abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215788900
Misschien dat ik volgende zaterdag nog eens naar Canterbury ga gaan. Leuk stadje in Engeland. Ik wil daar nog eens terug gaan. Van Dover is het iets van kleine 40 minuten rijden ofzo. Best nog te doen voor iemand die voor het eerst links ga rijden.

Maar goed mijn topic gaat men voor over het links rijden. Wordt je dit snel gewoon? Ik wil het best een keertje doen in mijn leven "langs de verkeerde kant van de weg rijden"

Maar hoe zit dit met je lichten op de auto. Schijnt dat je iets moet afplakken ofzo :? Zodat de tegenligger niet wordt verblind?

Weet iemand hier meer informatie ofzo.
  vrijdag 6 december 2024 @ 18:56:34 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215788945
Stelt niet zoveel voor. Wel ff opletten bij rotondes, ze komen van de andere kant. 8)7

Bij mijn auto hoefde je de verlichting niet aan te passen. Even instructieboekje en Bing aanslingeren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_215788973
@pedaalemmerzak heeft vast wel wat tips voor je.
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:00:30 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215788979
@Abid-Meher, heb jij nog tips? Begreep dat jij wel veel ervaring hebt achter het stuur
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215789047
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 18:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar goed mijn topic gaat men voor over het links rijden. Wordt je dit snel gewoon? Ik wil het best een keertje doen in mijn leven "langs de verkeerde kant van de weg rijden"
Als het je leuk lijkt om een keertje links te rijden, dan vind je het vast en zeker ook leuk om eens in een auto te rijden met het stuur rechts. Moet je ook eens proberen.
  Spellchecker vrijdag 6 december 2024 @ 19:34:48 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215789406
rotondes, en het wegrijden als je bijvoorbeeld smorgens net in de auto stapt.
de koplampen afplakken kan met tape.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215789705
Ik vond het eerder lastig je aan de snelheid in Miles te houden, en sowieso rijden ze traag op goede wegen en als idioten op onoverzichtelijke landweggetjes
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 6 december 2024 @ 20:35:46 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_215790203
In je eigen auto best te doen hoor, kun je keurig strak aan de linkerkant blijven, niet gaan inhalen en rustig met het verkeer mee bollen. Op de rotondes komen ze wel van rechts he ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_215791059
Ik zou ter plekke een auto huren en niet in een nederlandse auto links gaan rijden als het kan. Maar anders zou ik even op de website van de anwb kijken.

Je kan ook naar de magic roundabout in Engeland rijden en dan even je skills showen. Doe maarl inkerspiegel linkerschouder.

pi_215791930
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 21:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik zou ter plekke een auto huren en niet in een nederlandse auto links gaan rijden als het kan.
Je kan natuurlijk ter plekke in Engeland een auto huren. Dan krijg je er een met de bestuurderszitplaats rechts. Dan heb je op wegen met tegemoetkomend verkeer beter zicht op de rijstrook met het tegemoetkomende verkeer, wat vooral bij inhalen belangrijk is.

Maar ook bij een auto met de bestuurderszitplaats rechts zit de versnellingspook in het midden. Die zal je dan met je linkerhand moeten bedienen. Als je dat niet gewend bent kan dat behoorlijk onhandig zijn.Voor het geval je toch in Engeland een auto wil huren, geef ik je wel als advies om dan te kiezen voor een auto met automatische transmissie.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 7 december 2024 @ 00:27:41 #12
39237 crew  H_T
2733
pi_215792257
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ter plekke in Engeland een auto huren. Dan krijg je er een met de bestuurderszitplaats rechts. Dan heb je op wegen met tegemoetkomend verkeer beter zicht op de rijstrook met het tegemoetkomende verkeer, wat vooral bij inhalen belangrijk is.

Maar ook bij een auto met de bestuurderszitplaats rechts zit de versnellingspook in het midden. Die zal je dan met je linkerhand moeten bedienen. Als je dat niet gewend bent kan dat behoorlijk onhandig zijn.Voor het geval je toch in Engeland een auto wil huren, geef ik je wel als advies om dan te kiezen voor een auto met automatische transmissie.
Ik vond schakelen met links best te doen, maar als ik ineens moest schakelen sloeg ik wel tegen de deur aan :')

Rotondes zijn tricky, verder best te doen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_215792384
Misschien kan de TS gaan fietsen? Dan zit het stuur standaard al op de juiste plek en hoef je ook niets af te plakken. ^O^
pi_215792405
Het stelt niet zoveel voor, je lampen kun je zo laten als je een enig sinds moderne auto hebt.

Enige is dat je even moet opletten als je een stille weg op draait, omdat er dan geen ander verkeer is om je erop te oriënteren. Verder is het soms lastig kijken als je een schuin moet invoegen op een drukke voorrangsweg.

Maar Engelsen rijden zeer relaxed en netjes, dus je hoeft je minder snel aan te passen, zoals bijvoorbeeld rond Parijs, Antwerpen of Rotterdam.
.
pi_215792408
Even wennen als je van de boot/trein af rijdt en de eerste 3 rotondes zijn even wennen. Maar het went erg snel.
pi_215792606
Mind fuck, hele week dat ik er heb gereden in een Schotse auto.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215793367
Eerste paar minuten even wennen.
Maar wanneer je van de boot af rijdt ben je niet alleen. Dan rijdt je gewoon in een grote stoet auto's richting hoofd- en snelweg en is het simpelweg een kwestie van volgen.

Er zijn twee grote aandachtspunten:
- verkeer op rotondes komt van de "verkeerde" kant. Bij een rotonde heb je als rechts-rijder geleerd om vooral naar links te kijken. En in GB komt er dan vrijwel zeker niets aan van die kant.... Want al het verkeer op de rotonde komt van rechts.

- bij het wegrijden op een rustige weg ga je "automatisch" rechts rijden omdat je dat gewend bent. En dan ben je dus aan het spookrijden. Wanneer je op een smal landweggetje op het midden rijdt en er komt een tegenligger aan, heb je ook de neiging om automatisch naar rechts uit te wijken. Juist die rustige weggetjes kunnen extra gevaarlijk zijn. Op drukkere wegen met meer verkeer is het allemaal vanzelfsprekender om de goede kant van de weg te kiezen, want daar doe je gewoon wat iedereen doet en wordt je er door de positie van de andere automobilisten continu aan herinnerd waar je hoort te rijden.

Inhalen is ook nog wel eens lastig als je met je links-gestuurde auto links rijdt. Je hebt véél minder zicht op tegemoetkomend verkeer.

Wanneer je in een rechts gestuurde auto rijdt dan is het schakelen in het begin even wennen. Want de pook zit gewoon in het midden en moet dus ineens met je linker hand bediend worden. Bij sommige links-gestuurde auto's zijn de hendels van richtingaanwijzers en ruitenwissers omgekeerd. Ook dat is wel even wennen...
  zaterdag 7 december 2024 @ 10:10:29 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215793818
Op de huurauto in Dublin zat zo'n soort sticker:

Das alleen voor domme Amerikanen zei de huurautomeneer. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 7 december 2024 @ 13:53:44 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_215796451
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 18:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar hoe zit dit met je lichten op de auto. Schijnt dat je iets moet afplakken ofzo :? Zodat de tegenligger niet wordt verblind?
Op het vasteland van Europa is de rechterkoplamp over het algemeen wat hoger afgesteld dan de linker, om zoveel mogelijk zicht vooruit te hebben zonder de tegenliggers te verblinden. Bij moderne auto's is dat vaak af te stellen met een schakelaartje, bij oudere auto's moet je inderdaad een stuk tape over de rechterlamp plakken. De vorm hiervan is gewoonlijk al in het glas van de lamp aangegeven. Het instructieboekje van je auto vertelt welke van de twee aanpassingen van toepassing zijn voor jouw vierwieler.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 14 december 2024 @ 15:51:30 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215866737
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 14 december 2024 @ 17:17:49 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215867405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Rijd jij vaak naar Engeland?
Ik word gereden.
pi_215867431
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik word gereden.
Maar je drinkt toch geen alcohol? Waarom zou je dan niet gewoon zelf rijden.
  zaterdag 14 december 2024 @ 17:23:07 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215867445
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar je drinkt toch geen alcohol? Waarom zou je dan niet gewoon zelf rijden.
Omdat ik geen rijbewijs heb.
pi_215867525
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 17:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Omdat ik geen rijbewijs heb.
Ik ook niet. Gelukkig verdien ik nu voldoende geld om mijn rijbewijs te proberen te halen, maar ik ben er niet zo heel goed in. Al mijn geld gaat momenteel naar de rijlessen. Ik heb begin januari examen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')