Als het je leuk lijkt om een keertje links te rijden, dan vind je het vast en zeker ook leuk om eens in een auto te rijden met het stuur rechts. Moet je ook eens proberen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar goed mijn topic gaat men voor over het links rijden. Wordt je dit snel gewoon? Ik wil het best een keertje doen in mijn leven "langs de verkeerde kant van de weg rijden"
Je kan natuurlijk ter plekke in Engeland een auto huren. Dan krijg je er een met de bestuurderszitplaats rechts. Dan heb je op wegen met tegemoetkomend verkeer beter zicht op de rijstrook met het tegemoetkomende verkeer, wat vooral bij inhalen belangrijk is.quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik zou ter plekke een auto huren en niet in een nederlandse auto links gaan rijden als het kan.
Ik vond schakelen met links best te doen, maar als ik ineens moest schakelen sloeg ik wel tegen de deur aanquote:Op vrijdag 6 december 2024 23:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ter plekke in Engeland een auto huren. Dan krijg je er een met de bestuurderszitplaats rechts. Dan heb je op wegen met tegemoetkomend verkeer beter zicht op de rijstrook met het tegemoetkomende verkeer, wat vooral bij inhalen belangrijk is.
Maar ook bij een auto met de bestuurderszitplaats rechts zit de versnellingspook in het midden. Die zal je dan met je linkerhand moeten bedienen. Als je dat niet gewend bent kan dat behoorlijk onhandig zijn.Voor het geval je toch in Engeland een auto wil huren, geef ik je wel als advies om dan te kiezen voor een auto met automatische transmissie.
Op het vasteland van Europa is de rechterkoplamp over het algemeen wat hoger afgesteld dan de linker, om zoveel mogelijk zicht vooruit te hebben zonder de tegenliggers te verblinden. Bij moderne auto's is dat vaak af te stellen met een schakelaartje, bij oudere auto's moet je inderdaad een stuk tape over de rechterlamp plakken. De vorm hiervan is gewoonlijk al in het glas van de lamp aangegeven. Het instructieboekje van je auto vertelt welke van de twee aanpassingen van toepassing zijn voor jouw vierwieler.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar hoe zit dit met je lichten op de auto. Schijnt dat je iets moet afplakken ofzo Zodat de tegenligger niet wordt verblind?
Ik word gereden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Rijd jij vaak naar Engeland?
Omdat ik geen rijbewijs heb.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Maar je drinkt toch geen alcohol? Waarom zou je dan niet gewoon zelf rijden.
Ik ook niet. Gelukkig verdien ik nu voldoende geld om mijn rijbewijs te proberen te halen, maar ik ben er niet zo heel goed in. Al mijn geld gaat momenteel naar de rijlessen. Ik heb begin januari examenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |