De ex van Debbie van BenBVL.quote:Op zondag 31 augustus 2025 19:06 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik dacht ook al Alfred van den Heuvel te herkennen. Maar wist het niet zeker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 1 september 2025 10:27 schreef Managarm het volgende:
Ik gisteren vrolijk de aflevering bekeken, heb ik die van volgende week bekeken.
Zat ook al te kijken, 6 september?! Gekeken of ik een nieuw seizoen kon selecteren maar toen bedacht ik mij dat je een aflevering vooruit kan kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren bij de docu van Villerius de tweede aflevering daarvan gekeken maar bleek de eerste te zijn. Heb de vorige keer gewoon de onderste aangeklikt denkende dat dat de de eerste was.![]()
Die jongens in Spanje zijn geen homostel.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:14 schreef Nober het volgende:
Zo'n stel uit Dordt trek ik niet en homostellen (zie aankomende afl) sla ik ook steevast over.
[..]
Zat ook al te kijken, 6 september?! Gekeken of ik een nieuw seizoen kon selecteren maar toen bedacht ik mij dat je een aflevering vooruit kan kijken.
Gisteren bij de docu van Villerius de tweede aflevering daarvan gekeken maar bleek de eerste te zijn. Heb de vorige keer gewoon de onderste aangeklikt denkende dat dat de de eerste was.
Wel gewoon op NLZiet op de dag zelf maar moet misschien al begonnen zijn livequote:Op dinsdag 2 september 2025 13:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die jongens in Spanje zijn geen homostel.
Ik heb ook eerst de aflevering van volgende week gekeken. Schijnbaar kun je op de dag van de live uitzending niet de die dag geplande aflevering kijken ofzo?
Pas een deel gezien, maar emigranten met jonge kinderen is zelden leuk om naar te kijkenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 11:58 schreef mitt het volgende:
Altijd leuk om naar miserabel voelende kinderen te kijken omdat de ouders zo nodig willen emigreren.
We hebben ons laatst ook verdiept in Frankrijk als toekomstig land maar als je een hekel hebt aan overheidsbemoeienis, regels en wetten moet je er met een grote boog omheen gaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:00 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ff opgezocht![]()
https://wijvertrokken.nl/statistieken-2/
Niet helemaal recent meer volgens mij maar 'slechts' 27% naar Frankrijk.
Voor mijn gevoel lag dat ook zeker wel rond de 50%
Is dat niet met alle landen ten zuiden van Nederland zo?quote:Op woensdag 3 september 2025 08:01 schreef hondonspain het volgende:
[..]
We hebben ons laatst ook verdiept in Frankrijk als toekomstig land maar als je een hekel hebt aan overheidsbemoeienis, regels en wetten moet je er met een grote boog omheen gaan.
Nee, woon in Spanje en beduidend minder regels, vind Frankrijk wel extreem op diverse gebieden daarnaast is de medische zorg erg slecht vanwege groot gebrek aan artsen, ook niet handig en vuilnisverwerking is helemaal een drama en kost bewoners belachelijk veel geld. Mooi land met mooie goedkope huizen maar ook veel nadelen.quote:Op woensdag 3 september 2025 08:32 schreef Remco het volgende:
[..]
Is dat niet met alle landen ten zuiden van Nederland zo?
Eigenlijk zie ik weinig verkeerds eraan om diplomas te moeten hebben om een groot potentieel gevaarlijk dier te houden?quote:Op woensdag 3 september 2025 08:37 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Nee, woon in Spanje en beduidend minder regels, vind Frankrijk wel extreem op diverse gebieden daarnaast is de medische zorg erg slecht vanwege groot gebrek aan artsen, ook niet handig en vuilnisverwerking is helemaal een drama en kost bewoners belachelijk veel geld. Mooi land met mooie goedkope huizen maar ook veel nadelen.
Onze mix hond mag niet in Frankrijk en wil je een paard hebben dan moet je allerlei diploma's halen, ook zoiets
Nee, heb 5 zwerfhonden, een zit denk ik een stafford in en word afgemaakt in Frankrijk. Het gaat mij niet alleen om de hond, voor de rest gewoon belachelijke regels.quote:Op woensdag 3 september 2025 08:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Eigenlijk zie ik weinig verkeerds eraan om diplomas te moeten hebben om een groot potentieel gevaarlijk dier te houden?
Wat voor hond heb je? Is een van de mix een gevaarlijk verklaard ras ofzo?
Dit geldt toch voor al die knoflooklanden? Als je in Italië een auto wil kopen moet je naar de notaris om hem op naam te laten zetten.quote:Op woensdag 3 september 2025 08:01 schreef hondonspain het volgende:
[..]
We hebben ons laatst ook verdiept in Frankrijk als toekomstig land maar als je een hekel hebt aan overheidsbemoeienis, regels en wetten moet je er met een grote boog omheen gaan.
Ik zou niet zo snel zeggen dat er veel rare regels zijn. Elk land is gewoon anders, elk land heeft zijn eigen regels, en in elk land zijn er regels die voor een leek raar lijken, maar die zo gegroeid zijn door geschiedenis en cultuur.quote:Op woensdag 3 september 2025 14:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit geldt toch voor al die knoflooklanden? Als je in Italië een auto wil kopen moet je naar de notaris om hem op naam te laten zetten.
Tenminste dat was een aantal jaar geleden nog zo.
In Frankrijk kan je voor weinig geld iets leuks kopen, zeker als er nog wat werk aan is. Maar als je iets in de Provence wil of iets anders waar meer reuring is, dan betaal je gewoon de hoofdprijs.
In Italië gaan schulden mee met de auto naar de koper, dus dat checken is erg belangrijk. In Spanje beetje vergelijkbaar, dus koop nooit een auto van een particulier zonder dit the checken, kan wel zonder notaris.quote:Op woensdag 3 september 2025 14:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit geldt toch voor al die knoflooklanden? Als je in Italië een auto wil kopen moet je naar de notaris om hem op naam te laten zetten.
Tenminste dat was een aantal jaar geleden nog zo.
In Frankrijk kan je voor weinig geld iets leuks kopen, zeker als er nog wat werk aan is. Maar als je iets in de Provence wil of iets anders waar meer reuring is, dan betaal je gewoon de hoofdprijs.
Op Spaans Facebook lees ik vaak de kreet, waar een wil is is een weg, vaak mensen met genoeg inkomen want zo werkt het natuurlijk niet. Als je geen reserves hebt dan is het vragen om problemen en begrotingen kloppen zelden.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Om het nog een beetje ontopic te houden, hier zie je ook veel deelnemers over struikelen. Het loopt niet zelden uit de begroting waarna er iemand terug moet naar Nederland om te gaan werken.
Je ziet dit vaak met mensen die naar de Antillen gaan. Als je op vakantie bent is het allemaal lang leve de lol maar als je er voor vast heen gaat en het loon is de helft en de kosten van het levensonderhoud 2x zo hoog als hier, dan blijkt het toch allemaal niet zo fantastisch. Er zijn er maar weinig die echt een bestaan weten op te bouwen het gros gaat gedesillusioneerd terug.quote:Op woensdag 3 september 2025 17:45 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Op Spaans Facebook lees ik vaak de kreet, waar een wil is is een weg, vaak mensen met genoeg inkomen want zo werkt het natuurlijk niet. Als je geen reserves hebt dan is het vragen om problemen en begrotingen kloppen zelden.
Zie vanavond het programma 'Het roer om'.quote:Op woensdag 3 september 2025 18:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Je ziet dit vaak met mensen die naar de Antillen gaan. Als je op vakantie bent is het allemaal lang leve de lol maar als je er voor vast heen gaat en het loon is de helft en de kosten van het levensonderhoud 2x zo hoog als hier, dan blijkt het toch allemaal niet zo fantastisch. Er zijn er maar weinig die echt een bestaan weten op te bouwen het gros gaat gedesillusioneerd terug.
Zal eens kijken!quote:Op woensdag 3 september 2025 18:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Zie vanavond het programma 'Het roer om'.
NLziet en NPOplusquote:Op woensdag 3 september 2025 19:34 schreef Boca_Raton het volgende:
Weet iemand waar ik oude afleveringen terug kan zien?
Dat geldt hier in Griekenland voor huizen moet je dus altijd op letten.quote:Op woensdag 3 september 2025 15:54 schreef hondonspain het volgende:
[..]
In Italië gaan schulden mee met de auto naar de koper, dus dat checken is erg belangrijk. In Spanje beetje vergelijkbaar, dus koop nooit een auto van een particulier zonder dit the checken, kan wel zonder notaris.
Ik heb wel het idee dat het de laatste jaren steeds makkelijker gaat, waarschijnlijk kunnen mensen meer en meer overwaarde uit hun verkochte huis uit Nederland meenemen.quote:Op woensdag 3 september 2025 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Wij overwegen overigens ook al een aantal jaar om naar Zuid-Frankrijk te verhuizen maar we twijfelen vanwege de financiële kant van het verhaal. Uiteindelijk moet je toch iets van een volwaardig inkomen zien te genereren, en daar lees je in al die hosanna-verhalen die je in deze tijd van het jaar in de kranten leest, eigenlijk vrij weinig van terug.
Om het nog een beetje ontopic te houden, hier zie je ook veel deelnemers over struikelen. Het loopt niet zelden uit de begroting waarna er iemand terug moet naar Nederland om te gaan werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |