abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215742024
https://www.volkskrant.nl(...)op-mislukt~bc311e2c/

Weet nog dat plastic zo goed was voor de natuur dan glas of karton zakken.
Omdat er geen bomen werden gebruikt.

De waarheid is heel simpel.
Was alleen economisch groei en de shit is voor de latere generaties op te lossen .

[ Bericht 76% gewijzigd door Netsplitter op 01-12-2024 22:43:36 ]
  zondag 1 december 2024 @ 22:24:27 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215742205
Omg, de waarheid is simpel? Weet je wat echt simpel is? Dat mensen zoals jij alleen maar klagen en nooit met oplossingen komen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215742248
Bojan Slat is toch lekker bezig joh, geef die gast gewoon geld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 1 december 2024 @ 22:43:59 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215742403
Geen Volkskrant artikelen quoten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_215742435
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:43 schreef Netsplitter het volgende:
Geen Volkskrant artikelen quoten.
Sluit dan maar lekker de topic.
Aangezien hun de enige zijn die er artikel over te zetten.
pi_215743288
Begin maar eens bij smeerlappen zoals India en Bangladesh.
U MAD?
pi_215743396
Jammer.

Plastic is troep, waarvan de mensheid nog veel spijt zal krijgen dat het voor min of meer alles wordt gebruikt. Dat spul zou niet snel genoeg vervangen kunnen worden. En dat is ook mogelijk, maar het mag duidelijk zijn dat hier de wil gewoon niet voor is. Tja, dat zijn keuzes met gevolgen, de komende generaties worden nu met dit (steeds erger wordende) probleem opgezadeld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215743480
quote:
16s.gif Op zondag 1 december 2024 22:24 schreef Starhopper het volgende:
Omg, de waarheid is simpel? Weet je wat echt simpel is? Dat mensen zoals jij alleen maar klagen en nooit met oplossingen komen.
De oplossing is er allang, alleen willen de simpel mensen die dure oplossing niet.

Melk kan weer in glazen pot. Goeie ouwe tijden. Net als vele andere drink producten.
Karton is ook uitstekend optie voor groentes..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_215743757
quote:
16s.gif Op zondag 1 december 2024 22:24 schreef Starhopper het volgende:
Weet je wat nog erger is. Dat er een hoop mensen klagen maar zelf niks willen doen en verwachten dat anderen alles gaan oplossen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 06:48 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
De oplossing is er allang, alleen willen de simpel mensen die dure oplossing niet.

Melk kan weer in glazen pot. Goeie ouwe tijden. Net als vele andere drink producten.
Hoezo groenten in karton? Groenten liggen vers in een krat.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215744319
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 07:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Weet je wat nog erger is. Dat er een hoop mensen klagen maar zelf niks willen doen en verwachten dat anderen alles gaan oplossen.
[..]
in een plastic krat zeker? :{
pi_215744334
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 07:33 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Diepvries is verser :).
pi_215744365
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 06:48 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Probleem is dat dat Glas weer met vrachtwagens terug moet om schoon te maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215744373
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Probleem is dat dat Glas weer met vrachtwagens terug moet om schoon te maken.
Plastic wordt ook ingezameld, glas is alleen zwaarder.
pi_215744511
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:06 schreef Managarm het volgende:

[..]
Plastic wordt ook ingezameld, glas is alleen zwaarder.
Die plastic fless worden samengeperst als pakket, die glazen flessen moeten in kratten, behoorlijk inefficient.
pi_215744605
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die plastic fless worden samengeperst als pakket, die glazen flessen moeten in kratten, behoorlijk inefficient.
Het werkte vroeger ook, een vrachtwagen gaat toch leeg terug.
pi_215744643
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:35 schreef Managarm het volgende:

[..]
Vrachtwagens kan met elektrische of waterstof.

Glazen kan in glazen bak.. en om de beurt met groen stroom mee verhitten en vormen.

Uiteindelijk komt ie weer bij consumenten terecht.

Daartegen wordt plastics verbrand of verscheept naar Afrika.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_215744684
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:39 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Vrachtwagens kan met elektrische of waterstof.

Glazen kan in glazen bak.. en om de beurt met groen stroom mee verhitten en vormen.

Uiteindelijk komt ie weer bij consumenten terecht.

Daartegen wordt plastics verbrand of verscheept naar Afrika.
PET-flessen worden omgesmolten en hergebruikt.
Dat kan in feiten "oneindig".
pi_215744780
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:35 schreef Managarm het volgende:

[..]
Nee vroeger was het ook al een heel gedoe.
pi_215744787
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Plus dat plastic verbranding niet meer direct vervuilend is, idealiter wil je hergebruiken, dat wel.
pi_215745591
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee vroeger was het ook al een heel gedoe.
Niet echt, vrachtwagen leeg, leeg fust erin. Jaren bij een supermarkt gewerkt.
pi_215745676
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 09:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Kortom niet alle plastic kan hergebruikt worden.
Alleen pet plastics kan dat.

Niet elke fabrikant stappen gelijk over naar duurzame producten.
pi_215752825
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:26 schreef Managarm het volgende:

[..]
Niet echt, vrachtwagen leeg, leeg fust erin. Jaren bij een supermarkt gewerkt.
Ja ik ook, en dan zou je ook weten dat lege flessen niet terug naar het distributiecentrum gaan maar naar een andere plek. En als je in een supermarkt zou hebben gewerkt dat heel veel supermarkten een mismatch hebben in gekochte flessen, en teruggebrachte flessen, bij ons was dat vrij extreem, wij kregen 3 keer zoveel lege flessen terug dan dat er gekocht werden, dus 2 keer per week kwam er een aparte vrachtwagen om lege kratten te bezorgen.
pi_215752826
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:35 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Kortom niet alle plastic kan hergebruikt worden.
Alleen pet plastics kan dat.

Niet elke fabrikant stappen gelijk over naar duurzame producten.
Je ben niet echt het scherpste mes in de la he?
pi_215753065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 01:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je ben niet echt het scherpste mes in de la he?
maak mijn mes scherper, miss begrijp ik het wat je bedoelt..
pi_215753852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 06:14 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
maak mijn mes scherper, miss begrijp ik het wat je bedoelt..
Laat maar, ik ben geen kinderjuf die alles gaat uitleggen.
pi_215753939
Verbaas me altijd over hoeveel plastic wij, een gezin van 4, 'produceren'. Niet normaal gewoon, wat een plastic. Werkelijk alles lijkt tegenwoordig in plastic te zitten en dan vooral wat je in de supermarkt koopt. Maar ook bouwmarktspulletjes verpakt in plastic etc.

Er zijn tegenwoordig prima biodegredeerbare alternatieven (PHA, PLA bijvoorbeeld) die voor een fors deel fossiel plastic kunnen vervangen.

Ben normaal niet zo van de overheidsbemoeienis, maar met het gebruik van plastic mag wat mij betreft meer richting milieuvriendelijke alternatieven gepusht worden , en dan met name bij de verpakkingsindustrie want daar moet de omslag gemaakt worden.
pi_215754446
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 09:23 schreef antweerkie het volgende:
Verbaas me altijd over hoeveel plastic wij, een gezin van 4, 'produceren'. Niet normaal gewoon, wat een plastic. Werkelijk alles lijkt tegenwoordig in plastic te zitten en dan vooral wat je in de supermarkt koopt. Maar ook bouwmarktspulletjes verpakt in plastic etc.

Er zijn tegenwoordig prima biodegredeerbare alternatieven (PHA, PLA bijvoorbeeld) die voor een fors deel fossiel plastic kunnen vervangen.

Ben normaal niet zo van de overheidsbemoeienis, maar met het gebruik van plastic mag wat mij betreft meer richting milieuvriendelijke alternatieven gepusht worden , en dan met name bij de verpakkingsindustrie want daar moet de omslag gemaakt worden.
Dit vooral ja. Men lijkt wel verslaafd.

Laatste ergernis is LEGO. Pak al een jaar dozen uit waarin men roept dat men over stapt op papieren zakjes. Laatst eindelijk een doos waar de daadwerkelijk in zaten, blijkt de binnenkant van het zakje gewoon voorzien te zijn van plastic. Waarom in godsnaam?
pi_215755364
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dit vooral ja. Men lijkt wel verslaafd.

Laatste ergernis is LEGO. Pak al een jaar dozen uit waarin men roept dat men over stapt op papieren zakjes. Laatst eindelijk een doos waar de daadwerkelijk in zaten, blijkt de binnenkant van het zakje gewoon voorzien te zijn van plastic. Waarom in godsnaam?
Inderdaad nergens voor nodig, kan prima in een papieren zakje of natuurlijk afbreekbaar plastic zakje.
Zo zijn er legio voorbeelden waar dat prima kan. Geen idee waarom daar niet meer focus op ligt, ondertussen wordt de plasic soep groter en groter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')