waarom was je überhaupt zzp'er? 😅quote:Op zondag 8 december 2024 16:13 schreef jc2552 het volgende:
Ik heb een aanbod gekregen om in loondienst te gaan bij de overheid.
Als binnenkort ex- ZZP'er vraag ik me af wat ik netto overhoud.
Bruto kaal salaris ¤3160
16,5% IKB = ¤521,40
26% onregelmatigheidstoeslag = ¤821,60
Wordt ¤4504 bruto inclusief de IKB en toeslagen
Echter is mij nog onduidelijk of er nog ZVW of andere premies ervan af moeten worden gehaald.
Volgens diverse calculators houd ik van het bovenstaande tussen de 2800 en 3200 euro over.
Wie kan me verder helpen met wat exactere cijfers?
Die premies zijn onderdeel van de loonheffing. Dat bestaat uit belasting en sociale premies.quote:Op zondag 8 december 2024 16:22 schreef Sephael het volgende:
Op mijn salarisspecificatie (rijksoverheid) staat mijn bruto salaris genoemd, dan pensioenpremie en loonheffing die er af gaan, en vervolgens mijn netto salaris. Verder geen premies of andere zaken die worden ingehouden op de specificatie.
ZZP vanwege de vrijheid...quote:Op zondag 8 december 2024 16:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
waarom was je überhaupt zzp'er? 😅
Maar negeer ikb, dat is geen volwaardig looncomponent, dat is gewoon vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Kan je ook anders (fiscaal gunstig) inzetten.
Voor welke overheid ga je werken. En ja, bruto loon moet verder alles nog vanaf.
Van 4504 hou je ongeveer 3243 over als je voor het rijk gaat werken. Dat is inclusief gedane pensioen afdracht
Ja dat kan.quote:Op zondag 8 december 2024 17:20 schreef jc2552 het volgende:
[..]
ZZP vanwege de vrijheid...
Maar als ik het goed begrijp kan ik het IKB dus wel meerekenen bij het totale bruto-inkomen en klopt mijn berekening voor het bruto-inkomen.
Bruto netto tool. Selecteer de sectorquote:Op zondag 8 december 2024 17:20 schreef jc2552 het volgende:
[..]
ZZP vanwege de vrijheid...
Maar als ik het goed begrijp kan ik het IKB dus wel meerekenen bij het totale bruto-inkomen en klopt mijn berekening voor het bruto-inkomen.
Zijn best wat sectoren (o.a. binnen de overheid) waar ze verkeerde getallen uitpoepenquote:Op zondag 8 december 2024 18:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bruto netto tool. Selecteer de sector
https://services.vismaraet.nl/proformalite/index/03
Dit zou ik doen.quote:Op zondag 8 december 2024 17:42 schreef Piles het volgende:
Als je je salarisonderhandeling hebt, kun je ook even vragen naar een proforma salarisstrook. Dan weet je het exact
Hangt een beetje van de cao af volgens mij.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:20 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dit zou ik doen.
Oja ik las Rijk maar er staat overheidquote:Op dinsdag 10 december 2024 10:01 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de cao af volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |