abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 december 2024 @ 19:52:15 #1
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_215811806
Hoi Allemaal.
Gevalletje 'door de bomen het bos niet meer zien'

Mijn vriendin en ik verwachte eind februari/eind maart ons 1e kindje.
Via familie hebben wij een Maxi cosi kunnen overnemen.
Meer specifiek het model Pebble plus .

Nu moeten wij hiervoor wel nog een 'base'/onderstel aanschaffen voor in de auto.
Op de maxi cosi staat een sticker dat deze gebruikt kan worden met het onderstel:
Maxi-cosi FamilyFix one i-size (R129-000001) of
de Maxi-Cosi 3way fix (R129-020025)

Nu zagen mijn vriendin en ik ook een onderstel voorbij komen dat je kunt draaien.
Ideaal bij in en uit de auto halen van de baby.
https://www.anwb.nl/webwi(...)stoel-base-maxi-cosi

Ik kan echter niet achterhalen of dit laatste onderstel ook past op de maxi cosi die wij hebben.
Persoonlijk zou ik zeggen dat die onderstellen redelijk 'universeel' zijn, maar hoop dat hier iemand daar antwoord op kan geven.

Wie weet of deze
Net efkes anges
  zondag 8 december 2024 @ 19:55:52 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215811824
In je link staat duidelijk voor welke modellen hij is.
Als je geen Pebble 360 hebt zal het niet veilig passen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215811829
Nee, gaat niet. Je hebt geen Pebble 360.
Verder heeft maxi-cosi de slechte isofix aansluiting van de bekende merken (vind ik), gaat veel te stroef.
pi_215812609
Dat draaien is heel fijn als je een kind en en uit de auto wil halen maar bij baby's halen de meeste mensen de gehele maxi cosi uit de auto en dan zie ik de meerwaarde van het draaien niet. Bewaar die optie maar voor de vervolgstoel.
  zondag 8 december 2024 @ 21:29:08 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215812797
Ik haalde altijd alleen mijn baby eruit en heb het draaien nooit gemist. Maar dat is een ouderwets standpunt geloof ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215812847
Pfoe, goeie... Wel handig als het kindje uit het ziekenhuis moet.?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215813116
Met de maxicosi heb ik het draaien niet gemist. Ik klikte de maxicosi met kind er in op de base en haalde de maxicosi inclusief kind er weer uit.
Af en toe haalde ik kind er wel uit, bijvoorbeeld om hem op locatie in de kinderwagen te leggen. Maar ook dat vond ik niet heel lastig als de maxicosi gewoon in de auto stond.

Overigens heb ik het bij een vervolgstoel ook niet gemist, maar destijds werden kinderen als ze niet meer in de maxicosi hoefde vooruit vervoerd terwijl dat nu nog een tijd achterwaarts is. Ik kan me voorstellen dat het dan wel handig is.
pi_215813160
Op de website https://www.maxi-cosi.nl/c/base-compatibility-overzicht kun je een overzicht downloaden. Zo weet je altijd of het past, de teksten op diverse websites zijn niet altijd volledig.

We hebben momenteel een pebble variant zonder 360 en missen dat niet. Zoals hierboven ook gezegd gaat meestal baby + maxicosi van en naar de auto. De keren dat ik de baby in de reiswieg had heb ik hem echt snel genoeg zijwaarts in de maxicosi.
pi_215813240
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 19:56 schreef Adames het volgende:
Nee, gaat niet. Je hebt geen Pebble 360.
Verder heeft maxi-cosi de slechte isofix aansluiting van de bekende merken (vind ik), gaat veel te stroef.
Maakt geen reet uit, je klikt dat onderstel 1x vast en 2 jaar later haal je m er weer uit.

Wij hadden een joie en nog een ander merk en die gingen ook stroef
pi_215813284
Je zou denken dat die dingen vrij universeel zijn maar het tegenovergestelde is juist waar. Wij hebben dat onderstel uit je OP in combinatie met de Pebble 360 en zijn inmiddels toe aan een vervolgstoel. We wilden het onderstel graag blijven gebruiken. Uiteindelijk bleek er gewoon GEEN keuze te zijn omdat er maar 1 vervolgstoel bestaat die op deze basis kan :')

Verder vind ik het draaien overigens fantastisch. Ook voor het in- en uitzetten van de baby met maxicosi en al vind ik het makkelijker werken. Met name op drukke/krappe parkeerplaatsen, als je de maxicosi overdwars de auto kan inzetten hoeft je deur veel minder ver open.
pi_215815281
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 22:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Met name op drukke/krappe parkeerplaatsen, als je de maxicosi overdwars de auto kan inzetten hoeft je deur veel minder ver open.
Die ervaring deel ik niet.
Onze auto staat niet bij huis maar op een krappe parkeerplaats. Met kind in de auto zetten maakt dat draaien wel verschil maar met de gehele maxi cosi gaat de maxi cosi al achterwaarts door de deuropening want in die richting is de maxi cosi het smalste.

Een base vond ik wel ideaal: zwiep, klik+piep en klaar. maar ook dat is maar net wat je gewend bent. Er zijn genoeg mensen die de maxi cosi in de gordel klikken alsof het niets is terwijl ik daar de enkele keer dat het nodig was mee liep te prutsen gewoon omdat ik dat zelden doe.

Maargoed terug naar de beginvraag: de pebble plus kan niet op de 360 base dus die optie is er niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')