abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 december 2024 @ 21:22:08 #51
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_215751746
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 21:12 schreef soeverein het volgende:

[..]
Dat is het grappige, heel veel mensen die denken dat ze af toe en drankje kunnen nemen en het daarbij laten die zijn ook gewoon verslaafd.

Ze gebruiken het structureel om te ontspannen, ze gebruiken het bij elke soort gelegenheid. Is er iets te vieren? Alcohol! Is er iets naars gebeurt? Alcohol!

Gezellig uit eten met je partner? Wijn!

Gezellig voetbal met je vrienden? Bier!

Het bizarre is dat dit in alle lagen van de bevolking gaande is. Sommige beroepen zoals artsen zijn notoir hierin.

Jij zegt dat mensen zelf mogen kiezen. Mensen krijgen alleen geen eerlijke keuze. Overal is reclame voor alcohol.

Overal is groepsdruk om mee te doen aan alcohol.

Niemand vindt zijn 1e biertje lekker. Dat moet je leren drinken.

Niemand kan vanaf zijn start met drinken 8 bier op een avond drinken. Dat wordt allemaal opgebouwd en daarna normaal gevonden.
Doe me een lol. Dit gaat over 70+ers. Jarenlang is het toegestaan en dan van de ene op de andere dag mag er geen alcohol gedronken meer worden. Zogenaamd voor hun gezondheid.

Dat jij dan ooit problemen had met alcohol, wil nog niet zeggen dat jij iedereen moet gaan bekeren.
pi_215751747
Een ambtenaartje op kantoor had blijkbaar ff niks beters te doen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 2 december 2024 @ 21:23:39 #53
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215751762
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:20 schreef soeverein het volgende:

[..]
Klopt, maar onderstaande is ook onderdeel van een verslaving:

steeds meer nodig hebt van een bepaald middel om hetzelfde effect te bereiken

En dat is iets wat vrijwel iedereen die alcohol consumeert heeft.
Dat is gewoon onzin. Jij denkt dat, omdat het voor jou geldt. Je hoeft maar TLC op te zetten om te weten dat mensen ook niet altijd stoppen bij één stuk taart, maar dat verbieden we ook niet voor iedereen. Stop eens met je eigen zwakheden gebruiken om je medemens het leven zuur te maken. Jij kunt het niet aan. Jouw probleem. Niet dat van een stel bewoners van een bejaardentehuis.

quote:
En wat betreft je stuk met taart. Eten is een hele lastige omdat dit de enige verslaving is die we ook nodig hebben. Maar veel mensen zijn verslaafd aan suikers ja. Ook iets waar mensen geen vrije keus in hebben omdat dit overal in gegooid wordt.
Je hebt altijd een keus.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 2 december 2024 @ 21:28:03 #54
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_215751793
quote:

[..]

En wat betreft je stuk met taart. Eten is een hele lastige omdat dit de enige verslaving is die we ook nodig hebben. Maar veel mensen zijn verslaafd aan suikers ja. Ook iets waar mensen geen vrije keus in hebben omdat dit overal in gegooid wordt.
Voor een probleem drinker geld dat wss ja, niet voor de normale drinker. Niet iedereen is verslavings- gevoelig..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_215751802
quote:

[..]

Ik ben meer verslaafd aan suiker dan alcohol. Ik kan en doe makkelijk weken/maanden zonder alcohol. Suiker lukt me dat niet zo makkelijk :'(

Maar als de bejaarde ieder dag/week 1 a 2 borreltjes doen lijkt me daar niet zo veel mis mee, moeten ze zelf weten in mijn ogen. Als ze overlast veroorzaken is het een ander verhaal.
  maandag 2 december 2024 @ 21:50:20 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215751981
Láát deze mensen.
pi_215753848
quote:
9s.gif Op maandag 2 december 2024 17:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Straks sterft opa Henk op de leeftijd van 92 jaar en drie maanden terwijl hij zonder incidenteel glaasje alcohol op latere leeftijd misschien wel 92 jaar en vier maanden had gehaald!
Zelfde met dan stoppen met roken en allerlei dieetvoeding om gezond te blijven.
Het zijn de laatste 2 jaar van je leven dan vreet je maar elke dag friet als je dat wil.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215754831
Helemaal een verbod lijkt mij sterk overdrijven. Alleen het is ook niet de bedoeling dat de 18 jarige Miranda je met je dronkenkop naar bed moet brengen.
pi_215754898
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 17:25 schreef Jahr00n het volgende:
Ook die bejaarden gaan gek doen als ze bezopen zijn. Die mensen kunnen geen maat houden en zuipen zich vaak lam omdat er niks te doen is daar.
Heb je ooit in een verzorgingshuis gewerkt?

Ik wel en nog nooit een straalbezopen bejaarde tegengekomen ook al werd er alcohol geschonken.
Twiddel
pi_215755097
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 17:01 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)eigen-glas~a8961862/

Wat is dat toch met managers in de (ouderen)zorg. Die lijken echt alleen maar met regeltjes te komen die het laatste beetje levensvreugde wegnemen.
Dat is toch met al die managers in publieke sectoren? Te incapabel om in het bedrijfsleven mee te kunnen komen en teveel afstand tot het 'echte leven', dus komen ze met dit soort achterlijke regeltjes op de proppen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')