Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 7 december 2024 21:07 schreef Cambridge6 het volgende:
Ik zou geen band kunnen opnoemen met een accodion erin.
Voor mijn gevoel is het een bejaardetehuis instrument.
Je let er verder ook niet op?quote:Op zaterdag 7 december 2024 21:14 schreef Cambridge6 het volgende:
Ik ken nog steeds maar weinig artiesten met een accordion erin, is het een populair instrument? Volgens mij valt het in niets met drumstel, piano, en gitaar
Ik let er verder ook niet op moet ik zeggen.
@:maily
Vind je het eigenlijk een mooi instrument?
Ook aan anderen deze vraag.
turken ook?quote:Op zaterdag 7 december 2024 21:16 schreef sturmpie het volgende:
zigeuners zijn goed in accordeon, oostbloklanden, slavische volkeren
nee let jij erop welke instrumenten in een band zitten dan? en zit er een saxophonist in dan luister je het niet ofzo?quote:
Je vraagt wie het speelt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 21:32 schreef Cambridge6 het volgende:
waarom zoveel van die links? dit geeft geen antwoorden op mijn vragen.
Meditatiemuziek en klassiek bestaat ook veel van ondanks er geen hond naar luistert.
(bij wijze van spreken)
Dus er zal ook veel accordion muziek bestaan, maar luisteren er ook veel naar? is het populair?
Tja de piano stond ook bekent als klassiek instrument volgens mij, maar komt ook veel voor in de popmuziek.quote:Op zaterdag 7 december 2024 22:03 schreef Farenji het volgende:
Een vriend van me speelt accordion. Heb ook wel eens geprobeerd, het is een best lastig instrument, aan de ene kant heb je een pianoklavier maar aan de andere kant zitten knopjes met akkoorden die je ook met elkaar kunt combineren. Het heeft wel een beetje oubollig imago maar je kan er echt wel heel mooie muziek op spelen. Eigenlijk alles wel. Hij speelt er vooral jazz op, klinkt goed hoor.
En er zit lucht in toch? Kun je het ding dan niet leeg drukken en er ineens geen geluid meer uitkomt?quote:Op zaterdag 7 december 2024 22:03 schreef Farenji het volgende:
Een vriend van me speelt accordion. Heb ook wel eens geprobeerd, het is een best lastig instrument, aan de ene kant heb je een pianoklavier maar aan de andere kant zitten knopjes met akkoorden die je ook met elkaar kunt combineren. Het heeft wel een beetje oubollig imago maar je kan er echt wel heel mooie muziek op spelen. Eigenlijk alles wel. Hij speelt er vooral jazz op, klinkt goed hoor.
oude of moderne jazz?quote:Op zaterdag 7 december 2024 22:03 schreef Farenji het volgende:
Doeldelzak lijkt me ook lastig te bespelen en wel enigzins vergelijkbaar met accordion, je heb ook een luchtzak en knoppen. Ik hoor wel liever accordion dan doedelzak, wat een pest herie is dat doedelzak.quote:Op zaterdag 7 december 2024 22:03 schreef Farenji het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |