ALLE mensen waar ik met mijn smartwatch óók de bloeddruk van heb gemeten, ongeveer hetzelfde resultaat krijgen.
M'n vader (die te hoge bloeddruk heeft), m'n moeder (die randje hoge bloeddruk zit), twee oudere vrienden (waarvan eentje ook vaak wat hoger zit) en een jongere vriend: allemaal het resultaat tussen de 100 en 105 en onderdruk 68 of 70.
Mijn moeder heeft een uurtje na mijn smartwatchmeting bij haar, haar bloeddruk laten meten bij een vriendin met een bloeddrukmeter en toen was het 130/74 oid. Dus heel wat anders dan mijn watch aangaf.

Is het normaal dat de Galaxy watch zo enorm slecht meet? Met de waardes die hij aangeeft zou ik volgens mij allang dood zijn (29 graden en saturatie steeds rond of onder de 90%).
Ik snap ook wel dat een watch geen medisch apparaat is en ik voor echte metingen medische apparatuur zou moeten aanschaffen, maar dit is echt beneden verwachting.
Vriendin van me heeft een fitbit (achtig ding) die ook slaapcyclus meet en ook haar temperatuur bijhoudt, en dat lijkt redelijk accuraat te zijn. Iig geen slingerende temperatuur die per nacht meer dan 6 graden heen en weer gaat en daalt tot 29C, maar hooguit een graad verschil.

Kan me nog bedenken dat:
-Ok, misschien mag je er niet de bloeddruk van anderen op meten omdat hij is aangepast aan jou?
-Misschien duurt het een paar weken/ week van dagelijks dragen voordat de watch echt is ingesteld op jou en echt accurater wordt?
-De bloeddrukmeting kan ik opnieuw eens proberen te calibreren met een andere bloeddrukmeter.
-Ik kan proberen de watch nog strakker te gaan dragen, maar opzich sloot hij naar mijn idee wel goed genoeg aan en strakker knelt af en zit niet fijn. Bovendien heb ik hem bij de bloeddrukmetingen bij mijn vrienden/ ouders ook naar mijn idee strak genoeg gedaan.

-Ik heb een Samsung galaxy S23 telefoon, waar ie dus wat mee verbonden is. Heb daar alleen al sinds juni of zo geen update meer op uitgevoerd, omdat ik risico loop na de update met slecht werkend geluid te zitten (fout in de update die nog steeds niet is opgelost met de nieuwere updates).
Kan het komen dat mijn Samsung misschien niet meer optimaal werkt en daarom de watch ook slecht werkt/ meet?

Ik zit te twijfelen om hem om te ruilen voor een zelfde watch, indien mogelijk, dat het misschien echt de Watch is die niet werkt.
Of beter gewoon helemaal terugbrengen omdat Galaxy watch 7 dus helemaal niet accuraat meet zoals wordt geadverteerd? Beter dan toch voor de Fitbit gaan, is die beter?
Had juist express de Samsung galaxy watch gekocht omdat deze uitstekend gezondheidsmetingen zou verrichten en me deze werd aangeraden boven de Fitbit (die veel software kuren zou hebben en teveel zooi enz.).

[ Bericht 5% gewijzigd door 05ke op 10-12-2024 21:31:24 ]
  Spellchecker dinsdag 10 december 2024 @ 21:23:33 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215830402
Ben blij dat ik niet zo'n ding heb ....
Ik zou er horendol van worden .....

Waarom zou je dag en nacht je bloeddruk en temperatuur en alles willen monitoren?
  dinsdag 10 december 2024 @ 21:30:50 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215830515
Het is echt grotendeels een gimmick. Geen enkele smartwatch op de markt geeft hele accurate metingen aan. Zo ver is de technologie nog niet. Artsen en diëtisten waarschuwen al langer voor dit soort metingen van smartwatches.

Alleen de slaapmetingen zijn enigszins accuraat.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215831012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:23 schreef maily het volgende:

Waarom zou je dag en nacht je bloeddruk en temperatuur en alles willen monitoren?
Voor mijn hart wel, in rust 59.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215831194
DAt h
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
Het is echt grotendeels een gimmick. Geen enkele smartwatch op de markt geeft hele accurate metingen aan. Zo ver is de technologie nog niet. Artsen en diëtisten waarschuwen al langer voor dit soort metingen van smartwatches.

Alleen de slaapmetingen zijn enigszins accuraat.
Dat het niet compleet accuraat is en geen arts kan vervangen ok....en snap ook wel dat bloeddruk via een sensor op de pols echt wel minder accuraat is dan een manchet.... maar zulke afwijkingen (waarbij ik ws niet meer zou leven als ze echt waar zouden zijn) terwijl er wordt geadverteerd met 'uitstekende' gezondheidsmetingen e.d. en terwijl de Fitbit van een vriendin van mij wél redelijk accuraat lijkt te zijn met iig lichaamstemperatuur en slaap, dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
pi_215832180
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:23 schreef maily het volgende:

Inderdaad zeg :') Waarom zou je uberhaupt gezond willen leven???
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')