Ja hallo meneer! Uw winkelzaak is aan stukken geblazen, wat vindt u daarvan?quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[..]
"Onder het gedeelte dat is ingestort, zat een winkel in bruidsmode. De eigenaar is niet bereikbaar."
En ondertussen even de slachtoffers lastig vallen

Het vuurwerk wat wij hier in Nederland als legaal consumentenvuurwerk heb kun je inderdaad best op springen, op een doos Cobras zou ik dat uit mijn hoofd laten.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:22 schreef quirina het volgende:
[..]
ja maar die vent zegt ook dat vuurwerk komt uit de fabriek in een vrachtwagen waarin het geschud wordt en alles en zegt dat het niet vanzelf kan ontploffen.
Met die paketten wordt gesemeten en alles . Dus dat statisch geladen is onzin.

Echt hequote:Op zaterdag 7 december 2024 12:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volkswijk? Denk je aan Laak of de Schilderswijk ofzo?

wordt ook gewoon mee gegooid hoor bij fabriek e.d., maak je geen zorgenquote:Op zaterdag 7 december 2024 12:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het vuurwerk wat wij hier in Nederland als legaal consumentenvuurwerk heb kun je inderdaad best op springen, op een doos Cobras zou ik dat uit mijn hoofd laten.

Verbaast me niets.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:34 schreef mschol het volgende:
[..]
wordt ook gewoon mee gegooid hoor bij fabriek e.d., maak je geen zorgen
quote:Di Blasio vertelt bozig dat die cobra’s niet uit zijn fabriek kunnen komen, omdat de productie al sinds anderhalf jaar stilligt. Vanwege een ongeluk op zijn bedrijf, waarbij een medewerker om het leven kwam, werden Di Blasio’s vergunningen ingetrokken. ,,Dus ik kan die cobra’s helemaal niet geproduceerd hebben.”

Verstandig advies op FOK, dat wordt nooit serieus genomen, en altijd toetsenbord experts die het beter weten, met voedselveiligheid of verkeersveiligheid net zoquote:Op zaterdag 7 december 2024 12:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het vuurwerk wat wij hier in Nederland als legaal consumentenvuurwerk heb kun je inderdaad best op springen, op een doos Cobras zou ik dat uit mijn hoofd laten.

ik had daar iets geschreven wat niet klopte... moet ik het dan laten staan? Dan haal ik het liever weg zoals nu.quote:

Ik denk dat er niks anders op zit...quote:Op zaterdag 7 december 2024 07:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Kan ook door gas komen.
Dus even wachten tot onderzoekers iets van zeggen.

Niet alleen Fok! hoor.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Verstandig advies op FOK, dat wordt nooit serieus genomen, en altijd toetsenbord experts die het beter weten, met voedselveiligheid of verkeersveiligheid net zo

Meteorietinslag natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:48 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik denk dat er niks anders op zit...
Ik hoor over illegaal vuurwerk, een criminele aanslag, gaslek en wat nog al niet meer.
Op dit moment is alles pure speculatie. Schieten we niks mee op.

Daar dacht ik ook gelijk aan, dat zou niet de 1ste x zijn.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Wel apart met die auto die weg reed met hoge snelheid na de explosie. Zou me niks verbazen als dit een afrekening in het criminele circuit is.

Met vuurwerk zou je een zwartgeblakerde woning verwachten. Het enige wat zo ontploft is een grote opslag fonteintjes, maar volgens mij zit daar weinig handel inquote:Op zaterdag 7 december 2024 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoiets.
Rond deze tijd van het jaar kan vuurwerkopslag ook nog.
Of gewoon een gaslek...

Als het klopt, dan duidt het in ieder geval op iets illegaals en niet een gasexplosie door slecht onderhoud. En als je daar bewoner bent of de eigenaar van de winkel, dan heeft het ook niet zoveel zin om hard weg te rijden lijkt mij. Ook niet als je bijvoorbeeld illegaal vuurwerk had. Dan probeer je misschien eerst nog buren te waarschuwen, om vervolgens op een veilige afstand te kijken wat er gebeurt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Wel apart met die auto die weg reed met hoge snelheid na de explosie. Zou me niks verbazen als dit een afrekening in het criminele circuit is.

Een afrekening als in poging tot moord? Dat lijkt me namelijk niet dat soort explosies zijn doorgaans meer een wraakactie of een poging tot intimidatie.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:51 schreef MissButterflyy het volgende:

Alsof de politie niet allang weet wat er ontploft isquote:Op zaterdag 7 december 2024 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Licht de politie even in. Die zullen het vast prettig vinden dat ze de zaak kunnen sluiten en nog wat aan hun zaterdag hebben.

Ik zou ook keihard wegrijden als ik in de auto zat en zoiets zag gebeuren. Meestal zijn aanslagplegers allang en breed weg uit angst om zelf niet opgeblazen te worden of om gefilmd te worden. Als je met de wat slimmere profs hebt te maken tenminste.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:51 schreef MissButterflyy het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |