Het probleem van Cofidis zit ook wel een beetje in hun transferbeleid. Logisch dat Zingle weg ging, maar Martin hadden ze misschien moeten houden. Aranburu een prima aankoop, maar Teuns en Buchmann zeer zeker niet. Dat geld hadden ze echt anders moeten besteden.quote:Op maandag 2 juni 2025 11:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
AG2R heeft van Decathlon ook wel een zak geld erbij gekregen. Dat heeft Cofidis niet. Het zal behalve de Franse inslag ook wel een geldkwestie zijn. AG2R heeft veel meer te besteden dan Cofidis. Cofidis is ook wel onderkant WT qua budget. Denk dat alleen Intermarché en Arkea minder te makken hebben.
Stel dat Total verdwijnt, dan is Cofidis als Frans pro team nog niet zo verkeerd. Arkea heeft het ook moeilijk. En verplicht starten in allerlei WT-koersen heeft Cofidis ook niet veel aan. Hebben ze de renners ook niet voor. Deze Giro had ook best zonder Cofidis door kunnen gaan.
Franse ploegbazen, en Vasseur in het bijzonder, zijn ook altijd verliefd op renners met een grote naam, die elders weg moeten omdat ze niet meer presteren. Daar betaal je altijd te veel voor en het levert over het algemeen weinig op. Buchmann bijvoorbeeld, hoe verzin je het. Ze pikken zelden een talent op, al komt dat ook omdat ze geen opleidingsteam hebben. Desondanks kan je in de renners die niet bij de andere WT-teams in het junioren- of beloftenteam rijden nog genoeg talent vinden. Zo'n Carboni is last minute nog door Tietema opgevist, maar had ook prima bij Cofidis kunnen rijden. Zelfde geldt voor Kubis als ze een beetje hadden opgelet.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het probleem van Cofidis zit ook wel een beetje in hun transferbeleid. Logisch dat Zingle weg ging, maar Martin hadden ze misschien moeten houden. Aranburu een prima aankoop, maar Teuns en Buchmann zeer zeker niet. Dat geld hadden ze echt anders moeten besteden.
Ik geloof in talent Maisonobe voor de komende jaren.
Martin wilde juist weg omdat hij op een te zware fiets moest rijden en hij de begeleiding onprofessioneel vond.quote:Op maandag 2 juni 2025 12:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het probleem van Cofidis zit ook wel een beetje in hun transferbeleid. Logisch dat Zingle weg ging, maar Martin hadden ze misschien moeten houden. Aranburu een prima aankoop, maar Teuns en Buchmann zeer zeker niet. Dat geld hadden ze echt anders moeten besteden.
Ik geloof in talent Maisonobe voor de komende jaren.
Thanks. Dat was ik vergeten. En groot gelijk.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Martin wilde juist weg omdat hij op een te zware fiets moest rijden en de begeleiding onprofessioneel vond.
Niet dat ze dan naar die kritiek luisteren. Nee, dan zijn ze op hun tenen getrapt en Guillaume krijgt als straf nog een programma waar hij niet blij mee is.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Thanks. Dat was ik vergeten. En groot gelijk.
Ik denk dat ze met 'kan' meer bedoelen dat het niet mag gebeuren.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 08:01 schreef Halcon het volgende:
"Giro d’Italia laat zien waarom Picnic PostNL niet kan degraderen"
Rare titel van WF. Als Cofidis zo blijft kranten zal het wel niet gebeuren, maar het kan wel.
Ja, de tekst gaat wel over hoe vervelend een degradatie uit zou pakken voor Picnic.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 08:30 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ik denk dat ze met 'kan' meer bedoelen dat het niet mag gebeuren.
Stond Picnic niet achter Cofidis?quote:Op maandag 16 juni 2025 16:27 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige stand. Astana langzaam onderweg naar IWG. Picnic blijft maag nipt voor Cofidis. UNO-X komt er ook aan; die stonden na de Giro nog 2400 achter Cofidis, nu nog 1500.
Driestrijd tussen Picnic, Cofidis en UNO-X incoming? Misschien zelfs nog IWG dat moet vrezen? Of wellicht dat de voorraad bij Astana opraakt?
Stond, correctquote:
Update per 1 juli 2025quote:Op maandag 16 juni 2025 16:27 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige stand. Astana langzaam onderweg naar IWG. Picnic blijft maag nipt voor Cofidis. UNO-X komt er ook aan; die stonden na de Giro nog 2400 achter Cofidis, nu nog 1500.
Driestrijd tussen Picnic, Cofidis en UNO-X incoming? Misschien zelfs nog IWG dat moet vrezen? Of wellicht dat de voorraad bij Astana opraakt?
Als Cofidis een goeie Tour rijdt zouden ze in de buurt kunnen komen van Wanty. Die hebben wel een voorzichtig probleem lijkt me.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:10 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Update per 1 juli 2025
Geen mutatie in de plekken,
Eerst de mutaties van de laatste twee weken.
16. Intermarché-Wanty + 467
17. Astana + 724
18. PicNic-Post.nl + 789
19. Cofidis + 443
20. Uno-X + 598
21. Arkéa + 1.327
→ Met name IWG en Cofidis scoren relatief weinig punten erbij. PIcNic-Post.nl deed het wel aardig goed om bij de eerste 18 te blijven staan. Arkéa is de grote winnaar de laatste twee weken.
Totaalstand per 1 juli 2025:
16. 24.643 Intermarché-Wanty
17. 24.177 Astana
18. 23.659 PicNic-Post.nl
19. 23.253 Cofidis
20. 21.899 Uno-X
21. 20.854 Arkéa
Cofidis bakt er inderdaad al een paar maanden bijna niks van. Zelfs in al die Franse koersjes halen ze weinig punten.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 14:41 schreef Funzel het volgende:
Ik zie niet in waarom Cofidis nou een veel betere Tour zou rijden dan Wanty. In de breedte misschien iets meer puntenpakkers maar ik geloof niet dat het veel gaat zijn.
Je ziet aan Arkea dat het kan, die bakten er nog veel minder van en hadden maar 1 uitschieter van Vauquelin nodig.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Cofidis bakt er inderdaad al een paar maanden bijna niks van. Zelfs in al die Franse koersjes halen ze weinig punten.
Picnic zal in de Tour wel voor de punten gaan. Twee sprinters die allebei toch geen massasprint winnen, maar met duo-sprints misschien wel wat kunnen. Onley die in lastige ritten punten kan pakken.
Intermarché draait ook vierkant, maar 1.400 punten is gewoon veel voor Cofidis.
Daarom. Bittner en Andresen samen zullen echt wel een aantal leuke ereplaatsen bij elkaar fietsen en Onley zal wellicht ook wel een keer een hoge notering halen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Cofidis bakt er inderdaad al een paar maanden bijna niks van. Zelfs in al die Franse koersjes halen ze weinig punten.
Picnic zal in de Tour wel voor de punten gaan. Twee sprinters die allebei toch geen massasprint winnen, maar met duo-sprints misschien wel wat kunnen. Onley die in lastige ritten punten kan pakken.
Intermarché draait ook vierkant, maar 1.400 punten is gewoon veel voor Cofidis.
Ja, als iemand een keer wat leuke wedstrijden wint, dan gaat het hard.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je ziet aan Arkea dat het kan, die bakten er nog veel minder van en hadden maar 1 uitschieter van Vauquelin nodig.
Intermarche zou de licentie wel willen houden, om 'm dan vervolgens te verkopen aan een andere ploeg. Doug staat als aasgier al in de startblokken.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 19:55 schreef hhh38 het volgende:
Als Lotto en Intermarché gaan fuseren en Arkea stopt ermee is die degradatiestrijd toch gelijk voorbij?
Als die ploegen in de top 18 finishen kunnen ze vermoed ik gewoon een WT licentie aanvragen en vervolgens een lege huls met licentie verkopen aan de hoogste bieder?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 19:55 schreef hhh38 het volgende:
Als Lotto en Intermarché gaan fuseren en Arkea stopt ermee is die degradatiestrijd toch gelijk voorbij?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |