Zijn al die laadkastjes slim tegenwoordig?quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Naar 80-85% laden zodra het kan, onafhankelijk van hoe leeg hij op dat moment is.
En niet vaker snelladen dan nodig is.
Dat is voor je accu prima.
Zou er niet teveel over nadenken.
Alleen als je LFP-accu's hebt in plaats van Li-Ion dan is standaard tot 100% laden weer geen probleem, wat ook weer compenseert voor de iets lagere capaciteit.
Oke thanks. Ik laad nu al tot 85%.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Naar 80-85% laden zodra het kan, onafhankelijk van hoe leeg hij op dat moment is.
En niet vaker snelladen dan nodig is.
Dat is voor je accu prima.
Zou er niet teveel over nadenken.
Alleen als je LFP-accu's hebt in plaats van Li-Ion dan is standaard tot 100% laden weer geen probleem, wat ook weer compenseert voor de iets lagere capaciteit.
En als je een keer een lange rit moet maken kan tot 100% ook wel natuurlijk. Het moet praktisch blijven.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Oke thanks. Ik laad nu al tot 85%.
Li-Ion laad je het liefst niet verder dan 80-85% bij dagelijks gebruik, dan gaan ze het langst mee.quote:Op zondag 8 december 2024 11:54 schreef halfway het volgende:
Accus laad je toch gewoon vol en je voorkomt diepladen?
quote:Op zondag 8 december 2024 13:07 schreef polderturk het volgende:
Maar welke van de drie methodes in de op is de beste?
Gooi er een dynamic load balancing autolader bovenop die dicteert dat het voornamelijk zonnestroom moet worden danwel goedkope uurtjes en tada, future proof huis.quote:Op zaterdag 7 december 2024 23:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Naar 80-85% laden zodra het kan, onafhankelijk van hoe leeg hij op dat moment is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |