Gezien de omvang van de explosie kan niet worden uitgesloten dat het om een drugslab gaat.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:47 schreef Vis1980 het volgende:
Nou, ik ga er vanuit dat het gaat om een afrekening in het criminele circuit. Die zou zomaar eens extremer zijn uitgepakt dan het idee was, maar dat is uiteraard allemaal speculaas.
Eigenlijk bij elke zaak waarbij je kosten niet oplopen ten opzichte van je omzet is geschikt om wit te wassen, nagelstyling, videotheken, etc.quote:
Kampers, bankiers?quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit ja. En je weet direct in welk milieu je kan zoeken. Zelfde met die garagebox in Rotterdam die eerder dit jaar ontplofte.
Dat was dan weer een drugslab.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit ja. En je weet direct in welk milieu je kan zoeken. Zelfde met die garagebox in Rotterdam die eerder dit jaar ontplofte.
Dat hebben ze toch juist uitgesloten? Dan moet je ook overal vaten zien liggen en andere apparatuur.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:07 schreef spapaars het volgende:
[..]
Gezien de omvang van de explosie kan niet worden uitgesloten dat het om een drugslab gaat.
Die gedachte heb ik nu ook bij in Den Haag, wellicht zijn de daders mogelijk kunnen minderjarig of jong zijn, die zelf bommen kan maken. Deze optie wordt steeds reëler omdat vele jongeren nog actief zijn in criminele circuit. Ze kopen meestal via illegale websites benodigdheden voor een zelfgemaakte bom of zoiets. Zoals in het verhaal gaat het steeds meer om bruidszaak annex zorgbedrijfje, dat is nu kern van dit verhaal. Volgens mij kan een zelfgemaakte bom meer krachtigere explosie veroorzaken dan een boordevolle cobra's en richt meer schade aan. Het klinkt wel meer dan op geluiden van een vuurwerk.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
We hebben hier in Eindhoven ook een aanslag op een huis gehad. Complete huis geexplodeerd, bewoners hadden het godzijdank overleefd, daders waren nog geen zestien jaar oud, maar achteraf bleek dat toch geen criminele afrekening, maar eerder een soort wraakactie.
https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~a431c2a0/
en https://studio040.nl/nieu(...)5-jaar-en-tbs-geeist
Ja, hadden ze uitgesloten.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch juist uitgesloten? Dan moet je ook overal vaten zien liggen en andere apparatuur.
@GGMM vindt dit een uitstekend idee!quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
"Verhuur", je stopt geld in de kassa en je zegt: Jurk is 50 keer verhuurt, typische witwas opzet.
Zoiets?quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, wat voor vuurwerk kan een gebouw laten instorten?
Waarschijnlijk een paar kilootjes C4.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:31 schreef Haags het volgende:
Dus alleen vuurwerk blijft nog over als optie.
Nee, dat is de kern van de FOK!rechercheurs.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:09 schreef Misrer1972 het volgende:
Zoals in het verhaal gaat het steeds meer om bruidszaak annex zorgbedrijfje, dat is nu kern van dit verhaal.
Of kunstmest+benzine, aka ANFO.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een paar kilootjes C4.
Maar daar kun je heel makkelijk bij zien waar het is begonnen en dan nog is het niet sterk genoeg om een flat in te laten storten.quote:
Nou ja, het lijkt me uitgesloten dat een cobraatje dit teweeg kan brengen. Schiet met een Leopard tank op een huis en je richt enorme schade aan. Maar niet zoveel schade dat 3 huizen compleet zijn weggevaagd. Ik ben echt heel benieuwd (bij een aanslag) wat er gebruikt is.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:14 schreef TweedeKlum het volgende:
Een tomahawk vanaf zee is ook een optie.
Da's voor de doorsnee tokkie net iets te ingewikkeld denk ik.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:14 schreef TweedeKlum het volgende:
Een tomahawk vanaf zee is ook een optie.
De eerste foto van de verdachte is reeds naar buiten gebrachtquote:Op dinsdag 10 december 2024 13:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt me uitgesloten dat een cobraatje dit teweeg kan brengen. Schiet met een Leopard tank op een huis en je richt enorme schade aan. Maar niet zoveel schade dat 3 huizen compleet zijn weggevaagd. Ik ben echt heel benieuwd (bij een aanslag) wat er gebruikt is.
hier gaat iets mis.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
De eerste foto van de verdachte is reeds naar buiten gebracht
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
De eerste foto van de verdachte is reeds naar buiten gebracht
[ afbeelding ]
Dat laatste betwijfel ik. Met zo'n drukgolf blaas je voorgevel van dat oude flatje wel weg, waarna de hele boel in elkaar tyft.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar daar kun je heel makkelijk bij zien waar het is begonnen en dan nog is het niet sterk genoeg om een flat in te laten storten.
Wellicht het trucje wat men bij plofkraken gebruikt, je zet een gasfles neer en stopt de slang in de brievenbus, vervolgens laat je zwaar vuurwerk ontploffen, wellicht ook de reden van de meerdere explosies.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt me uitgesloten dat een cobraatje dit teweeg kan brengen. Schiet met een Leopard tank op een huis en je richt enorme schade aan. Maar niet zoveel schade dat 3 huizen compleet zijn weggevaagd. Ik ben echt heel benieuwd (bij een aanslag) wat er gebruikt is.
Maar dat was toch ook het geval in Rotterdam? Enorme explosie, het is dan niet zo dat spullen ineens verdwijnen. Een drugslab is duidelijk te zien, omdat je daar nu eenmaal benodigdheden bij eh...nodig hebt. En of daar blijf je toch altijd bewijs van zien.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:21 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat laatste betwijfel ik. Met zo'n drukgolf blaas je voorgevel van dat oude flatje wel weg, waarna de hele boel in elkaar tyft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |