abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 5 december 2024 @ 18:06:04 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215778298
quote:
UvA-docenten dreigen met nieuwe staking als universiteit samenwerking met Israël niet stopt
Meer dan honderd UvA-docenten en -medewerkers dreigen vanaf maandag vier dagen lang in staking te gaan. Ze eisen al langer dat de universiteit de banden met Israël verbreekt en een commissie start voor het beoordelen van internationale samenwerkingen en demonstratierecht uitbreidt. De UvA zegt juist dat die nieuwe kaders bijna klaar zijn en demonstreren dus niet meer hoeft.

Ik werk volgende week het liefst aan mijn onderzoek, maar ik werk het liefst ook in een veilige werksfeer die geen mensenrechten schendt". UvA-docent en onderzoeker Rébecca Franco legt volgende week haar werk neer als het College van Bestuur (CVB) morgen om 12.00 niet luistert naar de eisen die zij met de FNV en meer dan honderd collega's deelt.

Franco noemt het "simpele eisen", maar als je de UvA moet geloven blijkt de afgelopen maanden dat die eisen helemaal niet zo simpel zijn. Al sinds mei dit jaar demonstreren studenten, docenten en andere medewerkers om hun boodschap duidelijk te maken: 'Stop de samenwerking met Israël.'

Ook nu is dat de boodschap, en om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen moet er dus een onafhankelijke commissie komen binnen de UvA die internationale samenwerkingen toetst op het schenden van mensenrechten. Maar ook demonstreren moet mogelijk blijven, en daarom eisen de stakers een verruimde regelgeving voor het demonstratierecht: "Dat de UvA zou eisen om legitimatie bij het demonstreren beperkt ons recht."

Een specifiek gepland antwoord
FNV-vakbondsman Bernard Koekoek staat de docenten bij: "Het duurt al veel te lang en als er nu niets gebeurt dan voeren we actie." Koekoek heeft de UvA om een onderhandelingspositie gevraagd om zo bij de nieuwe besluitvorming te worden betrokken als voorman voor alle docenten die bij de vakbond zijn aangesloten.

De UvA heeft naar eigen zeggen de FNV wel betrokken, maar volgens Koekoek niet op de juiste manier: "Als je ons, nadat je je actiegroep hebt opgeheven en je je plannen al helemaal geschreven hebt, vraagt om onze visie, dan is dat niet het soort inspraak die wij willen."

"We moeten de inhoud eerst zien om te weten of de nieuwe plannen aan onze eisen voldoen"

Rébecca Franco - docent UvA
Het CVB reageert onder andere met een eigen bericht dat zowel het nieuwe kader voor samenwerkingen en de nieuwe huisregels omtrent demonstratierecht in een afrondende fase zitten. Alleen moeten organen zoals de medezeggenschap moeten nog de ruimte krijgen om hun blik erop te werpen en in te stemmen. Maar volgens de FNV is het "wel heel toevallig dat dat antwoord nu komt als wij een ultimatum stellen."

Volgens Koekoek hebben de leden van de organen die hij spreekt het conceptplan nog helemaal niet ontvangen. Franco: "Zo'n bericht is niet genoeg. Ik wil eerst zien wat de inhoud is van al die nieuwe plannen voordat we beslissen of het staken mogelijk niet nodig is." Volgens de docent is een nieuw plan met verkeerde inhoud nog steeds niet hetzelfde als gehoor geven aan de eisen.a
https://www.at5.nl/artike(...)et-israel-niet-stopt

POLL
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_215778304
Allemaal ontslaan en enkeltje Gaza. En door.
pi_215778330
Geen propagandacolleges meer? :o
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215778368
Vrije denkers hoor
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 5 december 2024 @ 18:16:20 #5
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215778398
dit wordt een spannende poll :o
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_215778419
Terecht. De manier waarop de UvA zogenaamd de vakbonden erbij betrekt... het is schandalig.
En dan het demonstratierecht inperken omdat ze de situatie niet meer onder controle hebben :')

Ik wens deze 100+ docenten en medewerkers heel veel succes :)
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215778463
Flikker die docenten er maar uit
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_215778486
Dat moeten zij weten.
En dan hebben ze tijd genoeg om slachtoffers in Gaza te gaan helpen uit solidariteit ^O^
pi_215778523
Mooie kans om de UvA te ontdoen van zulke docenten. Het toont ook maar weer eens aan hoe diep zulk activisme zit geworteld in veel delen van de academische wereld, waar radicaal tot extremistisch linkse standpunten de norm vormen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215778793
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
Mooie kans om de UvA te ontdoen van zulke docenten. Het toont ook maar weer eens aan hoe diep zulk activisme zit geworteld in veel delen van de academische wereld, waar radicaal tot extremistisch linkse standpunten de norm vormen.
Het is toch nooit links om minderjarigen te verplichten om stil te zitten en te luisteren naar een onderwijzer die kennis wil doorgeven waar een minderjarige in het echte leven niets aan heeft?
pi_215778852
Ik word een beetje moe van dat Free Palestina gebeuren. Ga lekker daarheen om te helpen.
  donderdag 5 december 2024 @ 19:19:16 #12
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_215778938
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:12 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik word een beetje moe van dat Free Palestina gebeuren. Ga lekker daarheen om te helpen.
:')
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_215778975
dat ik hier ooit heb gestudeerd...
pi_215779252
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:19 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
:')
Wat let je, wereldverbeteraar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215779276
UvA...

Naam universiteit onwaardig.

Noem het gewoon wat het is: Woke Indoctrinatiecentrum (WIC).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 december 2024 @ 19:44:43 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215779299
Massapsychose.
  donderdag 5 december 2024 @ 19:50:06 #17
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_215779383
Docenten van welke faculteiten? Wiskunde? Informatica? Natuurkunde? Scheikunde?
Non possumus non loqui
pi_215779452
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:12 schreef Fietsenrek het volgende:
Dat loopt meestal niet zo goed af.

Zo ging bijvoorbeeld in 2008 Vittorio Arrigoni, een radicaal linkse activist uit Italië naar de Gazastrook om de Palestijnen te ondersteunen. Hij was van mening dat zionisme een 'verwerpelijke, racistische en koloniale beweging ' is.

In 2011 is hij door Palestijnse terroristen gegijzeld, gemarteld en om het leven gebracht. Als Italiaan kwam hij namelijk uit een 'infidel state' en zou met zijn gedachtegoed de Palestijnse samenleving verderven.

Het benadrukt het verschil tussen de utopische, Che Guevara-achtige denkbeelden die veel naïeve Westerse activisten bij dit conflict hebben en de harde realiteit van een zeer geradicaliseerde samenleving waar barbarisme en terreur de norm is.

En hier zijn meer voorbeelden van te geven, zelfs Israëlische activisten die zich tegen hun thuisland keerden en zich bij de Palestijnen dachten te kunnen voegen en dan vroeg of laat werden omgelegd.

Tja ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215779565
Ik steun deze staking. Hoe minder studenten in aanraking komen met dit soort mentaal gestoorde docenten, hoe beter.
  donderdag 5 december 2024 @ 20:13:27 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215779721
Ik zou als student collegegeld terug eisen.
  donderdag 5 december 2024 @ 20:41:51 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215780133
Nu kunnen er dadelijk dus geen colleges in genderstudies en intersectionele critical race theory gevolgd worden?
  donderdag 5 december 2024 @ 20:51:35 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215780259
quote:
9s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:41 schreef Twiitch het volgende:
Nu kunnen er dadelijk dus geen colleges in genderstudies en intersectionele critical race theory gevolgd worden?
Nou meer dan 100 medewerkers zal wel een grotere impact hebben.
pi_215780429
De Israëlische dr Maya wind heeft het boek "Towers of Ivory and Steel: How Israeli Universities Deny Palestinian Freedom" geschreven mocht je geïnteresseerd in dit onderwerp ;)

"Israëlische universiteiten zijn medeplichtig aan genocide. En onze eigen universiteiten – inclusief hier in Rotterdam en elders in Nederland – die hen steunen, legitimeren, financieren en studenten daar naartoe sturen voor semesters, zijn allemaal betrokken. En dat geldt ook voor ons allemaal. Maar dit opent ook de deur voor ons om effectief in te grijpen. We hebben macht. Alle studenten hier en de docenten die hen steunen: bedankt dat jullie ons laten zien hoeveel macht we hebben. Omdat we enorme macht hebben, kunnen we onze eigen universiteiten verantwoordelijk houden voor de waarden die ze beweren te handhaven."

https://www.eur.nl/nieuws(...)erasmus-universiteit

Interview met over haar book

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215780473
Hadden ze bij de UvA niet gescheiden ingangen bij de stilteruimte, voor mannen en vrouwen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 december 2024 @ 21:10:04 #25
403820 Aberkullie
pi_215780499
Echt irritant als er weer eens een land genocide pleegt. Het verstoort helemaal mijn vibe
pi_215780505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
UvA...

Naam universiteit onwaardig.

Noem het gewoon wat het is: Woke Indoctrinatiecentrum (WIC).
Nee dat was vroeger. Je loopt achter, en dat zeg ik toch niet snel. Dat over het WIC klopt dan weer wel.
pi_215780514
De UVA docenten willen een ander bestuur, dat is wel duidelijk.

Dan doen ze dat maar zo. Wat moeten ze anders.
pi_215780530
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:11 schreef yessie234 het volgende:
De UVA docenten willen een ander bestuur, dat is wel duidelijk.

Dan doen ze dat maar zo. Wat moeten ze anders.
Ander werk gaan zoeken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 december 2024 @ 21:26:59 #29
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215780639
Lekker staken dan in dat linkse bolwerk _O_
Hebben ze eindelijk tijd om eens te douchen.
  donderdag 5 december 2024 @ 21:33:30 #30
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215780707
Good times create weak men en daar zijn de universiteiten het perfecte voorbeeld van; een verzamelplek waar soylent drinkende skinnyfat beta cucks samenkomen in hun bubbel.

Het westen is reeds verloren, niet door de invasie van vreemdelingen, maar door deze mensen die het beleid mogen bepalen.
  donderdag 5 december 2024 @ 21:56:17 #31
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215780941
Uva :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 5 december 2024 @ 21:57:55 #32
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215780965
Die FnV tokkies er gelijk ook bovenop maar jan met de pet helpen die niet in het nieuws komt doen ze niks mee
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_215780982
Op staande voet ontslag vanwege onevenwichtig gedrag, ga maar in Gaza wonen met je drama.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215781045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:03 schreef egayalS het volgende:
De Israëlische dr Maya wind heeft het boek "Towers of Ivory and Steel: How Israeli Universities Deny Palestinian Freedom" geschreven mocht je geïnteresseerd in dit onderwerp ;)

"Israëlische universiteiten zijn medeplichtig aan genocide. En onze eigen universiteiten – inclusief hier in Rotterdam en elders in Nederland – die hen steunen, legitimeren, financieren en studenten daar naartoe sturen voor semesters, zijn allemaal betrokken. En dat geldt ook voor ons allemaal. Maar dit opent ook de deur voor ons om effectief in te grijpen. We hebben macht. Alle studenten hier en de docenten die hen steunen: bedankt dat jullie ons laten zien hoeveel macht we hebben. Omdat we enorme macht hebben, kunnen we onze eigen universiteiten verantwoordelijk houden voor de waarden die ze beweren te handhaven."

Ach wat schattig, je hebt een Israelische wappie gevonden die de 'weg met ons' beweging een warm hart toe draagt. :')
pi_215781053
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:10 schreef Aberkullie het volgende:
Echt irritant als er weer eens een land genocide pleegt. Het verstoort helemaal mijn vibe
Genocide is ook niet meer wat het ooit geweest is vind je niet?
pi_215781078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ander werk gaan zoeken
Mwoa. Er zijn niet genoeg PVV hoogleraren om de vacatures op te vullen, en te weinig studenten die in die sferen willen studeren.

Academische wereld is veeleisend. Bestuur is aan zet. Studenten mogen zich gaan uitspreken over deze actiedreiging. Recht op onderwijs? Hoe zit dat? Stakingsrecht is een middel.

De vorige keer lieten er een stel buitenlandse trollen de rellen uit de hand lopen. Dus aan agent-provocateurs geen gebrek daar.
  donderdag 5 december 2024 @ 22:11:07 #37
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_215781088
Ik heb niks met of tegen Israël. Maar dat was is/was wel een democratisch land met een werkende rechtsstaat. In tegenstelling tot Gaza.

Ik snap de extreme focus van (een deel van) de universitaire wereld op dit conflict gewoon niet. Van de zomer was ik nog in Freiburg (ook een universiteitsstad) op een universiteitsgebouw daar een enorm Palestijnse vlag gekalkt echt 15m hoog ofzo. Dus daar moet een hoogwerker of abseilers aan te pas zijn gekomen en dat moet dus gesanctioneerd zijn door de universiteit. Dan denk ik vanwaar die selectieve verontwaardiging? In de Gazastrook staan ze voor alles waar de gemiddelde linkse uni-kut niet voor staat. Ga als mannen eens hand in hand lopen in Ramallah of als vrouw in een rokje. Deze mensen hebben een diepe diepe haat aan alles wat wij als normale en vrije samenleving beschouwen. Of is dit de reden dat men niet protesteert tegen de verschrikkelijke omstandigheden waarin Afgaanse vrouwen zich bevinden of de walgelijk theocratische dictatuur SA vrijwel geen tegengeluid krijgt. Men vind het eigenlijk fijn dat vrouwen en anders seksueel geaarden als vuil behandeld worden?

Die idiote spagaat van knuffelen van walgelijke aartsconservatieven en tegelijk voor vrouwenrechten zijn heb ik nooit begrepen maar het verbaast mij toch elke keer weer. De ene groep is zieliger dan de ander ofzo?

Als je je dan toch (misschien terecht) druk maakt over de burgers van gaza, waarom je dan niet druk maken om de vrouwen in Afghanistan en SA?

Ik begin bijna te denken dat dit vooral aangewakkerd wordt door een bevolkingsgroep van hetzelfde geloof die op 1 of andere manier een deel van links blind achter zich aan krijgt bij alles waartegen ze ageren. :')

Kortom: vind ik de reactie van Israël overdreven? Ja.

Vind ik de verhouding aandacht voor Gaza itt andere oorden met weinig tot geen mensenrechten overdreven? Ja zeer zeker.

Aan alle studenten die zich mee laten slepen zeg ik. Ga wat doen met je fucking leven en maak jezelf echt nuttig! :r
  donderdag 5 december 2024 @ 22:11:09 #38
403820 Aberkullie
pi_215781089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wat is het ooit geweest dan volgens jou
pi_215781097
quote:
9s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:10 schreef Aether het volgende:
Geen propagandacolleges meer? :o
Goed nieuws. Laat ze maar staken dus.
pi_215781122
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:11 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wat is het ooit geweest dan volgens jou
Nou dat er bv echt aan de lopende band mensen werden vermoord, met de specifieke bedoeling het hele ras weg te vagen. Wil je echt met droge ogen beweren dat Israel dat nu aan het doen is?
pi_215781169
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:15 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou dat er bv echt aan de lopende band mensen werden vermoord, met de specifieke bedoeling het hele ras weg te vagen. Wil je echt met droge ogen beweren dat Israel dat nu aan het doen is?
Merk die castratie-actie daarbij aan als tevens zo'n poging, en tsja...
pi_215781211
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:21 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Merk die castratie-actie daarbij aan als tevens zo'n poging, en tsja...
Dat was een actie gericht tegen Hezbollah en kan ik alleen maar van harte toejuichen. Wat is er mis met het uitschakelen/castreren van terroristen?
  donderdag 5 december 2024 @ 22:24:23 #43
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215781228
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:09 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oei, verschrikkelijk. Sterkte in deze moeilijke tijden
Wauw, je houdt mij echt een spiegel voor met je spitsvondige opmerkingen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 5 december 2024 @ 22:27:04 #44
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215781256
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
De term lijkt inderdaad wat verwaterd te zijn, sinds een jaartje ofzo.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215781536
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat was een actie gericht tegen Hezbollah en kan ik alleen maar van harte toejuichen. Wat is er mis met het uitschakelen/castreren van terroristen?
CIA was het er niet mee eens.
pi_215781576
Rot nou eens op met dat palestina gezeik. :r
  donderdag 5 december 2024 @ 23:12:12 #47
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215781699
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:11 schreef RealistAtheist het volgende:

Ik begin bijna te denken dat dit vooral aangewakkerd wordt door een bevolkingsgroep van hetzelfde geloof die op 1 of andere manier een deel van links blind achter zich aan krijgt bij alles waartegen ze ageren. :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215781723
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:54 schreef yessie234 het volgende:

[..]
CIA was het er niet mee eens.
Die waren gewoon jaloers.
pi_215781745
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:14 schreef Hathor het volgende:

[..]
Die waren gewoon jaloers.
Nee, is ook gelekt. Waren tegen. Wellicht in belang van Israel zelf, maar vooral de veiligheid van de VS zelf.
  donderdag 5 december 2024 @ 23:19:30 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215781754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:03 schreef egayalS het volgende:

Hey, daar hebben we de op Erdogan en Denk stemmende antisemiet weer die de slachting op Koerden in Syrië steunt en de bezetting van Noord-Syrië door Turkije legitimeert.

Ontopic: het wordt steeds duidelijker dat woke links niks op heeft met een vrije samenleving. Dreigen, drammen, platleggen en staken voor hun nobele strijd. Bieden ze echter een mooi tegenmodel ? Niets van dat al. Weg met Israël, weg met Shell, weg met witte mannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')